Toon posts:

Juiste amd 64 3200+ herkennen in de winkel zelf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ga me zeer binnekort een amd 64 3200+ kopen, jammer genoeg kan geen enkele winkelier me zeggen of het om een Newcastle of een Clawhammer gaat.

Ook hebben de meeste daar zelfs nog niet van een stepping gehoord :P
Ik heb via de search gevonden wat de verschillen zijn enkel weet ik niet hoe ik zo een processor moet herkennen als hij niet in een pctje zit(dus zonder software)

Naar mijn weten staat het op de processor genoteerd welke het is. Naar wat zoek ik? ik wil de Newcaste met laatste revisie en stepping...

thanks!!!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

[rml][ Discussie] AMD Athlon 64 & Opteron - Deel 6[/rml]

In dit topic staat toch echt een lijstje met steppings en hun cores....

Weet je zeker dat je goed gezocht hebt?

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Prutz0r schreef op 01 september 2004 @ 18:15:
[rml][ Discussie] AMD Athlon 64 & Opteron - Deel 6[/rml]

In dit topic staat toch echt een lijstje met steppings en hun cores....

Weet je zeker dat je goed gezocht hebt?
ben nog druk aant zoeken hoor:p maar je ziet daar allerlei getallen op de processor staan (te zien op het plaatje als je goed kijk)... maar euh hoe haal jij daar de stepping en de core uit? |:( lijkt wel code taal

edit: dit is een plaatje ervan : http://www.pcpop.com/popimages/2003-10-29-13-34-8-1141.jpg

snap niet hoe je de core en stepping hieruit opmaakt :|

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2004 18:22 ]

Verwijderd

In dat plaatje zie je 03 staan, wat denk ik betekent dat hij in 2003 geproduceerd is. De ClawHammer van AMD is in 2004 geproduceerd, dus dat plaatje is een NewCastle.

Denk ik ;)

Verwijderd

einde 1ste regel: 5AP: 5 staat voor 1mb cache (4=512kb) en AP staat voor C0 stepping.

het is dus een clawhammer C0

2de lijn 0330XXXX: staat voor jaar en week: 2003, week 30

Zo denk ik dat het is

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:18
Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 18:35:
In dat plaatje zie je 03 staan, wat denk ik betekent dat hij in 2003 geproduceerd is. De ClawHammer van AMD is in 2004 geproduceerd, dus dat plaatje is een NewCastle.

Denk ik ;)
Was het niet juist andersom of heb ik het nou verkeerd? :9 :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 18:46:
einde 1ste regel: 5AP: 5 staat voor 1mb cache (4=512kb) en AP staat voor C0 stepping.

het is dus een clawhammer C0

2de lijn 0330XXXX: staat voor jaar en week: 2003, week 30

Zo denk ik dat het is
en wat is: regel 1: ADA? /3200(proc snelheid, duh:d)/ AEP?/ 5AP= CO stepping + cachegeheugen, in dit geval 1mb.

regel 2 : CAAMC?? / en VPAW?

regel 3 zal wel een soort serienummer zijn ofzo:p

thankx we zijn al iets verder...Ik vind het wel interessant dit te weten te komen!!

Verwijderd

http://www.amd.com/us-en/...s_and_tech_docs/30430.pdf

pg 7

staat bij wat alles betekend.

grtz,
JjJames

edit: weet nie of de laatse regel erin uitgelegd staat, maar ik denk dat de laatste vier cijfers daarvan iets met de batch te maken hebben. als er bvb 300 processors uit 1 batch gebakken worden, dan is die vannop de foto nr 148. zoiets denkek

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2004 19:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
thankx thankx!!! had daar ook al gezocht:p blijbaar niet zo goed :+ dadelijk eens bestuderen!!!!!
Pagina: 1