Toon posts:

Fujitsu Siemens of Paradigit laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Voor mijn opleiding heb ik een laptop nodig. Echter, aangezien ik nog nooit eerder een laptop heb aangeschaft, twijfel ik welke ik moet aan schaffen:

-Fujitsu Siemens Amilo D 1840: Intel Pentium 4 2.8GHz, 512MB-RAM, DVD-brander, 15.4" breedbeeld, ATI MOBILITY™ RADEON™ 9600 PRO 128MB-RAM (http://www.takeitnow.nl/r...746&d_word=NDL-142100-005)

-Paradigit Rocksolid, Intel Centrino 1.5GHz, 512MB-RAM, 15" tft, ATI 64MB-RAM (niet gedeeld), incl. toetsenbord + muis, 3 jaar garantie en verzekering, luxe notebooktas

De Fujitsu Siemens kost ca. €1116,00 en de Paradigit €1425,00. Echter, bij de Fujitsu Siemens moet ik nog een netwerkkaart aanschaffen die 802.11a/b/g aan kan (€60,00?) en een optische muis (€20,00) en extra software (€35,00). De totaalprijs van de Fujitsu Siemens zal dan rond de €1250,00 liggen.

Ik heb de volgende vragen:
1. Is de grafische kaart van de Fujitsu Siemens met gedeeld (shared) geheugen?
2. Welke laptop raden jullie mij aan? Bij de Paradigit krijg ik 3 jaar garantie en verzekering. Ik hoef niet enorm lang op de accu van de laptop te kunnen werken. Of raden jullie een andere laptop dan één van bovenstaande aan?

Ik hoop dat iemand mij advies kan geven want dat zou me enorm helpen met het aanschaffen van de juiste een laptop. Alvast bedankt!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Mocht je van plan zijn om ook Linux te gaan draaien, hou er dan rekening mee dat ATI geen Linux-drivers voor mobility-chips heeft. Het werkt allemaal prachtig met de VESA-drivers, maar dan heb je geen hardwarematige versnelling...

[ Voor 28% gewijzigd door Bergen op 01-09-2004 21:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet van plan Linux te draaien, aangezien ik liever met Windows werk.

• Tom Yam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-01 08:47

Tom Yam

(>'.')>

antwoord op je 1e vraag:

Lijkt mij niet als het gaat om een ati mobility radeon 9600 met 128 mb dan zal dat niet shared zijn... maar gewoon (hoe noemt men dat...) dedicated geheugen :)

oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Het lijkt mij inderdaad ook geen shared videokaart, maar je weet het nooit aangezien ik wel laptops heb gezien met 128MB shared videogeheugen.