Thuis half draadloos netwerk aanleggen

Pagina: 1
Acties:

• vranqz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05-2021
Ik heb een laptop aangeschaft, en nou wil ik met deze laptop thuis draadloos kunnen internetten. Maar de rest van de PC's in huis blijven gewoon op hun plek staan, dus zou het redelijk zinloos zijn deze ook draadloos te willen verbinden.

Voor zover ik kan zien kan dat dus niet gewoon met zo'n sitecom router, want daar staat de zin " Voor het draadloze netwerk heb je dus een router/modem nodig. Daarnaast moet iedere computer de mogelijkheid krijgen om draadloos te communiceren. Hiervoor is een draadloze netwerk adapter nodig. "

Hoe kan ik alleen met mijn laptop een draadloze verbinding maken? Wat heb ik daarvoor nodig?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:25

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je kunt die vaste computers via gewone UTP kabels aan die WLAN router hangen hoor. En dat dus alleen de laptop draadloos is. :)

De meeste routers hebben plek voor 4 PC's, wired. Draadloos, zo'n +/- 127 PC's.

[ Voor 20% gewijzigd door PD2JK op 01-09-2004 18:09 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb exact hetzelfde hier thuis gedaan en heb dit gewoon gedaan met een Router/AP van US Robotics.

De deze dus: http://www.usr-emea.com/p...sp?prod=net-8054&loc=bene

Het zou me sterk lijken als andere merken dit ook niet zouden hebben ;)

Gewoon je huidige bedrade netwerk aan de router hangen, je laptop configureren, beveiliging instellen en voila :)

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Elke gemiddelde router met wifi heeft een aantal (meestal 4) LAN poortjes achterop. Deze zijn allen geschikt voor wat jij wilt, ook de Sitecoms, al zijn dat niet bepaald mijn favorieten ;)

• vranqz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05-2021
Ah bedankt! Wat zijn nog redelijk betaalbare routers dan die beter hun best doen dan de sitecom?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
VrAnqZ schreef op 01 september 2004 @ 18:11:
Ah bedankt! Wat zijn nog redelijk betaalbare routers dan die beter hun best doen dan de sitecom?
Degene die ik hierboven vermeldde kost €79 bij de Makro in Belgïe (inclusief 21% BTW). Dat vind ik zeker niet slecht :) En hij werkt perfect.
Pagina: 1