PC start niet, geeft geen beeld en piept niet (fans draaien)

Pagina: 1
Acties:

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-08 19:01
Mijn pc start niet meer op terwijl ie dat 2 uur geleden nog wel deed 8)7. Twee uur geleden heb ik alles uitgezet, alleen niet de stekker uit het stopcontact gehaald.

Wat mijn pc niet doet: beeld geven, piepen roken en verbrand ruiken ;)

Wat mijn pc wel doet: fans, hd en dergelijke gaan draaien en het koelblok van de Processor een wordt klein beetje warm

Inhoud van Mijn pc

Moederbord _ ECS K7S5A
Geheugen _ 256Mb Apacer pc2100 OEM + 512Mb Corsair value select
Processor _ AMD Duron 1600 Mhz (16*133 Bij 1.85 volt L5+L6 modded+wire trick) :9

Voeding _ 400 Watt No Name :r
Videokaart _ XFX Ti 4200 128Mb
Geluidskaart _ Soundblaster Live Platinum
Harde schijf _ Maxtor 80gig 8mb cache ATA 133
CD Speler _ AOpen 56x
CD Brander _ Plextor 8x4x32
ZIP drive _ Iomega zip 100
Floppy drive _ geen idee

Wat ik geprobeerd heb is:

Bios resetten (clear CMOS)
Zonder IDE of PCI dingen starten
Geheugen vervangen (Zowel SDRAM als DDR SDRAM geprobeerd)
Videokaart vervangen (Zowel AGP als PCI geprobeerd)
Monitor vervangen

Het lijkt me erg sterk dat het de Mods op de Processor zijn, deze zitten er namelijk al bijna een half jaar op. De fans, hd en dergelijke gaan draaien dus de voeding is het ook niet. (denk ik)

De enige dingen die ik niet heb kunnen uitsluiten zijn: de Processor en het Moederbord.

Waarom ik dit topic open is in de hoop dat iemand weet of de Processor of het Moederbord kapot is... ik denk wel dat 1 van bijde stuk is. :(

Dus bij deze... Weet iemand of het moederbord of de processor stuk is??

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Kijk es naar de elco's van je bord. Denk dat die op hun einde lopen. Is een redelijk bekend issue bij dit bord :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• martijn_tje
Toch iets vergeten in me (veel te) lange topic start, ik heb naar de elco's gekeken en die zagen er nog als nieuw uit (niet bol of lekkend)

edit:

@ killerbee17 Me kast is niet stoffig en nog nooit schoon gemaakt die processor zit er al een maand of 3 in zonder dat ik em er uit heb gehaald, maar toen waren de pinnetjes nog recht

@ snameroc Het bord heeft al minstens 3 keer moeite gehad met booten maar na 5 keer lukte het steeds. Maar nu was het na 20 keer nog steeds niks. Die duron is een half jaar oud, dat is dan wel erg snel dat ie stuk is, m'n palermino 2000+ heeft het ruim een jaar vol gehouden. Alleen toen monteerde ik de koeler verkeerd om en ging ie stinken :?

@ kroepoek_x Mijn bord piept normaal wel als ie door de post komt 1 keer en als ie niet door de post heen komt vaker (ervaring }) )

[ Voor 85% gewijzigd door martijn_tje op 01-09-2004 21:12 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• killerbee17
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-06-2024
misschien als je je processor ff van je mobo afhaald en dan ff de socket doorblazen
't zou stof kunnen zijn.
en als je je processor er toch af hebt, check ook ff of al je pinnetjes nog goed zijn (recht enzo)

[ Voor 34% gewijzigd door killerbee17 op 01-09-2004 20:54 ]

wwweet ik veel...

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-08 12:49
Ik denk mobo
Ik heb afgelopen half jaar bij verschillende kennissen en mijzelf al 3 keer soort gelijk meegemaakt en die hadden allen een ecs mobo.

Bij alle gevallen was de proc. nog heel maar het mobo stuk.

Het ging overigens wel om altijd om een intel ecs combinatie wat bij jouw weer niet is.

test je proc. eens bij een kennis.

snameroc. Solar 6kW piek Warmtepomp Vaillant vwl75/6. Boiler wp boiler dimplex. Thuisaccu marstek venus ev3 fw146 hw p1 opnemer. En op zolder nog een savant die nu overbodig is omdat we gasloos zijn. Ook nog een 1 fase ev lader.

Verwijderd

Mijn moederbord (ASUS) piept nooit.
Daar moet je eerst je speakers insteken in je audio-uit om zo je error boodschappen te horen.
Zelfs als je er geen CPU insteekt hoor je dan een errorboodschap.
Je hebt toch ook niet toevallig zo een type (dan niet van ASUS)?

• martijn_tje
Ik heb een oplossing: ik kan bij een kennis morgen ochtend me processor testen, dan kan ik s middags me pc fixen

Allemaal bedankt voor de hulp

Ik eddit nog wel wat de uitkomst is en dan kan dit draadje daarna dicht (moet ik daar een Mod voor schoppen o.i.d.?

• martijn_tje
(wat is dit voor vaag iets, als ik op school inlog kan ik een post die ik thuis heb getypt niet editen)
edit:
nu lukt het weer wel 8)7

Ik kan me CPU niet testen, helaas moet die kennis vroeg naar school.

Wat ik wel heb gedaan is proberen te starten met alleen cpu en videokaart, of alleen geheugen en videokaart.

Maar steeds gingen de fans draaien maar kreeg ik geen beeld of piep te horen.

Ik heb ook de pc speaker omgewisseld met die uit een andere pc en nog steeds geen piep of beeld.

Ik heb 3 verschillende videokaarten geprobeerd dus daar kan het niet aan liggen.

Ik denk dat het moederbord dan stuk is.

Ik ga dus vandaag naar een computer winkel en laat de cpu testen, als die het doet (verwacht ik wel) koop ik een nieuw moederbord, en anders probeer ik een nieuwe cpu uit onder voorwaarde dat ik em terug kan geven als het niet helpt.

edit:
Processor is getest, en die deed het nog. Dus het moederbord heeft de geest gegeven

[ Voor 11% gewijzigd door martijn_tje op 02-09-2004 20:39 ]

Pagina: 1