[Speaker] Welke met goede bass?

Pagina: 1
Acties:
  • 791 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om binnen 1-2 maand een nieuw set speakers te kopen. Nou ik heb wel eens een beetje rondgekeken hier en in de pricewatch enzo maar ik weet nou niet echt wat ik moet nemen.
Eisen:
-Goede Bass
-Goede kwaliteit
-Tot 200 euro

2.1 Of 5.1 maakt mij niet zo erg veel uit. Ik luister het meeste hardcore dus een goede bass is wel een vereiste :) .
Nu heb ik al 2 setjes gezien ik wel mooi vind, deze en en deze.
Ik ben redelijk nieuw op dit stukje van GoT dus als jullie ook nog tips hebben voor mij waar op moet letten, graag!

Bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-08 16:44

cky

zelfde als bij alle speakers ga eens naar een winkel en beluister een paar sets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich maakt het niet uit wat voor set je neemt, er is wel 1 vereiste in jouw geval. Je wilt een zware bass, dus dan zul je voor een goede subwoofer moeten zorgen. een subwoofer met veel vermogen.

ik heb zelf de logitech Z-640. Het is een goedkope set ( € 50.00 / € 70.00 ) maar doet het prima. Er zit een subwoofer bij met 2 kamers, en als je de sub op vol set, heb je een zeer goed geluid :Y)

Zorg dus dat je met een zware subwoofer komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 21:35:
Op zich maakt het niet uit wat voor set je neemt, er is wel 1 vereiste in jouw geval. Je wilt een zware bass, dus dan zul je voor een goede subwoofer moeten zorgen. een subwoofer met veel vermogen.

ik heb zelf de logitech Z-640. Het is een goedkope set ( € 50.00 / € 70.00 ) maar doet het prima. Er zit een subwoofer bij met 2 kamers, en als je de sub op vol set, heb je een zeer goed geluid :Y)

Zorg dus dat je met een zware subwoofer komt.
Daarom dacht ik dat die logitech wel perfect was voor mij! Die had een subwoofer van 120 watt rms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An_doR
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-08 19:17
Altec Lansing 2100 € 89,- bij alternate.nl

Hoor er niet meer zovaak over maar zijn super en nog mooi ook staan vast wel in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
cky schreef op 01 september 2004 @ 21:34:
zelfde als bij alle speakers ga eens naar een winkel en beluister een paar sets
Zoals media markt bedoel je? Die hebben eeh tja niet erg veel keus hier. Die logitech en die philips hebben ze niet dus dat schiet niet erg op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

logitech Z-640! heb ik zelf ook... voor die centen een prima setje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of deze
Afbeeldingslocatie: http://www.mycom.nl/f2/images/products/36353mcl.jpg

ben ook aan het kijken, 2.1 is groot genoeg "heb niet de plek voor meer" maar moet wel goede qualiteid zijn onder de 200 euro

are looking for a no compromise, high-performance 2.1 multimedia speaker system that elevates your music,
games or movie experience,Creative MegaWorks® THX® 2.1 250D is the choice. This impressive THX-certified speaker
system features magnetically-shielded,wall-mountable satellite speakers that deliver smooth, accurate frequency response.
The ported wood subwoofer features a heavy-duty, long throw 8” driver for true subsonic impact

beetje spam, maar dit lijkt me wel wat :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2004 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Probeer anders eens de Logitech Z-5300. Dat is een 5.1 systeem met wat meer vermogen dan de Z-640 :).

Pricewatch

Ter vergelijking:

Z-640: Subwoofer power output: 25.7 Watts RMS
Z-5300: Subwoofer: 100 watts RMS

Als je iets over je budget heen gaat kun je 2e hands wel een Z-680 vinden voor ongeveer 250.-. Dit setje (wederom 5.1) heeft wel een erg flinke subwoofer ;).

Anders kun je nog een (wat oudere) stereoversterker met 2 goede speakers eraan zoeken. Hier zit soms ook flink wat bass in :).

[ Voor 60% gewijzigd door GeforceDDQ op 01-09-2004 21:46 ]

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
de Z5300, zeker te weten.. Ik heb zelf de Z640, en (ondanks dat de bas perfect is) mis ik toch zuiverheid in de middentonen. De Z 5300 heeft dit niet, en is ook nog eens een tikkeltje zwaarder

(en het Design is mooier, maar dat terzijde :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry hoor maar zijn hier al geen 1001 topics over geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
geforceddq schreef op 01 september 2004 @ 21:41:
Probeer anders eens de Logitech Z-5300. Dat is een 5.1 systeem met wat meer vermogen dan de Z-640 :).

Pricewatch
Die Z-5300 is ook wel vet. Subwoofer heeft ook 100 watt. Ik ga maar eens weer een keer naar de media markt en even luisteren!.
Bedankt iedereen die al geholpen heeft! _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2004 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien je budget, kijk ook eens naar een 2.1 set van Klipsch, de ProMedia 2.1 THX, is wel €219,- of anders de ProMedia GMX 2.1, die is €174,- Ik heb zelf geen ervaring met Klipsch, maar het lijkt me een stuk degelijker dan die Creative of Logitech stetjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 21:56:
Gezien je budget, kijk ook eens naar een 2.1 set van Klipsch, de ProMedia 2.1 THX, is wel €219,- of anders de ProMedia GMX 2.1, die is €174,- Ik heb zelf geen ervaring met Klipsch, maar het lijkt me een stuk degelijker dan die Creative of Logitech stetjes...
Die zijn echt zo sweet! Voor al de ProMedia 2.1 THX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

K-Jay

Klaas Jan

Volgens mij hebben we hier een heel mooi topic over, met een overzichtelijke startpost: [rml]Het kiezen van een PC-Speakersysteem topic [ Deel II][/rml] :)

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, zoals ik al zei heb ik ze nog niet gehoord, maar ik zit er wel hard aan te denken om mijn Creative P580 setje aan de wilgen te hangen en er zo'n Klipsch 2.1 set voor in de plaats te nemen...Maar ik zal eerst eens gaan luisteren een keer...Ik heb echter het vermoeden dat ik die €19,- extra er wel voor over zou hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
K-Jay schreef op 01 september 2004 @ 22:09:
Volgens mij hebben we hier een heel mooi topic over, met een overzichtelijke startpost: [rml]Het kiezen van een PC-Speakersysteem topic [ Deel II][/rml] :)
Die zocht ik dus :P . Was een beetje dood daar... Maja ik ga er nog eens ff een paar nachtjes over slapen.
Pagina: 1