[Delphi8] Indy wil niet geinstalleerd worden? *

Pagina: 1
Acties:

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:29
Beste luitjes,

Delpi 8 (ja, de .net versie) bevat een erg brakke versie van indy. Die kun je dus vervangen, via een handig 'scriptje' van de lui van indy.

Maar het lijkt niet te werken. Ik heb zelfs de dcuil files in de lib dir geplaatst. Maar hij laad ze niet. Ze staan niet bij het tools geheel, en ze worden niet geladen als je een demo laad.

Weet iemand hier meer van?

|>

• simon
* kickske *

|>

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
ik weet nog dat ik met delphi 7 ook andere indy heb geinstalleerd, en dat gewoon gedaan heb door die indy files te deleten, dan delphi te starten, en dan zegt ie dat ie zooi niet kan vinden, en vraagt ie of ie het volgende keer nog moet proberen te laden.
daar heb ik dan nee op geklikt, en toen de nieuwere indy geinstalleerd.

ik moet zeggen dat ik echt een grote hekel heb aan hoe delphi werkt met packages/units/plugins etc.
je hebt 3 plaatsen en 4 manieren om ze te instaleren, en ik doe altijd eerst 3x verkeerd

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• simon
Ik heb dat dus ook geprobeerd, maar om een of andere reden werken ze daarna helemaal niet meer :( En inderdaad, delphi werkt daar heel rommelig mee.

|>

• NaliXL
  • Laatst online: 30-07 19:19
Heb zelf de .net versie van Delphi niet, maar kun je niet bij Je palette properties de (oude) Indy components verwijderen, alsmede waar nodig in de Library options, en dan handmatig de nieuwe installeren? Dus pakket openen -> install....

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

• simon
Cherub schreef op 02 september 2004 @ 18:11:
Heb zelf de .net versie van Delphi niet, maar kun je niet bij Je palette properties de (oude) Indy components verwijderen, alsmede waar nodig in de Library options, en dan handmatig de nieuwe installeren? Dus pakket openen -> install....
Als ik dat probeer krijg ik de volgende error:
C:\Program Files\Indy 10 for Delphi 8\Source\Indy80.dll is not a Delphi package/assembly

|>

• NaliXL
  • Laatst online: 30-07 19:19
Huh? Probeer je nou echt een dll file te openen, of gaat 'ie zelf naar die indy80.dll kijken dan? Meestal is het de bedoeling dat je een .dpk file opent, en dan krijg je in Delphi vanzelf een "install" knop. Dat bedoelde ik iig.

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

• simon
Cherub schreef op 02 september 2004 @ 19:44:
Huh? Probeer je nou echt een dll file te openen, of gaat 'ie zelf naar die indy80.dll kijken dan? Meestal is het de bedoeling dat je een .dpk file opent, en dan krijg je in Delphi vanzelf een "install" knop. Dat bedoelde ik iig.
"Browse to select a VCL .NET Package/assembly", vanuit het menu voor de tools..

|>

• simon
Ok, ik ben eens stap verder; Access violation at address 0921CCOB in module 'dcc7il.dll'. Read of address 00000017.

Daar loop ik dus vast, is dit een fout bij Indy of bij mij?

edit:
Ik had em natuurlijk moeten editen, mijn excuses Herr Spider.007 :P

[ Voor 21% gewijzigd door simon op 02-09-2004 20:17 ]

|>

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas toch even je topictitel aan; de huidige is zo generiek dat het overal over kan gaan ;)

offtopic:
en vergeet de edit-button niet; als je als laatste hebt gepost in het topic :)

[Delphi8] probs met indy > [Delphi8] Indy wil niet geinstalleerd worden? *

[ Voor 20% gewijzigd door Spider.007 op 02-09-2004 20:14 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1