[XP] Hd met installatie verplaatsen naar een andere pc*

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Hoi,

Ik heb een raar probleem. Ik heb een Dell 333Mhz machine met een 80Gb HD.
De machine herkent echter in de bios maar 64Gb, maar werkt al meer dan een jaar perfect, zo who cares.
Ik heb ook een kale HP Kayak, en daar wil ik de HD in overzetten, want deze is 866Mhz (en dan is de bezitter ook weer blij). Ook deze Kayak herkent de schijf slechts als 64Gb in de bios.
Op beide machines is de firmware tot op de laatste versie in orde.
Het OS is WinXP Home.

Als ik de HD echter omzet, krijg ik "NTLoader not found".
De HD terug in de oude Dell, en alles start als een zonnetje.

Bios settings helpen niet. FixBoot en FixMBR ook niet. Worden allemaal netjes uitgevoerd, maar nog steeds hetzelfde.

Toen heb ik de partitie (die maar 5Gb aan data heeft) verkleint met Partition Magic naar 24Gb, want misschien dat ze hem door de grootte van de HD niet goed plaatsen. Alweer dezelfde melding.

Schijf is gechecked op errors tot op sector niveau, en nergens een fout te vinden, met geen enkel programma.

Als laatste de FAT32 omgezet naar NTFS. Nu kreeg ik geen melding meer van de Kayak, maar slechts een knipperende cursor en verder nada.

Als de schijf weer wordt teruggezet in de Dell, werkt alles weer als een zonnetje.

Wie, O, Wie heeft er nog goede tips voor me.
Al het standaard heb ik al geprobeerd, dus gaarne niet aankomen met XP-boot-Cd-fixes of verwijzingen naar FAQ's alhier. Het forum en ook Google bieden maar een paar oplossingen, en die heb ik net boven beschreven.

Last resort is altijd nog Opnieuw formatteren, maar dat probeer ik nou net te voorkomen.

>Select * FROM users WHERE clue > 0

• leon1e
  • Laatst online: 21:01
Dat klopt, dit omdat er andere hardware inzit, dit artikel van windows gaat over 2000 maar ik dacht dat het onder windows xp bijna gelijk is: http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=249694.

Zou je de volgende keer een iets duidelijker topic kunnen kiezen?

• dmace
leon1e schreef op 01 september 2004 @ 21:37:
Dat klopt, dit omdat er andere hardware inzit, dit artikel van windows gaat over 2000 maar ik dacht dat het onder windows xp bijna gelijk is: http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=249694.

Zou je de volgende keer een iets duidelijker topic kunnen kiezen?
Sorry, ik vergeet de brackets aan het begin nogal eens.
BTW, je link geeft "The Requested Web Page is Not Available".
Standaard MS-support gaat dit overigens echt niet oplossen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
KB Artikel 249694 :)

[ Voor 19% gewijzigd door sanfranjake op 01-09-2004 22:27 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• dmace
Thanks (had hem inmiddels achterhaald), maar dit lost m'n probleem niet op.
De systeembestanden staan op de juiste plek zoals in de boot.ini, en anders had Fixboot het allang verholpen.
Daarnaast kent XP niet het incompatibilteitsprobleem zoals W2k dat ooit had.

De schijf is wel benaderbaar via de Recovery Console, maar daar heb je weinig aan als hij hardnekkig blijft zeggen dat de bestanden niet te vinden zijn.

Voor het geval ik dat nog niet gezegd had: De schijf heeft slechts 1 partitie.

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

De enige manier dat dit misschien zou werken is als de 2 systemen dezelfde chipset en IDE controller (meestal deel van de chipset, maar zou ook een losse chip op het mobo kunnen zijn) hebben. Als dit niet het geval is zou ik beginnen met een herinstallatie.

Ik weet de specs van je systemen niet, maar die 333MHz zou een 430LX of BX waarschijnlijk wel zijn, en die 866 een 815 of zo.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

Verwijderd

dmace schreef op 01 september 2004 @ 22:33:
[...]

Voor het geval ik dat nog niet gezegd had: De schijf heeft slechts 1 partitie.
Misschien een domme vraag, maar ik vraag het voor de zekerheid... Pc nummero 1 bevat niet toevallig meerdere schijven?

Die fout kwam ik namelijk een keer tegen toen ik 1 van mijn schijven verwisselde en er dus achter kwam dat die fijne windows de NTloader heel handig op m'n andere schijf had gezet :(

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2004 22:44 ]

• dmace
Device Manager schreef op 01 september 2004 @ 22:40:
De enige manier dat dit misschien zou werken is als de 2 systemen dezelfde chipset en IDE controller (meestal deel van de chipset, maar zou ook een losse chip op het mobo kunnen zijn) hebben. Als dit niet het geval is zou ik beginnen met een herinstallatie.

Ik weet de specs van je systemen niet, maar die 333MHz zou een 430LX of BX waarschijnlijk wel zijn, en die 866 een 815 of zo.
De dell is een XPS R350, en de Kayak een XM600

Ik heb dit soort dingen al een keer of duizend gedaan, maar dit is de eerste keer dat ik het meemaak. Ik denk inderdaad dat er weinig anders opzit dan een reformat.

• dmace
Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 22:42:
[...]
Misschien een domme vraag, maar ik vraag het voor de zekerheid... Pc nummero 1 bevat niet toevallig meerdere schijven?
Nope.
Nooit gedaan ook. Hoorde net wel dat de schijf vroeger op een 10Gb disk stond, en die is toen met Ghost gekopieerd naar de 80Gb HD.

Misschien dat dat nog een aanknopingspunt kan zijn?

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Device Manager schreef op 01 september 2004 @ 22:40:

Het is sowieso aan te raden om een clean install te doen als je alleen je HD's gaat migreren. Heb het zelf ook hard ondervonden...Ik ging van een Epox 8KHA+ (via kt266a chipset) naar een Asus A7N8X-E Deluxe (nForce2 chipset). Ik had er helemaal niet bij nagedacht en dacht binnen no time weer verder te kunnen werken...

Eindstand: booten lukte niet & kon beginnen met een clean install...Ik kwam met geen mogelijkheid in windows xp pro...

Instagram / YouTube

Verwijderd

dmace schreef op 01 september 2004 @ 22:45:
[...]

Nope.
Nooit gedaan ook. Hoorde net wel dat de schijf vroeger op een 10Gb disk stond, en die is toen met Ghost gekopieerd naar de 80Gb HD.

Misschien dat dat nog een aanknopingspunt kan zijn?
Nee dan kan je dat uitsluiten, blijkbaar was en is het toch echt een enkele schijf installatie geweest.

Blijft dus vreemd dat het niet werkt, mij is het namelijk zelfs een keer gelukt met Windows 2000. Kon op een geheel andere pc zo verder werken, alleen bij de eerste boot even wat andere hardware herkennen.

• dmace
Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 22:57:
[...]

Nee dan kan je dat uitsluiten, blijkbaar was en is het toch echt een enkele schijf installatie geweest.

Blijft dus vreemd dat het niet werkt, mij is het namelijk zelfs een keer gelukt met Windows 2000. Kon op een geheel andere pc zo verder werken, alleen bij de eerste boot even wat andere hardware herkennen.
Klopt. Zo heb ik er al zeker 100 gedaan, en daarom is het ook zo maf dat hij juist deze fout geeft. Net alsof er een extra partitie zou zijn.
Blijft Vreemd hoor.

Pagina: 1