Toon posts:

[XP Home] Spellen lopen zonder aanwijsbare reden vast!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik al diverse postings gelezen hier op het forum over oa BSOD en het uitvinken van de eigenschappen in XP voor het automatisch opnieuw opstarten ed maar GEEN VAN ALLE bied de oplossing waar we naar op zoek zijn!

Wat ik zoal al gedaan heb:
De adviezen opgevolgd voor de BSOD van windows
Het uitschakelen van de eigenschap in XP voor het automatisch opnieuw opstarten
TV kaart verwijderd
DVD-rom en brander verwijderd
Clean install XP Home
enz

Wat is het probleem:
Het maakt niet wat voor spel het is (het gebeurt voornamelijk bij spellen!) maar om onverklaarbare reden stopt het spel er spontaan mee en gaat windows terug naar je desktop!!!!
Er verschijnt GEEN BSOD en ook start windows NIET opnieuw op!!!!
Ook verschijnt er geen melding in de logboeken van XP en ook verschijnt er geen melding van windows dat er zich een ernstige fout heeft voorgedaan!!!!!!!

Niks maar dan ook NIKS krijg ik als melding terug waar ik iets mee kan doen zoals in div topics hier vermeld wordt voor oa BSOD en de bijbehorende codes!!!!!!!!!!!!!!

Wie o wie heeft er een tip om dit op te kunnen lossen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je al even een geheugentestje gedaan met bijvoorbeeld memtest ? Verder de laatste updates voor Windows binnen?

Watvoor spellen speel je? allemaal nieuwere spellen of hele oude dos spelletjes?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04:20
Doe idd eens memtest. Vaak worden soortgelijke problemen veroorzaakt door een te hete proc of een voeding die te zwak is. .. Probeer eens uit te zoeken of het daaraan ligt.

Oh, en geef eens de specs van je syteem.

[ Voor 12% gewijzigd door L.N. op 01-09-2004 21:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het heb ff geduurd maar de memtest is succesvol verlopen voor wat betreft de Win XP updates is deze pc helemaal up2date dit geld ook voor de drivers ed

Voor wat betreft het uitzoeken van te hete proc of voeding, toevallig nog tips hoe dit te doen?

En ik had zelf het idee voor de proc als deze te heet wordt dat dan het gehele systeem uitschakelde en dat is hier niet het geval en om nu zomaar ff een sterkere voeding te kopen is ook nie handig als ik nie zeker weet dat het hier aan ligt.

Enne hoe kan ik die specs ophalen?

• L.N.
Installeer moederboard monitor of speedfan, beide geven de temp van je processor en moederboard aan en tevens ook de voltlijnen. Met sisoft sandra kun je een overzicht van je systeem specs krijgen (alleen weet ik niet of je voeding hier ook bijstaat en die is toch wel belangrijk voor dit verhaal). Alle drie de programma's zijn gratis te downloaden van het internet...

Heb je dit topic doorgenomen?
klik op deze link

Verwijderd

Topicstarter
Gaat de genoemde tools eens installeren hier en het topic dat je noemde was ik nog niet eerder tegen gekomen gaat ik maar eens doorlezen thanx ;)

Wat ik gister vergeten te melden was welke spellen het zoal betreft dit omdat een aantal postings terug om gevraagd werd:
De spellen die naar mijn idee redelijk veel vragen van je PC zijn oa The Sims (complete package), Need for Speed Underground, Rollercoaster tycoon 2
Maar ook hele simpele spellen zoals Bubbles en iets met Frog nog wat, soort van flash achtige spellen op deze spellen is het altijd raak er zijn er nog wat maar het is niet zo dat het bij zware games alleen gebeurt het gebeurt praktisch met alle spellen de 1 iets vaker als de ander

• thegve
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 09:06
Log's van die spellen al gelezen?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Op wat voor plek staat je pc NoIdea2? .. misschien op plek met hout erom heen (in een bureau) .. Dit kan er voor zorgen dat de warme lucht niet meer goed geblazen word en dat je temparatuur van GPU te warm word en dat kapt hij er inderdaad mee :).

Werkt je fannetje nog van je videokaart?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Topicstarter
De PC staat onder een open bureau op een houten vloer waar naar mijn idee redelijk genoeg doorgang is voor lucht

De systeem specs zijn trouwens:
SiSoftware Sandra

Systeem
Host Naam : CENTRALE
Gebruiker : elly
Domein : CENTRALE

Processor
Model : AMD Athlon(tm) XP 2000+
Snelheid : 1.67GHz
Model Nummer : 2000 (geschat)
Prestatie Rating : PR2417 (geschat)
Type : Standaard
L2 'On-board' Cache : 256kB ECC Synchroon 'Write-Back' (16-way, 64 byte line grootte)

Moederbord
Bus(sen) : ISA AGP PCI IMB USB FireWire/1394 i2c/SMBus
MP Ondersteuning : 1 CPU(s)
MP APIC : Ja
Systeem BIOS : American Megatrends Inc. 07.00T
Systeem : MSI MS-6380E
Moederbord : MSI MS-6380E
Totaal Geheugen : 255MB DDR-SDRAM

Chipset 1
Model : VIA Technologies Inc VT8366/A,VT8367 Apollo KT266/A,KT333 CPU to PCI Bridge
'Front Side Bus' Snelheid : 2x 133MHz (266MHz data rate)
Totaal Geheugen : 256MB DDR-SDRAM
Geheugen Bus Snelheid : 2x 133MHz (266MHz data rate)

Video Systeem
Monitor/Panel : Plug en Play-monitor
Adapter : NVIDIA GeForce4 MX 420

Fysieke Opslag Apparaten
Verwisselbare Schijf : Diskettestation
Harde Schijf : MAXTOR 6L080J4 (74.6GB)
CD-ROM/DVD : HP DVD Writer 200j (CD 32X Rd, 12X Wr) (DVD 4X Rd)
CD-ROM/DVD : SAMSUNG DVD-ROM SD-616T (CD 48X Rd) (DVD 6X Rd)

Logische Opslag Apparaten
1.44MB 3.5" (A:) : Niet Beschikbaar
Harde Schijf (C:) : 42.6GB (28.4GB, 67% Beschikbaar) (NTFS)
Video's (D:) : 29.3GB (16.3GB, 56% Beschikbaar) (NTFS)
Nfsudisk2 (E:) : 661MB (0MB, 0% Beschikbaar) (CDFS)
Thesimsep7 (F:) : 655MB (0MB, 0% Beschikbaar) (CDFS)

Onderdelen
Seriële/Paralelle Poort(en) : 2 COM / 1 LPT
USB Controller/Hub : VIA Rev 5 of later USB universele host-controller
USB Controller/Hub : VIA Rev 5 of later USB universele host-controller
USB Controller/Hub : USB-hoofdhub
USB Controller/Hub : USB-hoofdhub
USB Controller/Hub : Ondersteuning voor USB-afdrukken
USB Controller/Hub : Generic USB Hub
FireWire/1394 Controller/Hub : OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller
FireWire/1394 Controller/Hub : VIA OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller
Toetsenbord : Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord
Muis : PS/2-compatibele muis

MultiMedia Apparaat
Apparaat : Creative SB Audigy

Printers en Faxen
Model : hp deskjet 3500 series

Power Management
AC Line Status : 'On-Line'

Besturingssysteem
Windows Systeem : Microsoft Windows XP/2002 Home Edition (Win32 x86) 5.01.2600 (Service Pack 1)

Netwerk 'Services'
Adapter : Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC

Prestatie Tips
Waarschuwing 100 : Grote geheugenmodules zouden Registered/Buffered geheugen moeten bevatten.
Tip 2546 : Grote geheugen Modules zouden ECC/Parity moeten zijn.
Tip 2 : Dubbelklik op een tip, wanneer deze is weergeven voor meer informatie over de tip.

De gegevens volgens Speedfan zijn:
Temp2 (ik gok de processor?) schommelt tussen de 69 en 70 graden bij rust stand zegmaar
HD0 ligt zo rond de 45 graden
Temp1 (geen idee wat het is) zo rond de 36 graden

Als Temp2 idd de CPU temp ( heb net gekeken in Sandra en is idd de CPU) is dan lijkt mij dat voor rust stand redelijk te hoog als ik kijk naar mijn eigen systeem die iets meer als de helft ervan aangeeft.
Toch draait de fan van de CPU goed en niet stroef net zoals van videokaart.

Is het overigens niet zo dat wanneer een CPU te warm wordt deze het gehele systeem uitschakeld ipv van naar je desktop te springen?

:update:
Van de games kan ik geen logs vinden ook heb ik niks aan de log van XP zelf ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2004 14:36 ]

• L.N.
de temp van je proc is erg hoog! 70 graden idle is veel te hoog. Verbeter de airflow in je kast (als die niet als goed is) en dat de koeler goed bevestigd is....

[ Voor 13% gewijzigd door L.N. op 02-09-2004 14:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
LuukNouwen schreef op 02 september 2004 @ 14:35:
de temp van je proc is erg hoog! 70 graden idle is veel te hoog. Verbeter de airflow in je kast (als die niet als goed is) en dat de koeler goed bevestigd is....
Na het bekijken van de Info van de tools vond ik deze ook aan de hoge kant, misschien als tesje de kast eens open laten en eventueel mbv van ventilator de airflow verbeteren en kijken wat het doet ;)

Krijg zo'n donkerbruin vermoeden dat het allemaal daar aan ligt alvast bedankt voor alle reacties ;)

Verwijderd

Check anders eens of je fan van je CPU wel helemaal contact maakt met de CPU, smeer er anders nog eens wat pasta tussen...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 14:41:
Check anders eens of je fan van je CPU wel helemaal contact maakt met de CPU, smeer er anders nog eens wat pasta tussen...
Ik denk wel dat ie goed contact maakt maar een keer extra pasta op da ding kan geen kwaad lijkt me heb ik nog wel ergens liggen.
Wilde ook die fan eens schoonmaken maar hoe kan ik da het beste doen? Heb never nooit een amd athlon gedemonteerd of iets dergelijks

Verwijderd

Topicstarter
Na wat aanpassingen door er een extra fan aan de voorzijde te plaatsen en er extra koelpasta op de cpu te doen is de temp nu gedaalt tot 48 graden wat volgens verkoper uit winkel voor een amd processor normaal is?
Hopelijk heeft het allemaal hieraan gelegen?

Verwijderd

Topicstarter
Nou het heb wel 10 minuten geduurd en de verrichte handelingen hebben geen positief resultaat gehad.
De proc temp is weliswaar gedaald naar 55 graden maar de spellen waar het vooral mee gebeurde lopen nog steeds "vast" in die zin dat ie nokt en terug naar desktop springt!

Iemand nog meer ideeën?

:update:
Nu zit ik net met het proggie fanspeed te spelen en nu lijkt het dat ik geen -12 en -5 volt heb, het prog je reageerd er niet op met een tabelletje zoals dat wel het geval is bij elke andere waarden. Als ik wat loop te klikken op andere waardes komt er af en toe wel een -12 maar die zit eerder op de -8,5 a -9 dan -12 een 2e -12 optie reageerd helemaal niet. kan het zijn dat dit een bug in de tool is of is dit de veroorzaker van alles?

Weet iemand of het zo kan zijn dat me proccesor nu die oververhit is geweest stuk is???

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2004 20:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die mij vertellen kan of de CPU (ADM Athlon XP 2000+) hier kaduuk kan zijn waardoor het overige wel werkt maar bij games problemen kan vertonen?
En of er tools beschikbaar zijn om je CPU te testen op mankementen?
Pagina: 1