Toon posts:

Fujitsu siemens Scaleo T (EP 40904)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was vandaag bij de media markt en zag de scaleo T voor 699,- daar staan. aangezien ik naar een leuke computer op zoek ben voor niet al te veel geld, viel deze computer mij zeker op, aangezien je voor 699,- wel heel erg veel krijgt, als ik namelijk een soortgelijke computer laat bouwen bij een bedrijf (norrod) ben ik zeker 900 euro kwijt ... maar is het wat deze computer. Is het slim voor een celeron te gaan? Hoe is het moederbord/geluid/beel prestatie van deze computer?

--------

Perfect voor de foto en filmfanaten.
Niet alleen ziet deze pc er zelf goed uit, ook je foto’s en films komen perfect tot hun recht met deze multimedia pc. Door de grote opslagcapaciteit kun je al je favoriete muziek en foto’s bewaren. DVD’s kijken wordt ook een lust voor het oog, dankzij de krachtige videokaart met perfecte beeldweergave. Met de ingebouwde cardreader haal je de foto’s zo van je geheugenkaart, en dankzij de dubbelzijdige DVD brander zet je ze allemaal met groot gemak op DVD.
Specificaties Intel® Celeron D Processor 335 (2.80 GHz)
Besturingsysteem MS Windows XP Home Edition NL
Intern geheugen 512 MB DDR
Harde schijf 160 GB, 7200rpm
Videokaart 128 MB ATI Radeon 9200 TV Out
Toetsenbord Multifunctioneel + muis
Spelers DVD + RW + R -RW -R
Snelheden 8xDVD + - R / RW double layer
Speakers 120 Watt (pmpo)
Aansluitingen 2x USB voor, 2x USB achter,
6-in-1 cardreader, FireWire IEEE1394
LAN 10/100 Mbps WLAN 802.11g draadloos
Afmetingen 43 x 49,5 x 18 cm

http://www.zosimpelkanhet...&strDialog=PRODUCTDETAILS

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2004 21:20 ]

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:34
Videokaart is uit de tijd, en wat is een dubbelzijdige dvd brander? Ik neem aan dubbel laags :P de pc is imo geen 700 euro waard.

Verwijderd

Topicstarter
Eskimootje schreef op 01 september 2004 @ 21:25:
Videokaart is uit de tijd, en wat is een dubbelzijdige dvd brander? Ik neem aan dubbel laags :P de pc is imo geen 700 euro waard.
dus geen aanrader voor dit geld? Ik ben namelijk niet op zoek naar een super computer voor games maar een computer voor webdesignen, photoshoppen en programmeren, mijn p700 is in principe nog prima hiervoor alleen hebben enkele componenten wat haperingen, vandaar dat ik misschien een nieuwe wil kopen.

• Eskimootje
vervang die componenten dan is goedkoper dan nieuwe pc, en neem eens een kijk op dell-site als je een goedkope pc wil. Kijk trouwens eens naar reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2004 daar hebben ze een pc voor nog geen 800 euro met tft. Als je daar op verder bouwt kun je best iets moois krijgen voor niet duur.

• Mandurang
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-10-2016
Als je de pc vergelijkt met die op reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2004 is het zeker geen slechte koop!! En hij is zeker geschikt waar je 'm voor wilt gebruiken.

Jammer dat het moederboard niet en de brander onduidelijk worden gespecificeerd. Dat maakt vergelijken en beoordelen op deze onderdelen wat lastig.

Verwijderd

Topicstarter
Eskimootje schreef op 01 september 2004 @ 23:22:
vervang die componenten dan is goedkoper dan nieuwe pc, en neem eens een kijk op dell-site als je een goedkope pc wil. Kijk trouwens eens naar reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2004 daar hebben ze een pc voor nog geen 800 euro met tft. Als je daar op verder bouwt kun je best iets moois krijgen voor niet duur.
wil ik echt alle dingen gaan vervangen die vervangen dienen te worden, kan ik bijna net zo goed een nieuwe comp kopen:

Nieuwe stille kast
Nieuwe koeler
Waarschijnlijk een nieuw moederbord of cd brander want ik hoor steeds van die tikjes en hij is enorm traag
Nieuwe harde schijf wat deze 40gb heeft wel eens kuurtje

dus tel maar op dat is een boel geld, en of dat het nog waard is?

• Eskimootje
Vervang je voeding maar eens, ik denk dat die tikjes daardoor komen. Neemt niet weg dat je best een nieuwe pc mag kopen hoor, alleen zou ik er eentje zelf samenstellen.

En @ Mandurang je vergeet dat bij de BB guide een TFT zit en bij die scaleo helemaal niets.

Verwijderd

Topicstarter
Eskimootje schreef op 02 september 2004 @ 09:01:
Vervang je voeding maar eens, ik denk dat die tikjes daardoor komen. Neemt niet weg dat je best een nieuwe pc mag kopen hoor, alleen zou ik er eentje zelf samenstellen.

En @ Mandurang je vergeet dat bij de BB guide een TFT zit en bij die scaleo helemaal niets.
ik heb zelf een iiyama 21" dus een nieuw scherm heb ik niet nodig

• Eskimootje
Dus kun je dat geld wat daarvoor staat gebruiken om je pc verder te upgraden :)

Verwijderd

Topicstarter
Eskimootje schreef op 02 september 2004 @ 11:07:
Dus kun je dat geld wat daarvoor staat gebruiken om je pc verder te upgraden :)
lijkt me een beetje zonde geld, als je ziet wat je voor die 699,- krijgt dan wordt het niet echt goedkoper, zoals ik al schreef laat ik een soortgelijke computer bij norrod maken dan ben ik al 900,- kwijt ...

• Eskimootje
Ja maar bij norrod is niet bij een andere winkel, maar je moet het zelf weten duur is het niet maar je kan met wat moeite iets beters krijgen. Ik betaal hem niet, ik geef alleen aan wat ik zou doen. En dat is er 1 zelf samen stellen.

Verwijderd

Topicstarter
Eskimootje schreef op 02 september 2004 @ 11:14:
Ja maar bij norrod is niet bij een andere winkel, maar je moet het zelf weten duur is het niet maar je kan met wat moeite iets beters krijgen. Ik betaal hem niet, ik geef alleen aan wat ik zou doen. En dat is er 1 zelf samen stellen.
okay dat is waar, maar deze leek me wel een mooi gemiddelde prijs aanbieden dus heb daar even snel op de site gekeken. Inderdaad overal onderdelen vandaan halen is misschien een stuk goedkoper maar wel een boel werk, en als er iet mis gaat, dan is het een boel gezeur, koop je zo'n compleet systeem dan ben je in 1x van al het gezeur af en krijg je ook garantie

Verwijderd

Topicstarter
Eskimootje schreef op 02 september 2004 @ 09:01:

denk je dat dat het probleem is, de voeding? Probleem is om nu weer eerst de investeren in een nieuwe kast en voeding en dan constateren dat het niet okay is is ook weer zo wat

• Eskimootje
Ligt eraan wat voor voeding je hebt hoeveel watt/kwaliteit, check de waarde's van je voltage lijntjes eens met MBM. Als die waardes slecht zijn of instabiel als je een CD-tjes ofzo laad is het de moeite waard. En je kan ook all1 een nieuwe voeding kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Eskimootje schreef op 02 september 2004 @ 13:05:
Ligt eraan wat voor voeding je hebt hoeveel watt/kwaliteit, check de waarde's van je voltage lijntjes eens met MBM. Als die waardes slecht zijn of instabiel als je een CD-tjes ofzo laad is het de moeite waard. En je kan ook all1 een nieuwe voeding kopen.
wat is MBM ?

• Eskimootje
De search doet het hier prima, mbm

[ Voor 10% gewijzigd door Eskimootje op 02-09-2004 15:35 ]

Pagina: 1