Hoe HDD opnieuw indelen, XP installeren op laptop?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024
Beste Tweakers,

Ik heb zojuist een nieuwe laptop gekocht, maar wil de partities veranderen. Ik wil meerdere partities waaronder een partitie voor de swapfile. Normaliter regel ik dit met een bootdisk met daarop progs als fdisk.exe maar mijn laptop heeft geen diskettestation meer.

Hoe kan ik het beste alsnog de HDD opnieuw partitioneren zodat ik daarna Windows XP kan installeren?

;)

Apple | Marantz | B&W

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:43
gewoon de xp cd erin steken, ervan booten en dan de xp partition manager gebruiken die geheid voorbij komt in de setupprocedure :)

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Ron_Tweaker
XP partition manager? Nooit van gehoord. Maar ik ga het zo ff proberen.
Lukt dit overigens wel? Ik bedoel.. XP is op dit moment pre-installed laat ik het zo maar zeggen. Lijkt me dan toch dat als ik XP opnieuw wil installeren dat de setup de boel gewoon overschrijft zonder de HDD te formatteren?

Apple | Marantz | B&W

• Ron_Tweaker
Helemaal goed... het werkt!
Bedankt!

:)

Apple | Marantz | B&W

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:01
Hallo massari,

Hier op got hebben we enkele regeltjes om ervoor te zorgen dat het geen grote puinhoop wordt hier:). Aangezien dit toch een vrij standaard vraag is, is het beter dat je in het vervolg eerst even de search gebruikt (http://gathering.tweakers.net/forum/find) ik heb hier gezocht op: "hd partioneren" en ik kreeg toch best veel nuttige, bruikbare topics naar voren. :)

Zou je dit in het vervolg eerst zelf even willen doen? Verder is het ook verstandig om de faq eens door te lezen (als je dat nog niet gedaan hebt ;)). Hier staat best veel informatie in: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette).

Dit topic is gesloten.