[MDaemon] Waar te beginnen?

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-08 10:27

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Op aanraden van een aantal mensen heb ik in plaats van exchange nu MDaemon draaien op m'n server. Ik heb dat programma eerder aan de gang gekregen een tijd terug, maar nu zit ik echt helemaal vast.. en dat in de 'easy' modus zelfs.

Ik wil heel simpel dat MDaemon van laten we zeggen 3 mailboxen de mail verzamelt, zodat ik vanaf een willekeurige PC naar MDaemon kan connecten voor het ophalen van die mail. Simpel concept zou je zeggen, maar ik loop in het begin al vast.

Ondertussen heb ik alle schermen gezien, maar nergens heb ik nog de mogelijkheid gekregen om gegevens in te voeren als een pop-server, een username of een wachtwoord. Ik heb de help file geopend, maar daar wordt een mens helaas niet veel wijzer van.

Ook de search hier geeft bij 'mdaemon configuratie help' geen topics die hier relevant zijn. Als ik een enkel account van de grond krijg kom ik er verder zelf wel uit, maar ik kan niet eens een beginnetje maken... frustrerend dit! Ennuh help enzo :)

Korte versie: Hoe kan ik met MDaemon een eerste account aanmaken die mail ophaalt van bijv. Chello?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 23:30
Ga eens naar je account manager/editor en daar kijken bij Multipop.. et voila..

Pvouput live

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ik vind in de hele account manager geen multipop... da's al een probleem :) Als ik ergens iets over POP servers tegen kom ben ik allang gelukkig :P

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
POP3 Connector? Kan je wat duidelijker uitleggen wat je bedoelt? Er zijn zat tooltjes in omloop. Wat heb je al geprobeerd en wat lukte erbij niet?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ik heb alle menu's in MDaemon doorgekeken, op zoek naar een plek waar ik pop servers op kan geven die gechecked moeten worden. Bij een eerdere poging een jaartje terug was ik in een paar uurtjes klaar, maar nu kan ik echt niets meer vinden. Wat ik heb geprobeerd is dus het vinden... helaas.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:42
Maak een account aan en bij de properties van dat account kan je dan op het tabblad MultiPOP de pop accounts instellen.

Overigens staat er in de knowledgebase van Alt-N een heel mooi stappenplan over hoe je dit moet doen.

http://www.altn.com/suppo...KBA%2D01282&iPageNumber=1

[ Voor 52% gewijzigd door tiguan op 01-09-2004 21:30 ]

Verwijderd

Welke versie van Mdaemon? En is dat dan de Pro versie?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2004 21:35 ]

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
MDaemon Pro 7.2.0

Ik kijk echt bij de account settings, zoals ook in de help wordt gezegd, maar daar bestaat gewoon echt geen tabblad multipop :? In de help files van het programma is er genoeg over te vinden, alleen verwijzen ze naar tabs en instellingen die in het programma zelf niet te vinden zijn.. handig.

---
Laat maar weer... als je dus een standaard instelling wilt (want ik neem aan dat 90% van de gebruikers meerdere boxes wil checken) moet je naar advanced mode. Daar staat het er wel bij. Bedankt voor de hulp :) ik denk dat ik er nu wel kom :P

Misschien nog 1 vraagje... dat ding wil een primary domain van me hebben, boeit het wat ik daar invul? Volgens mij voor de werking hier niet namelijk.

[ Voor 40% gewijzigd door Kaastosti op 01-09-2004 21:38 ]

Verwijderd

Staat multipop wel aan? Zie linker venster?

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:42
Kaastosti schreef op 01 september 2004 @ 21:36:
Misschien nog 1 vraagje... dat ding wil een primary domain van me hebben, boeit het wat ik daar invul? Volgens mij voor de werking hier niet namelijk.
Daar vul je het domein in waarmee je je e-mail mee verstuurt en ontvangt, tenzij je het domein van een ISP gebruikt (zoals xs4all.nl).
Pagina: 1