Toon posts:

ADSL wordt verbroken als 1 vd 3 pc's aanstaat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een zeer raar probleem. Ik heb thuis een ADSL basic abbo van zonnet, icm met een alcatel speedtouch 510 router. Werkte tot onlangs goed, maar nu is er in 1 keer een raar probleem ontstaan. Aan de router/modem hangen 3 pc's, maar als 1 pc aangaat wordt de verbinding om de paar minuten verbroken. Als deze pc niet aanstaat is er niks aan de hand.

Het betreft een AMD xp 2600+, DFI infinity NF II ultra (de onboard netwerkkaart van dit mobo gebruik ik voor mijn internet/netwerk)

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, de apparatuur los getest (met router/splitter is niks mis), wat naderhand ook bleek want de andere werkten wel

Een langere netwerkkabel (30Meter) maar dit helpt ook niet

Weet iemand wat het probleem kan zijn?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Geef eens de ipconfig /all van al je apparaten wanneer het wel en niet werkt?

• tjerk_de_boer
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Staat daar mischien een mail programma te draaien wat automatisch de mail binnenhaalt en daarna de verbinding verbreekt?

• jiroenu
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

jiroenu

Jiroenu

Wat je zou kunnen proberen is om even om te testen een andere netwerk kaart in die pc te schroeven en zo te proberen

misschien dat je onboard nicje niet helemaal 100 % is

en anders zou het misschien software probleem kunnen zijn

Website

Verwijderd

Topicstarter
de router deelt gewoon altijd ip's uit, 10.0.0.xxx, maar het internet ip deelt hij niet uit op dat moment, en ik heb geen mailprogrammatje oid draaien

Ik zal is even kijken of ik nog erges een netwerkkaart heb liggen om het te testen, want dit is zoo ongelooflijk frustrerend, en het ligt aan die pc, want verders op de andere pc's werkt het perfect

• jiroenu
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

jiroenu

Jiroenu

offtopic

@ tjerk_de_boer

Sinds wanneer kan een mail client de verbinding van een ADSL Modem/Router verbreken :X

Even ontopic

Als het nou niet aan je nicje ligt zou je misschien even met een bootable knoppix cdtje kunnen proberen of het aan je software ligt

[ Voor 44% gewijzigd door jiroenu op 01-09-2004 18:05 ]

Website

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
j_vandenbos schreef op 01 september 2004 @ 18:03:
offtopic

@ tjerk_de_boer

Sinds wanneer kan een mail client de verbinding van een ADSL Modem/Router verbreken :X

Even ontopic

Als het nou niet aan je nicje ligt zou je misschien even met een bootable knoppix cdtje kunnen proberen of het aan je software ligt
Dergelijke oplossingen zijn er voor ADSL Tijdsurfen, de Alcatels ondersteunen dit, dus op zich niet zo'n gekke gedachte.

//edit: of eigenlijk is dit meer een aparte tool dan mailsoftware, maar goed.

[ Voor 9% gewijzigd door rvanlooijen op 01-09-2004 18:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mayb een stomme vraag, maar wat is een bootable knoppix cdtje.. en belangrijker waar kan ik hem krijgen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 17:39:
Hallo, ik heb een zeer raar probleem. Ik heb thuis een ADSL basic abbo van zonnet, icm met een alcatel speedtouch 510 router. Werkte tot onlangs goed, maar nu is er in 1 keer een raar probleem ontstaan. Aan de router/modem hangen 3 pc's, maar als 1 pc aangaat wordt de verbinding om de paar minuten verbroken. Als deze pc niet aanstaat is er niks aan de hand.

Het betreft een AMD xp 2600+, DFI infinity NF II ultra (de onboard netwerkkaart van dit mobo gebruik ik voor mijn internet/netwerk)

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, de apparatuur los getest (met router/splitter is niks mis), wat naderhand ook bleek want de andere werkten wel

Een langere netwerkkabel (30Meter) maar dit helpt ook niet

Weet iemand wat het probleem kan zijn?
Waarschijnlijk een worm. Ik zou even scannen...

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

^Idd ik denk aan malware die je router overbelast (maximum connections).
Waarschijnlijk een irc-bot of een spam-engine.

[ Voor 25% gewijzigd door KillerAce_NL op 01-09-2004 18:15 ]

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-05 23:47
Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 18:06:
Mayb een stomme vraag, maar wat is een bootable knoppix cdtje.. en belangrijker waar kan ik hem krijgen?
http://www.knopper.net/knoppix/

Update (of indien van toepassing, downgrade) de drivers van die nic eens, bij mij ging mn ST op tilt na een driverupgrade... Helaas heb ik het nooit echt lekker werkend meer kunnen krijgen, nieuwe installatie heeft geholpen, maar das het laatste waar je op wacht denk ik ;)

Whoop!

Pagina: 1