Komt ie nu mee...

heb ik maanden met dat dingen zitten klooien!
En in ondiep water heb je ook het meeste risico op lekken. Logisch ook, want als je dieper gaat wordt de druk op de case groter waardoor ie beter afsluit.
...
Verder wat je zegt over die silica-zakjes en het lekken/condens. Valt me wel tegen hoor van zo'n dure behuizing. Je hebt me een beetje bang gemaakt!!!
Ik heb hem zelf tot ongeveer 40 meter meegenomen, dus de diepte is niet zo'n probleem.
Tja, zo'n duur ding zou natuurlijk niet moeten lekker. Maar als je zelf niet genoeg, of juist te veel, siliconengel erop hebt gestopt, of als er nog zandkorrels/stof op de o-ring zit, dan kan het fout gaan. Ik heb een keer flinke druppels in mijn case gehad, maar dankzij het zakje siliconen doet alles het nog.
En condens, daar kan die case natuurlijk ook niets aandoen. Als jij de case in de buitenlucht a 40 graden dichtdoet, en dan onderwater gaat naar 20 graden, dan krijg je 100% zeker condens. Daarom moet je ook altijd anti-condensvloeistof op je lens stoppen. Maar zo'n zakje siliconen helpt wel de meeste condens voorkomen.
Nog een tip trouwens, die zakjes condens kan als ze nat/vol zijn weer regeneren door ze een tijdje in de over te leggen op 120 graden. Daarna zijn ze weer als nieuw.
En voor Vlex:
hier staan meer foto's.