[After Effects] Tekst die op je afkomt

Pagina: 1
Acties:

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-05 18:30

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Topicstarter
Ik ben dus ff wat aan het klooien, nu wil ik graag weten hoe ik makkelijk tekst maak die op je afkomt. Ik heb nu een stukje gemaakt in after effects, maar ik denk niet op de makkelijke manier :P.

Ik heb dus 40 solids aangemaakt, welke ik elk een miliseconde later laat afspelen, en waar de tekst telkens 1 punt groter word. Opzich gaf dit wel het gewenste resultaat. Het nadeel is alleen, dat het onwijs veel werk is, en dat je de tekst later niet meer kan wijzigen.

Ik weet dus niet veel van after effect, en heb maar een beetje zitten klooien. Ik ben dus opzoek naar een goede tuturial. Of iemand die mij kan vertellen dat het makkelijker kan.

Hier een vb van wat t ongeveer moet worden:
testje

Verwijderd

Ehm ... volgend mij moet je gewoon de z-as van de location gebruiken...

• Freddy_Fish

Freddy_Fish

Topicstarter
Iets meer omschrijving plz, kan hier niet veel mee.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 08:42

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

je maakt een solid van je text en laat die het gewenst aantal seconden duren,
zet hem op 3d layer (kubusje aanvinken)

vervolgens klap je hem open en ga je op zoek naar 'transform' >> z position

nu klik je het cirkeltje voor de variable aan (keyframe animation)
en zet je aan het begin van het filmpje de z op zeg 0, vervolgens haal je je scroller naar het eind van het filmpje en zet je de z op zeg 100 hij zou nu een tween en 2 keyframes gemaakt moeten hebben en voila :)

Stoer; Marduq

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
ik sluit me ook aan bij de methode van XangadiX, maar er is ook een andere methode die makkelijker is als je bijvoorbeeld meerdere woorden met verschillende effecten naar je toe wilt laten komen bijv.

Je maakt gewoon de tekst aan, en laat deze statisch staan. Je add een camera en je gaat hiermee de z-as wijzigen. Hiermee kun je ook hele leuke andere dingen doen dus als je ook met andere teksten & plaatjes/filmpjes oid werkt.

Er zijn meerdere wegen die naar rome leiden en soms is de ene methode net wat geschikter dan de andere. Ik zou zeggen leer ervan en probeer ze beiden eens uit en kijk wat jij het makkelijkste/beste vind. En met after effects zou ik zowieso zeggen : gewoon pielen, veeeeeel pielen. En het hoeft niet iets te worden, onzin mag ook als t maar leuk is en je ervan leert :) want met aanklooien kun je gewoon nieuwe dingen uitvinden waar je anders nooit gekomen was. Veel plezier! :)

• XangadiX

XangadiX

jah, je kunt ook nog geen 3d layer gebruiken, maar gewoon de scale op laten lopen; in dat geval is het wel verstandig om hem in te laten easen want objecten die dichterbij zijn gaan harder dan objecten die verder weg zijn (de z-axis methode compenseert daarvoor)

honderden wegen die naar rome leiden ;)

ow en als je gaat kloten met afx, zie het dan als een soort motion-photoshop en niet als een effecten-premiere, daar wordt je sneller gelukkiger van :P

[ Voor 20% gewijzigd door XangadiX op 02-09-2004 00:43 ]

Stoer; Marduq

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-05 23:32

alienfruit

the alien you never expected

Je kan het ook in Digital Fusion doen, daar zit al standaard al ondersteuning voor zulke dingen. Bijv. via render scripts ;)

[ Voor 5% gewijzigd door alienfruit op 02-09-2004 15:51 ]

• XangadiX

XangadiX

Je kunt het ook met combustion doen daar zit het ook standaard in met scripts, en afx 6 en 6.5 doen het tegenwoordig ook met scripts.

offtopic:
zeg alienfruit, ik snap er niks van, ik was gister bij fruitlounge, en sprak daar met de kerel van alienfruit (het bedrijf) en die heeft slechts in de verte van tweakers en van jouw gehoord, hoe kom je dan aan die nick?

[ Voor 4% gewijzigd door XangadiX op 02-09-2004 21:02 ]

Stoer; Marduq

• Freddy_Fish

Freddy_Fish

Topicstarter
Nog bedankt voor de oplossingen, werkt perfect. Had nog een beetje oude versie van afx 4.1, maar in 6 kreeg ik t zo voor mekaar.
Pagina: 1