Toon posts:

PC schokt bij alles

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vandaag schokt mijn pc bij alles, filmpje kijken, mp3tje luisteren en zelfs het bewegen van mijn muis hapert. Niks lijkt het meer vlekkeloos te doen. Vreemde eraan is dat het sinds vandaag is, terwijl gisteren alles wel nog gewoon werkte.

Na even gesearched te hebben, heb ik het volgende geprobeerd:

Ad-aware scan laten uitvoeren, niks gevonden
Bios op standaard settings gezet
Via 4 in 1 drivers opnieuw geinstalleerd
Gekeken of HD op PIO ipv DMA stond, stond gewoon op DMA.

Niets heeft geholpen, weet ook niet waar het aan zou kunnen liggen. Taskmanager laat trouwens ook geen vreemde processen zien. Mijn specs zijn:

AMD64 3000+
K8T800 Neo FISR2
1024 mb PC3200 (Dane-Elec)
Geforce Ti4200 128mb
Win XP Pro SP2

Iemand misschien een idee wat het zou kunnen zijn?

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-04 10:18
misschien sp 2 want daar hoor je wel meer over?! sinds wanneer heb je sp2 op je comp?!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Toevallig iets geinstalleerd vandaag?

Verwijderd

Topicstarter
Tis de SP2 versie van windows, staat er nu een weekje op. Vandaag niets bijzonders geinstalleerd.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 20:31:
Sinds vandaag schokt mijn pc bij alles, filmpje kijken, mp3tje luisteren en zelfs het bewegen van mijn muis hapert. Niks lijkt het meer vlekkeloos te doen. Vreemde eraan is dat het sinds vandaag is, terwijl gisteren alles wel nog gewoon werkte.

Na even gesearched te hebben, heb ik het volgende geprobeerd:

Ad-aware scan laten uitvoeren, niks gevonden
Bios op standaard settings gezet
Via 4 in 1 drivers opnieuw geinstalleerd
Gekeken of HD op PIO ipv DMA stond, stond gewoon op DMA.

Niets heeft geholpen, weet ook niet waar het aan zou kunnen liggen. Taskmanager laat trouwens ook geen vreemde processen zien. Mijn specs zijn:

AMD64 3000+
K8T800 Neo FISR2
1024 mb PC3200 (Dane-Elec)
Geforce Ti4200 128mb
Win XP Pro SP2

Iemand misschien een idee wat het zou kunnen zijn?
Probeer eens een degelijk adware scanner te gebruiken, dus Spybot, AdAware SE Pro.
En heb je alle LAATSTE drivers geinstalleerd? Dus videokaart drivers (zet de opties ook es op standard), monitor, enz.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
misschien ook even een virusscannetje uitvoeren

Verwijderd

Topicstarter
FnFnF schreef op 01 september 2004 @ 20:39:
[...]

Probeer eens een degelijk adware scanner te gebruiken, dus Spybot, AdAware SE Pro.
En heb je alle LAATSTE drivers geinstalleerd? Dus videokaart drivers (zet de opties ook es op standard), monitor, enz.
Spybot, nieuwste AdAware, virusscan, de hele meuk al gedraait, niets gevonden. Heb de nieuwste drivers voor mijn videokaart etc. ook al geinstalleerd.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Geeft de PC ook enige activiteit aan? Zie je bijvoorbeeld in je task manager de CPU usage omhoog schieten naar 100%, of heeft je HD het constant druk?

Wat je ook na zou kunnen kijken is je eventlog (logboeken); mocht je HD toch voor wat problemen zorgen of geven andere devices constant errors door, staan deze hier vaak vermeld.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Je zou eens een test van je HDD fabrikant kunnen draaien. Laatst een soortgelijke klacht bij een klant gehad, bleek achteraf een defect HDD'tje te zijn, die die vertragingen veroorzaakte.

Verwijderd

System restore?? ff dagje terug zetten

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2004 20:57 ]

Verwijderd

Ik heb het laatst gehad bij een kennis van me, daar had Windows de IDE-controller-drivers overhoop gehaald waardoor die niet meer in DMA-modus draaiden. Dat was onmogelijk te repareren, dus nieuwe Windows install... Controleer maar eens of je schijf in DMA-modus draait (via systeemeigenschappen)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Even alles van de IDE controller loshalen (branders etc.) en alleen je hardeschijf met Windows overlaten.

Hangende CD-ROM spelers kunnen ook een traag systeem veroorzaken.

Natuurlijk wel eerst ff kijken of er niet gewoon een stuk software op je pc draait wat 100% cpu gebruikt...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
dreeke schreef op 01 september 2004 @ 21:20:
Even alles van de IDE controller loshalen (branders etc.) en alleen je hardeschijf met Windows overlaten.

Hangende CD-ROM spelers kunnen ook een traag systeem veroorzaken.

Natuurlijk wel eerst ff kijken of er niet gewoon een stuk software op je pc draait wat 100% cpu gebruikt...
Oke, ga ik nu even proberen. Draait geen raar stuk software op 100%, dus daar kan het ook niet aan liggen.

Net trouwens HD-test gedaan, niks gevonden

Verwijderd

Kom nog even op mijn vorig bericht terug... als je system restore doet en het is nog steeds zo.. weet je in ieder geval of het een software of hardware probleem is.. eenvoudig genoeg om het even te proberen lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 21:26:
Kom nog even op mijn vorig bericht terug... als je system restore doet en het is nog steeds zo.. weet je in ieder geval of het een software of hardware probleem is.. eenvoudig genoeg om het even te proberen lijkt me.
Niet gewerkt, verwijderen van cd/cd-rw drives heeft ook niet geholpen :(

*edit*

Heb er nu zelfs een probleem bijgekregen, mijn onboard sound begint nu te ruisen (net als bij een fm-radio die geen zender kan vinden).

*edit2*

Zie nu dat mijn HD erg hard 'aan het werk' is. Voelt ook erg warm aan, HD misschien stuk aan het gaan? Ik zet voor de zekerheid deze computer even uit en werk op een andere verder.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2004 22:17 ]

Pagina: 1