"half"internet: connectieprobleem, maar waar?

Pagina: 1
Acties:

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Info: Wanadoo Cable Com21 inbellen via rp-pppoe/ras-pppoe.
Firewall logt alles en laat niets bijzonders zien. Platform: Windows 2000 en Gentoo Linux (zelfde results).

Surfen gaat normaal; snelheid en ping ook.
Maar soms zijn sommige sites (tweakers.net; slashdot, google etc) onbereikbaar vanuit de browser (connecting to...) en niet te pingen; DNS-resolves en traceroutes komen wel gewoon aan.
Na een disconnect/reconnect van de verbinding met de ISP is alles weer OK, en dan zijn er andere sites weer onbereikbaar, waarvan je mag aannemen dat ze gewoon in de lucht zijn.

Dit is "vanzelf" ontstaan en duurt nu al een week. De verbinding is verder prima: geen packetloss van betekenis.

Hoe pak ik dit aan?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Heb je de helpdesk al gevraagd?

• _Calvin_
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-07-2025
Wat is hier aan de hand? Ik zit in Den Haag ook met Cable Wanadoo en een Com21 modem. Helft van het Internet werkt niet. www.fok.nl, MSN en ook mijn vpn verbinding naar mijn werk doet het niet meer.

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook. Ook een COM21. Zag op teletekst dat sommige postcodes in den haag storing hebben. Mijn postcode staat er niet bij maar heb toch problemen :'(
Ik denk dat het misschien door de snelheids verhoging zoals vorige keer, maar ik weet niet zeker.

Verwijderd

Ik heb al in een paar topics dit onderwerp aangehaald; ja ik heb er ook last van. Het lijkt wel of Internet binnen 5 en 10 minuutjes uitvalt (lampjes op Com21-modem wél gewoon groen). Als je dan de pc opnieuw opstart werkt het weer 10 minuutjes. Ik heb hier een Com21 modem en sinds ik terug ben van 4 weken vakantie valt idd het Internet om de 10 minuutjes uit. Echt heel raar; als ik mijn pc namelijk opnieuw opstart werkt het weer wel. T/m eind juli had ik hier nooit last van.

Specs:
-Chello Classic via UPC
-Com21 modem
-Intel Pro 1000 Mbit op Asus P4C800-E DeLuxe

Opstelling is: Computer --> UPC-Com21-modem --> internet.

Wat ook raar is; als ik b.v. een 600 MB bestand download dan duurt dat langer dan die 10 minuutjes natuurlijk, maar dan blijft alles gewoon werken. Pas als die download is afgelopen duurt het even en dan werkt Inet niet meer (lampjes op Com21-modem wél gewoon groen). Het lijkt wel of je continu moet blijven downloaden om de verbinding in stand te houden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2004 08:49 ]

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Doe eens een traceroute naar de sites waar je problemen mee hebt: waar gaat het mis?

Verwijderd

OMG. Ik heb net maar even de Chello-UPC hotline gebeld en die gingen mijn klachten even verifieren... krijg ik te horen dat ze daar van die klachten weten en dat ze niet weten wanneer het ophoudt. Ik moest maar 'geduld' hebben en als er over 2 weken nog niets veranderd was moest ik maar nog en keer bellen...

Dat wordt dus een brief naar de klachtencommisie met het treugeisen van een maand abonnementsgeld van 49 euri's.

Van UPC moet je 't hebben dus...

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Maar jij hebt chello en de topicstarter heeft Wanadoo.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

zoek eens op mtu & mss.

b.v. in Het grote 'Welke MTU heb jij?' topic

misschien gaat er onderwerg iets fout met je icmp packets. De oplossing is ee firewall hierop open te zetten, of de MSS op je client terug te schroen in de registry.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1