Ik ben nu al een hele middag om mijn nvidia kaart aan de gang te krijgen, maar het wil nogsteeds niet.
Nu zit ik vast op het compilen van de drivers. Heb met behulp van een extra regel aangegeven waar mijn kernel source staat, daarna kon hij gcc niet vinden. dus met "apt-get install gcc" heb ik dat gefixed.
Maar nu geeft hij de volgende foutmelding
en daaronder staat dan een mogelijke oplossing, maar dat snap ik dus niet
Alleen ik heb mijn kernel niet gecompiled, die komt zo van de cd.. en waar ik de variable kan instellen van de CC enviroment. Ik mag toch niet hopen dat ik alleen voor een setje drivers de hele kernel moet gaan recompilen.. (af en toe vind ik het jammer dat linux niet gewoon KLIK is en dat het dan werkt
)
Nu zit ik vast op het compilen van de drivers. Heb met behulp van een extra regel aangegeven waar mijn kernel source staat, daarna kon hij gcc niet vinden. dus met "apt-get install gcc" heb ik dat gefixed.
Maar nu geeft hij de volgende foutmelding
code:
1
2
| gcc-version-check failed Could not compile gcc-version-check.c |
en daaronder staat dan een mogelijke oplossing, maar dat snap ik dus niet
code:
1
| Set the CC enviroment variable to the name of the compiler used to compile your kernel and restart installation |
Alleen ik heb mijn kernel niet gecompiled, die komt zo van de cd.. en waar ik de variable kan instellen van de CC enviroment. Ik mag toch niet hopen dat ik alleen voor een setje drivers de hele kernel moet gaan recompilen.. (af en toe vind ik het jammer dat linux niet gewoon KLIK is en dat het dan werkt
[ Voor 11% gewijzigd door Nibbz op 01-09-2004 17:50 ]
13:37