Troj.agent.E en Troj.Revop.F niet te verwijderen *

Pagina: 1
Acties:

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-10 09:56
2-3 week geleden m'n PC geformatteerd, toen Trend Micro Internet Security geinstalleerd en Ad-Aware met Adwatch erbij. Alles perfect, tot vandaag, ineens een virus bericht op Trend Micro.

Troj.agent.EG
Troj.Revop.F

Infected filename polall1m.exe

Als ik de file zoek vindt ie helemaal niks. Trend probeert ze te cleanen , en dat gaat unsuccesfully, dan hoor ik delete of quarantine te kunnen selecteren maar die icoontjes zijn op dat moment ineens disabled.

Als ik echter naar de quarantaine folder ga en alles weg smijt, en bijvoorbeeld m'n pc herstart, komen exact diezelfde virussen weer vrolijk terug. Dit heb ik nog nooit gehad, welk programma werkt hier perfect tegen? ...

Kortom, ik zit met een virus, en al gooi ik die weg, hij blijft terugkomen,
en kom er dus niet van af. Ik gebruik geen Kazaa, wel Limewire maar download NOOIT exe files.

Verwijderd

Dit lijkt meer op een backdoor van een hacker dan op een 'echt' virus. (Troj -> Trojan Horse). Probeer eens of je een process kunt vinden in de taskmanager met de naam 'polall1m.exe' en kill het. Eventueel kun je nog gebruik maken van andere tools die meer / alle processen laten zien. Probeer ook, als je de mogelijkheid hebt, een andere virusscanner. Die is misschien wel in staat het virus te verwijderen.

Bekijk verder deze link eens:
http://www.annoyances.org/exec/forum/winme/1089028642 Deze gaat over het 2de virus, Troj.Revop.F, en zoals ook gesuggereerd wordt in die post: gebruik eens een programma als PestPatrol, AdAware (http://www.lavasoft.de).

Laat even horen of dit werkt :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

SA ---> Beveiliging & Virussen + titeledit, "Heb ineens een virus, en kom er niet meer vanaf." zei wat weinig ;)

Lees de FAQ aldaar even voor je vervolgvragen stelt, er is al veel gezegd over trojans. Succes :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-10 09:56
Sorry voor de late reactie, Ik had er echt even genoeg van, heb de PC uitgegooid en ben gaan console gamen (Xbox live, ah heerlijk) Maar gisteren avond nog even bezig geweest en het heeft allemaal niks geholpen, in de task manager is die polall1 niet te vinden, Ad Aware haalt veel shit weg (al had ik het programma al) maar het virus blijft terugkeren, nu is er een Install.exe bij gekomen, die wil ie dan ineens gaan zoeken, terwijl ik er niet eens om vraag.

En die annoyences site doet heel raar, ik wil die test/scan doen,maar de main pagina wordt gewoon weer geopend dan.

Verwijderd

Kun je hier iets mee?

Gewoon ff gegoogled op polall1m.exe.

Kun je ook zelf doen he? :)