Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

wardrive & multimedia car pc

Pagina: 1
Acties:

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

Topicstarter
een tijdje geleden was ik op de woaf http://www.wirelessnederland.nl/woaf/2004/index.php daan ben ik na aanleiding van een paar belgen op het idee gekomen om een wasdrive pc in me auto in te bouwen.

het doel van dit provect van mij is ten eerste wardriven, en ten tweede in car media, denk hierbij aan mp3, dvd, en divx.

dit alles mag natuurlijk niet aflijden tijdens het autorijden. maar dat even terzijde.

als hardware gebruik ik het volgende:
(voorlopig) via eden 800Muz cpu moederbord
http://www.viaembedded.co...spec.jsp?motherboardId=21

pci to pcmcia kaart voor een wlan kaart

orinoco pcmcia 100mW wlan kaart met externe antenne aansluiting

5,6" dashmount tft
http://www.marktplaats.nl...rsen&u=navigatie&ID=41899

ir ontvanger voor AB (afstandsbediening)

AB (welke weet ik nog niet)

7dBi omni met magneetvoet (staat halverweege de pagina)
http://www.senaoshop.com/wardrivekits.html

een oude 100GB hdd die ik nog heb liggen

256MB ram

dvd / cdr combo

gps ontvanger

dit alles komt in me auto, veder wil ik nog een extra accu die aleen het scherm en de pc van stroom vorziet, ik moet aleen nog een manier bedenken om die op teladen als me moter aanstaat, ik wil niet dat de accu's elkaar gaan opladen als de moter uit staat, dus daar zal een rele schakeling voor moeten komen. maar ik heb nog geen idee hoe.

Tevens moet de pjoeter en scherm aan gaan als in me sleutel in het contact stop, en weer uit gaan als ik me sleutel er weer uithaal, netzoals de auto radio.

nog een ding wat me zorgen baart is de instabiele 12V die uit de dynamo komt, dit kan wisselen tussen de 11V en de bijna 15V, dus even zoeken naar een schakeling die dit kan stabilizeeren op 12V.

mocht iemand ideeen hebben wat nogmeer handig / verstandig is om in te bouwen, dan hoor ik het graag. heb je zelf ook ervaring met het inbouwen van pc's in auto's, zijn tips altijd welkom.

momenteel hen ik aleen de wlan kaart, mobo, en de wlan antenne, zaterdag aanstaande heb ik het scherm, en over een paar weeken de kast waar alles in komt, zodra ik meer spukken heb, en het bouwen gaat beginnen zal ik foto's posten van de spullen, problemen, en de voruitgang van het inbouwen.

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Je kan even een kijkje nemen in [rml][ CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 2[/rml] , misschien dat daar nog goede tips in staan.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Voor die orinoco kaartjes kan je idd een antenne aanschaffen. Heb er zelf een, met een magneetje onderaan. IDEAAL. Plakt perfect op het dak van je auto:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/40303/full.jpg

Kijk trouwens uit, niet alle orinoco kaartjes gebruiken dezelfde chip. Soms moet je klooien met drivers om de boel aan het werken te krijgen. Oh, en sommige orinoco Silver kaartjes kan je omflashen tot een Gold ;)

[ Voor 35% gewijzigd door silentsnow op 01-09-2004 20:59 ]

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Petergr

Petergr

beroeps prutser

Topicstarter
tog heb ik liever een 7dbi, ipv een 3, en het is bovendien leuk on mensen raar te zijn kijken, naar zo'n grote antenne >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Petergr op 01-09-2004 22:15 ]

• Outsync
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-08-2020

Outsync

Zen 30 GB NX :D

Noemde die Belgen toevallig bij PeeZee en Petzl ofwel Hans & Bram?
Iig, veel over wardriven op www.wardrivers.net !

[ Voor 8% gewijzigd door Outsync op 01-09-2004 22:16 ]

Boshoer! Specs | (bobo1on1) echt jonge die fewture is echt een aap gewoon

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Petergr schreef op 01 september 2004 @ 22:09:
tog heb ik liever een 7dbi, ipv een 3, en het is bovendien leuk on mensen raar te zijn kijken, naar zo'n grote antenne >:)
De op dat plaatje IS een 7dB antenne ;) Maar over het algemeen heeft een hogere antenne een betere range (dB), en de aangegeven dB's haal je volgens mij alleen op de hoogst aangegeven frequentie.

The trade of the tools

• casemodder
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-10 15:25

casemodder

--->

silentsnow schreef op 01 september 2004 @ 20:48:
Oh, en sommige orinoco Silver kaartjes kan je omflashen tot een Gold ;)
Nu ff een (super noob) vraagje, wat is het verschil tussen silver en gold?

Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML

• Tranq
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-10-2024
- ANTI REFLECTION AGAINST DAYLIGHT Yes *RESOLUTION 960 x 234 pixels (high)

Kan je dit scherm normaal aansluiten op een computer?

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Wil niet vervelend doen, maar is dit niet illegaal? :/

• twan1
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-08-2024
RoamoR schreef op 01 september 2004 @ 23:20:
Wil niet vervelend doen, maar is dit niet illegaal? :/
nee, het registreren van access points niet, het inloggen op het netwerk en bandbreedte gebruiken wel

• Petergr

Petergr

beroeps prutser

Topicstarter
Tranq schreef op 01 september 2004 @ 23:10:
- ANTI REFLECTION AGAINST DAYLIGHT Yes *RESOLUTION 960 x 234 pixels (high)

Kan je dit scherm normaal aansluiten op een computer?
ja, het heeft een composite ingang, zaterdag weet ik meer, en kan ik hem in actie zien, en als ie bevalt koop ik hem, € 100 is tog niet duur voor zo'n scherm.

• Petergr

Petergr

beroeps prutser

Topicstarter
Outsync schreef op 01 september 2004 @ 22:15:
Noemde die Belgen toevallig bij PeeZee en Petzl ofwel Hans & Bram?
Iig, veel over wardriven op www.wardrivers.BE !
ik ben een vaste bekijker van die site, staat ook wel wat leuke info op die site, maar niet genoeg.

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05 05:31
Hey Petergr ook hier! :)

Die belgen waren inderdaad van wardrivers.be. Die hebben echt even een grote hoeveelheid aan accesspoints gevonden met hun schotelantenne!

Als je op ebay gaat zoeken hebben ze ook wel kant en klare voedingen voor in de auto om een MiniITX computer op aan te sluiten. Ik heb gehoord dat wanneer je op zondag naar Hasselt ( België ) zou gaan dat ze daar zeer goedkope LCD monitoren hebben. 75 euro of zoiets hebben ze me verteld. Maar ik heb geen idee waar het precies is.

Op MP3car.com staat ook redelijk veel informatie voor het maken van een PC in de auto, ik heb er wel eens eentje gemaakt. Maar dat was nog met een sproggy ATX voeding voor in de auto.

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

casemodder schreef op 01 september 2004 @ 22:59:
[...]

Nu ff een (super noob) vraagje, wat is het verschil tussen silver en gold?
De Orinoco Silver met een Orinoco chipset kunnen 64-bit WEP aan, terwijl de Orinoco Gold met een Orinoco chipset 128-bit WEP aan kunnen. De hardware is in beide gevallen identiek, enkel de firmware is anders.

De nieuwere Orinoco kaartjes gebruiken andere chipsets (Proxim, WavePort, etc ...), in dat geval is het iets lastiger om een Silver up te graden via firmware.

The trade of the tools

• aufl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-11 12:52
Hey Petergr ook hier!

Die belgen waren inderdaad van wardrivers.be. Die hebben echt even een grote hoeveelheid aan accesspoints gevonden met hun schotelantenne!

Als je op ebay gaat zoeken hebben ze ook wel kant en klare voedingen voor in de auto om een MiniITX computer op aan te sluiten. Ik heb gehoord dat wanneer je op zondag naar Hasselt ( België ) zou gaan dat ze daar zeer goedkope LCD monitoren hebben. 75 euro of zoiets hebben ze me verteld. Maar ik heb geen idee waar het precies is.

Op MP3car.com staat ook redelijk veel informatie voor het maken van een PC in de auto, ik heb er wel eens eentje gemaakt. Maar dat was nog met een sproggy ATX voeding voor in de auto.
De meeste computers kan je hiermee (150W) wel voeden:

http://home.zonnet.nl/a.flapper/atx.htm

Goedkoper dan zelf bouwen

• Petergr

Petergr

beroeps prutser

Topicstarter
waar ik zelf nog over twijfel is welk os ik er op ga zetten, het moet snel booten en afsluiten, en ik wil een htpc achtige interface hebben, zelf twijfel ik tussen "win xp mediacenter" en "my htpc", wat vinden jullie de voor en nadelen van deze 2? of zouw je zelf liever wat anders gebruiken en warom?

Pagina: 1