Bestanden raken corrupt na netwerkoverdracht

Pagina: 1
Acties:

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Ik probeer ingepakte dvd's van de server pc (die ook verbonden staat met internet en het verdeelt over de rest van het netwerk), te verplaatsen via het netwerk naar mijn werkpc.

Zodra ik de rar files wil uitpakken, zijn ineens een aantal parts corrupt, die op de server nog niet corrupt waren. Er gaat dus iets mis met de overdracht.

Wat ik nu dus doe is eerst de bestanden die ik wil overgooien inrarren in verschillende parts, en dan na de overdracht kijken welke corrupt zijn en die nog eens overzetten.

Natuurlijk erg omslachtig allemaal. Ik heb al een andere utp kabel tussen de switch en de server gezet en ook al bestanden via ftp heen en weer gekopieerd ipv via de windows netwerk verkenner.

Ik kan me bijna niet voorstellen dat het de netwerkkaart is. Het zijn namelijk allebeide gewone simpele niet echt oude netwerkkaartjes (heb zo ook niet andere liggen waarmee ik kan testen, behalve dus de 1e NIC in de server)

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen en vooral: hoe dit op te lossen?

• PommeFritz
  • Laatst online: 24-11-2025

PommeFritz

...geen friet

Meest recente drivers van je netwerkkaart(en) geinstalleerd?

Zit er een hub tussen?

Probeer anders eens in de device settings Hardware Checksums uit te zetten. Sommige netwerkkaarten verstieren de boel als dit aan staat.

FireFox - neem het web in eigen hand

• Ed.
Ik kan in de netwerkkaart config, hardware checksum nergens vinden. En er zit een switch tussen ja (stond ook in de TS).

• Superstudent
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-01-2022
tcp/ip vervangen?

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:48

jaKKer

liev ;x She's on Fire

werkt het op 10 mbit wel? (of op 100) of full dulex?

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Geheugen van je server al gechecked?

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Ed.
Geheugen van me server zal ik vannacht eens gaan checken, goed idee.

Op 10mbit ga ik 't niet checken, als ik 7 rars die bij elkaar 4,3 gig zijn overpomp zitten er soms corrupte files tussen en soms niet. Maar per 3 films, altijd wel ergens één corrupt bestand. En met 10mbit duurt me dat nou net wat te lang.

TCP/IP heb ik bij beide pc's nu verwijderd en opnieuw erop gezet, hopelijk werkt 't...

• PommeFritz
  • Laatst online: 24-11-2025

PommeFritz

...geen friet

Saegos schreef op 01 september 2004 @ 20:32:
Ik kan in de netwerkkaart config, hardware checksum nergens vinden.
Bij mij staan ze in het 'advanced' tabje van de hardware property page van mijn netwerkkaart. Het heet daar "Rx checksum offload" en "Tx checksum offload". Ik heb een 3Com Etherlink, niet elke netwerkkaart heeft deze functionaliteit.

Met oudere drivers en/of oudere windows versies (ik heb nu XP pro SP1) werkte die hardware checksum offload niet goed, en kreeg ik ook corrupte files...

FireFox - neem het web in eigen hand

Pagina: 1