Toon posts:

[XP] Computer loopt soms vast*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ongeveer een jaar geleden een nieuwe PC bij de ALDI gekocht. Deze werkt prima, maar sindskort heb ik enige problemen met vastlopen. Namelijk als hem voor de eerste keer opstart, dan hoor ik de koeler heel raar doen (zeg maar te veel doen). Na een paar minuten internetten geeft het beeldscherm aan dat de pc uit staat. Ik druk vervolgens de pc écht uit, en zet hem dan weer aan, en is alles normaal. Dit gebeurt een aantal keer per dag.

Omdat ik een koeler hoor, zou ik denken dat ik mijn processor door zit te branden, zou dit kunnen?

Mijn systeem:

CPU-Eigenschappen
CPU Type Intel Pentium 4HT, 3000 MHz (3.75 x 800)
CPU Aanduiding Northwood HyperThreading
CPU Stepping D1
Origineel kloksnelheid 3000 Mhz
L1 Trace Cache 12K Instructions
L1 Data-cache 8 KB
L2 Cache 512 KB (On-Die, ATC, Full-Speed)

Moederbordeigenschappen
Moederbord ID 09/29/2003-Springdale-G-6A79AM4DC-00
Moederbordnaam MSI MS-7012 (Medion OEM)
Moederbord Chipset i865PE

512 MB RAM geheugen
ATI RADEON XL 128 MB videokaart

Ik heb deze info van het programma aida32. Als er meer info nodig is, hoor ik het wel.

Verwijderd

Misschien van binnen eens even schoonmaken (vooral die koeler). Kijk ook even of je deze problemen ook hebt als je gewoon met de kast open achter de pc zit.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows draai je - dan kan ik dat even in je topic titel zetten (cfr. de Windows Operating Systems Policy :P ) - verder, heb je de 'Hangen en osptarten'-troubleshooter van Processors, Mobo's & Geheugen (staat daar in de FAQ's) al eens gelezen? :)

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Doe eens memtest. :)

je kan verder ook denken aan een virus/spy/ad/(ware),
wat ik overigens niet denk. :Z

Download memtest hier, KLIK!

Als je te veel doet kan de temperatuur ook te hoog oplopen , zeker omdat je de cooler raar hoort doen vermoed ik dit kijk eens wat de temp is al als je je pc intensief gebruikt.
Als de temperatuur bover de 70 graden celcius uitkomt is dit waarschijnlijk instabiliteit veroorzaakt door een te hoge cpu temperatuur.

[ Voor 103% gewijzigd door Koekje op 01-09-2004 19:01 ]

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Verwijderd

Het kan ook zijn dat je moederbord aan het overlijden is. Dit gebeurde bij mij, ik kreeg opeens een blauw scherm en na het restarten ging me beeldscherm niet meer aan (standby-mode) maar me pc stond wel aan, alleen deed ie niks meer. De fans, hd etc. hoorde je wel... heel raar. Na een tijdje deed ie het weer en daarna weer niet... Na het vervange van me moederbord deed alles het weer prima...

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

mischien is de koeler die je hoort van je vgakaart. Het kan zijn dattie vies of uit balans is.
Als die ermee op houdt, wordt je kaart te heet, en gaat dan op stand by :?
of zo.

en als het je cpu fan zou zijn, dan wordt de cpu en koellichaam loeiheet, maar ik geloof niet dat die zomaar door zou branden.

Dus.: even de kast open maken en kijken /ruiken/voelen :)

[ Voor 35% gewijzigd door bratos op 01-09-2004 19:09 ]

eerst kijken dan zeiken

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik niet direct kon reageren, maar ik moest onverwachts weg. Ik heb als besturingssysteem windows XP, ik heb deze topic hierbij geplaatst omdat ik helemaal niet wist wat voor probleem ik nou had, hoewel ik hem natuurlijk bij harde waren had moeten plaatsen ivb de koeler die ik steeds hoor.
Pagina: 1