Toon posts:

Koppige favorieten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na eerst een verdwijntruc te hebben uitgehaald, weigeren ze nu naar hun plek terug te gaan...

D8 eerst dat ik ze kwyt was, maar wat blykt, ze hebben (spontaan) een andere directory (c:/winnt/favorieten) toegewezen gekregen in het register.

Dit heb ik geprobeerd ongedaan te maken door in het register het juiste pad weer in te vullen (waar mijn favorieten gelukkig zich nog bevinden). Alleen het corrigeren wil maar niet lukken, elke keer als ik reboot staat daar weer c:/winnt/favorieten.
Ik heb op "favorieten" en "favorites" gezocht in het hele register en overal waar het "verkeerde" pad stond heb ik weer gewijzigd in de gebruikelijke folder waar ze aanvankelijk in gesaved zijn, maar als ik reboot staat er weer c:/winnt/favorieten.

Waarom kan ik die sleutelwaardes niet veranderen?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Welk OS, welke browser :?

Kijk verder naar policies. Zit je in een netwerk, zijn er loginscripts?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

F_J_K schreef op 01 september 2004 @ 22:12:
Welk OS, welke browser :?

Kijk verder naar policies. Zit je in een netwerk, zijn er loginscripts?
Slap hem dan gewoon ipv het te vragen, natuurlijk weet iedereen dat het hier om Microsoft Windows NT/2000 en Microsoft Internet Explorer gaat ;) Maar dat is natuurlijk niet vanzelfsprekend!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
En hoe kun jij dat zien? Je kunt je installatiedirectory ook wijzigen naar C:\hotjeknor als je dat wil. De mapnaam zegt helemaal niets. Als je op zo'n manier iets wilt toevoegen aan een topic, ga je maar naar Tweakers Huiskamer, want op deze manier hebben we er niets aan.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:02

Boss

+1 Overgewaardeerd

offtopic:
Nou, hoewel het er niet staat kan je er toch wel een beetje vanuit gaan? Of moet je altijd als iets 95% zeker is toch nog even die extra zekerheid geven?

Maargoed, ik probeer ook al heel lang die mapjes (net zoals 'koppelingen' in je favorieten map) te verplaatsen / verwijderen. Lukt me ook niet echt. Volgens mij zijn er een aantal Windows onderdelen die van die standaard locatie uitgaan.

Misschien kan je met TweakUI nog proberen de mappen te verplaatsen? Dat progje kent meestal wel de juiste instellingen...

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Boss schreef op 02 september 2004 @ 09:45:
offtopic:
Nou, hoewel het er niet staat kan je er toch wel een beetje vanuit gaan? Of moet je altijd als iets 95% zeker is toch nog even die extra zekerheid geven?
Ik heb mijn XP installaties ook zat vaak \winnt als mapnaam gegeven. Als de TS het niet expliciet zegt, moet het voor mij niet uit iets variabels als een mapnaam komen :)

Verwijderd

Topicstarter
SSH schreef op 02 september 2004 @ 01:19:
[...]

natuurlijk weet iedereen dat het hier om Microsoft Windows NT/2000 en Microsoft Internet Explorer gaat ;) Maar dat is natuurlijk niet vanzelfsprekend!
Precies Win2KPro en IE6 SP1

Geen loginscripts of wat dan ook...
G33rt schreef op 02 september 2004 @ 08:29:
En hoe kun jij dat zien? Je kunt je installatiedirectory ook wijzigen naar C:\hotjeknor als je dat wil. De mapnaam zegt helemaal niets.
Hoe ik dat zie? Zoals ik al zei, als ik het pad in het register wijzig naar de gebruikelijke folder (C:\Documents and Settings\Gebruiker\Favorieten) waar vandaan hij de adressen moet lezen dan lukt dat gewoon, maar bij een reboot staat er weer het "verkeerde" pad (c:/winnt/favorieten). Waardoor het weer lijkt dat ik me favo's kwyt ben, maar IE heeft op een miraculeuze wijze 'zelf' besloten ze daar vandaan te gaan lezen.

Verwijderd

Topicstarter
Met TweakUI is 't gelukt, bedankt Boss!
Pagina: 1