Ik ga binnenkort een nieuwe HardeSchijf kopen en ik moet effe weten wat nou beter is : Western Digital 20,4 (7200) of een Maxtor 20,4 (7200) ik ben van plan om een Western Digital te gaan kopen maar sommige personen zeggen dat Maxtor beter is .....What do u guys think ???
Western Digital is erg snel... iets beter bestand tegen overklokken dan Maxtor...
Maxtor is goedkoper, maar of die nou echt beter is?
Maxtor is goedkoper, maar of die nou echt beter is?
Maxtor zijn over het algemeen schijven die erg snel herrie maken.
De meeste schijven die wij retour krijgen zijn maxtor schijven en allemaal met de klacht dat ze te veel lawaai produceren.
De meeste schijven die wij retour krijgen zijn maxtor schijven en allemaal met de klacht dat ze te veel lawaai produceren.
The Ghost
Verwijderd
De Diamondmax 40 plus neemt alle vooroordelen tegen Maxtor weg: hij is veel stiller dan mijn WD Expert 41800 en duidelijk sneller. Kijk ook naar de review van de 40 gig versie op www.storagereview.com
als ik zou moeten zeggen
wd heeft goede service ( je bent alleen iedere keer de evrzendkosten van 20,- kwijt omdat het naar duitsland moet )
alleen heb ik al 9 keer een wd hd kapot zien gaan
heb hier nog twee kapotte 10 gb liggen
gewoon geen zin meer in opsturen.
intussen heb ik maar een 17 gb maxtor gekocht en inderdaad ze maken iets meer geluid
maar verder perfecte hd.
dus ik ga voor maxtor
wd heeft goede service ( je bent alleen iedere keer de evrzendkosten van 20,- kwijt omdat het naar duitsland moet )
alleen heb ik al 9 keer een wd hd kapot zien gaan
heb hier nog twee kapotte 10 gb liggen
gewoon geen zin meer in opsturen.
intussen heb ik maar een 17 gb maxtor gekocht en inderdaad ze maken iets meer geluid
maar verder perfecte hd.
dus ik ga voor maxtor
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Verwijderd
LordDennis: die 40 gb review is om aan te tonen dat die hele lijn schijven snel is. Ik heb de 20,4 gig variant en er is ook een 27 gig. Binnen de zelfde lijn is er niet of nauwelijks snelheidsverschil.
Detail:
Western Digital gebruikt in veel van hun HDD's IBM MR-koppen.
Western Digital gebruikt in veel van hun HDD's IBM MR-koppen.
Het blijft niet bij dat detail. De net niet meer modernste schijven van Western en Maxtor zijn vrijwel geheel opgebouwd uit IBM-techniek. Dat Maxtor niet over te clocken is is al lang verleden tijd.
Maar het maakt mij niet uit wat hij kost (mijn pa betaald )als hij maar beter is dan de andere modellen en ja als het even tegen zit bij mijn pa dan wordt het de 2de beste .
Het zijn technisch gezien grotendeels dezelfde schijven (IBM techniek) dus beide zijn even goed lijkt mij, ga voor welke het goedkoopst te krijgen is.
Simpel. Maxtor (Plus 40) is sneller en goedkoper (snelste ATA-schijf van dit moment volgens StorageReview). Maxtor is fluisterstil en koel. Plus 40 heeft 2 MB cache. Degelijkheid kan ik weinig van zeggen.
Dus, waar twijfel je nog over? Haal gewoon een Maxtor!
Dus, waar twijfel je nog over? Haal gewoon een Maxtor!
Hmmm...net weer eens op www.storagereview.com gekeken: hebben ze een nieuw testbed. Gevolg: alle resultaten overhoop. Was eerst de Maxtor Plus 40 absolute koploper, wordt hij er nu uitgelopen door de 6800 Plus! En de Seagate Barracuda ATA II verslaat hem in Win2K!
Kan iemand hier wat licht op schijnen: heeft het systeem zo veel invloed op de prestaties van een harde schijf?
Kan iemand hier wat licht op schijnen: heeft het systeem zo veel invloed op de prestaties van een harde schijf?
Wat een rare vraag ... natuurlijk Western Digital 
Is veel BETROUWBAARDER !
Maxtor is ook wel goed, maar als je voor kwaliteit gaat ... WD
Is veel BETROUWBAARDER !
Maxtor is ook wel goed, maar als je voor kwaliteit gaat ... WD
Ik ga zelf altijd voor de IBM's met de grootste cache.
Verwijderd
Hoi LordDennis
Ik zat zelf ook al enige tijd te kijken welk hd ik moet aanschaffen. Ik zat eerst met 3 hd's de ibm 45 gig, de wd 40BB en de maxtor 40 plus. De ibm viel af doordat er veel posting waren op tweakers en storagereview van storingen met de 45 reeks. De maxtors hebben nog een beetje slechte naam van de vroegere schijven die minder waren. Waarschijnlijk dat de nieuwe reeksen beter zijn maar ik hou het op de western digital. Ik heb hier zelf goede ervaringen mee met de betrouwbaarheid en de weerstand tegen hoge bussnelheden. Ze zijn meestal niet de snelste hd's maar wel de betrouwbaarste. Als je nou ook leest op de "leaderboard" van storagereview zie je ook dat na de ibm gxp de western digital de beste schijf is met 20 gig platters. En hier komt nog bij dat vandaag de 40bb van wd goedkoper is als de maxtor. Veel succes met kiezen en laat me weten wat je gekozen hebt.
Ik zat zelf ook al enige tijd te kijken welk hd ik moet aanschaffen. Ik zat eerst met 3 hd's de ibm 45 gig, de wd 40BB en de maxtor 40 plus. De ibm viel af doordat er veel posting waren op tweakers en storagereview van storingen met de 45 reeks. De maxtors hebben nog een beetje slechte naam van de vroegere schijven die minder waren. Waarschijnlijk dat de nieuwe reeksen beter zijn maar ik hou het op de western digital. Ik heb hier zelf goede ervaringen mee met de betrouwbaarheid en de weerstand tegen hoge bussnelheden. Ze zijn meestal niet de snelste hd's maar wel de betrouwbaarste. Als je nou ook leest op de "leaderboard" van storagereview zie je ook dat na de ibm gxp de western digital de beste schijf is met 20 gig platters. En hier komt nog bij dat vandaag de 40bb van wd goedkoper is als de maxtor. Veel succes met kiezen en laat me weten wat je gekozen hebt.
ik heb zelf een wd
omdat:
-nooit klachten over gehad
-werd door iemand ZWAAR aanbevolen
-iemand die ik ken heeft problemen gehad met een maxtor hdd (benchmarc)
omdat:
-nooit klachten over gehad
-werd door iemand ZWAAR aanbevolen
-iemand die ik ken heeft problemen gehad met een maxtor hdd (benchmarc)
Verwijderd
Ik heb een Maxtor en die zijn echt stil (komt doordat ze iets langzamer lopen, is met proggie weer af te zetten).
WD zie ik niet erg veel dus vraag me af of ze wel zo goed zijn.
WD zie ik niet erg veel dus vraag me af of ze wel zo goed zijn.
Verwijderd
Ik zou voor de WD gaan 
Wd's goeie sschijven, nog nooit slechte ervaringen meee gehad, en gaan ze toch kapot binnen die 3 jaar dan ken je hem zo terug sturen. Ik werk nu al 1,5 jaar als TDer en nog nooit problems gehad met wd's en maxtor, alleen mijn ervaring is dat de maxtors het gauwer begeven dan de WD's.
Ik zou gewoon voor WD gaan
Wd's goeie sschijven, nog nooit slechte ervaringen meee gehad, en gaan ze toch kapot binnen die 3 jaar dan ken je hem zo terug sturen. Ik werk nu al 1,5 jaar als TDer en nog nooit problems gehad met wd's en maxtor, alleen mijn ervaring is dat de maxtors het gauwer begeven dan de WD's.
Ik zou gewoon voor WD gaan
Omg.. lol.. kijk eens naar de datum waarop deze topic gepost is.. meer dan een jaar geledenOp Friday 16 March 2001 20:05 schreef Indian het volgende:
...
Veel succes met kiezen en laat me weten wat je gekozen hebt.
Er staat dan wel Maxtor vs. Western Digital, maar zelf zou ik toch voor een IBM harddisk gaan. Je betaald er wat meer voor maar je krijgt er wel een zeer goede harddisk voor terug.
Ik heb zelf nu een 15 Gb 7200 TPM harddisk van maxtor, ik ben niet ontevreden over deze harddisk maar ik vind hem wel iets aan de langzame kant.
Een advies, je kan beter 2 kleine harddisk's kopen dan een grote. Als je het in een raid config zet is het ten eerste sneller en als er een verrot gaat heb je altijd de andere nog.
Ik heb zelf nu een 15 Gb 7200 TPM harddisk van maxtor, ik ben niet ontevreden over deze harddisk maar ik vind hem wel iets aan de langzame kant.
Een advies, je kan beter 2 kleine harddisk's kopen dan een grote. Als je het in een raid config zet is het ten eerste sneller en als er een verrot gaat heb je altijd de andere nog.
Ach gussie... z'n pappie betaald...
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
huh?Op Saturday 17 March 2001 15:35 schreef Wallie het volgende:
Ach gussie... z'n pappie betaald...
waarom zeg je dat?
dit systeem heb ik HELEMAAL zelf betaald
en ik ben zelf maar 16 jr. en ik heb geen vaste baan
wel lang en hard voor moeten werken !
Verwijderd
Ik heb een Maxtor 10 gieg en een WD 10 gieg, en de Maxtor had fouten (die overigens na het uitvoeren van Maxdiag verdwenen waren)! De WD draait al 10 Maand zonder enig probleem! Als ik de keus had ging ik voor de WD!
Dit toppic is al aardig oud.
Ik heb vandaag is zitten kijken bij Mycom en zag dat ze daar nog maar 2 Maxtor hardeschijven verkopen. Hoe komt dat en hoe ligt de kwaliteit nu van de IDE tegenover de SATA hardeschijven. En hoeveel gig heeft men tegenwoordig.
De HCC dagen komen er weer binnenkort aan en ben toch van plan om een extra hardeschijf aan te schaffen en ben benieuwd wat er tegenwoordig op de markt is.
Schrijf even watvoor hardeschijf je hebt, wat de voor- en nadelen zijn en hoe vaak je ze al retour hebt gestuurd.
Ik heb vandaag is zitten kijken bij Mycom en zag dat ze daar nog maar 2 Maxtor hardeschijven verkopen. Hoe komt dat en hoe ligt de kwaliteit nu van de IDE tegenover de SATA hardeschijven. En hoeveel gig heeft men tegenwoordig.
De HCC dagen komen er weer binnenkort aan en ben toch van plan om een extra hardeschijf aan te schaffen en ben benieuwd wat er tegenwoordig op de markt is.
Schrijf even watvoor hardeschijf je hebt, wat de voor- en nadelen zijn en hoe vaak je ze al retour hebt gestuurd.
Self reflection is the school of wisdom
zie de italics, NightWalker2005 bedankt voor het nutteloos kicken van dit oud draadjeNightWalker2005 schreef op 22 oktober 2004 @ 11:03:
Dit toppic is al aardig oud.
dus hoef je het niet onnodig te kicken
Dat kan allerlei redenen hebben, Maxtor scoort nog altijd goed in de pricewatch.
Verschil SATA - PATA is vaak niet meer dan de aansluiting. Hoeveel gig ? GB men tegenwoordig heeft kun je netjes terugvinden in de pricewatch
again, zie pricewatch. Daarbij zou ik je niet zo op die HCC dagen richten, vaak is het er nog geen 5% goedkoper dan de PC-boer om de hoek.
wat zijn jouw voor en nadelen van een hardeschijf dan ??? Als je de search gebruikte zie je dat zowat ieder harddisk merk wel eens een RMA heeft, alleen IBM was in het verleden zeer slecht, zie de search.
@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt
Ik heb zelf (gehad):
- Western Digital 40 GB IDE, was na 6 maanden kapot
- Maxtor 40 GB IDE, 7200 RPM. 1 daarvan na ruim 2 jaar kapot, de andere draait al bijna 3 jaar prima.
- Maxtor 80 GB IDE, 7200 RPM, draait nu bijna 2 jaar prima.
- Maxtor 120 GB IDE, 7200 RPM, draait nu bijna 1 jaar prima.
(je kan zeker wel raden waar ik die schijven allemaal gekocht hebt
)
Wat luidruchtigheid betreft, maakte weinig tot geen verschil. Denk dat als het erop aankwam die western digital die ik had meer geluid maakte. Maakt voor mij ook weinig uit, de PC maakt toch al herrie zat.
Wat snelheid kan je beter de western digital hebben, die was veel sneller. Maar dat is voor mij niet het belangrijkste punt.
- Western Digital 40 GB IDE, was na 6 maanden kapot
- Maxtor 40 GB IDE, 7200 RPM. 1 daarvan na ruim 2 jaar kapot, de andere draait al bijna 3 jaar prima.
- Maxtor 80 GB IDE, 7200 RPM, draait nu bijna 2 jaar prima.
- Maxtor 120 GB IDE, 7200 RPM, draait nu bijna 1 jaar prima.
(je kan zeker wel raden waar ik die schijven allemaal gekocht hebt
Wat luidruchtigheid betreft, maakte weinig tot geen verschil. Denk dat als het erop aankwam die western digital die ik had meer geluid maakte. Maakt voor mij ook weinig uit, de PC maakt toch al herrie zat.
Wat snelheid kan je beter de western digital hebben, die was veel sneller. Maar dat is voor mij niet het belangrijkste punt.
[ Voor 6% gewijzigd door Glenfiddich op 22-10-2004 13:16 ]
Catch a smile out there!
Persoonlijke verhalen heeft niemand hier wat aan want het zegt toch niks. Als je groothandel en winkels informatie hebt over uitval dan kun je wat zeggen.
En op storagereview kun je alle informatie vinden die je zoekt.
En op storagereview kun je alle informatie vinden die je zoekt.
* dion_b is with gladiool
Dit is een behoorlijk loze schop van een stokoude
- en idd, persoonlijke verhalen zeggen geen steek (simpele statistiek
)
Dit is een behoorlijk loze schop van een stokoude
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()