Ik ben bezig met een flash-game. Het is een racegame waar ik collision detection heb ingebouwd. hiervoor gebruik ik een alpha-map van de baan, en door middel van een hittest kijk ik of de auto collide of niet. Dit gaat goed. Bij collision stuitert de auto weer netjes terug. Maar dit vind ik niet realistisch genoeg, ik wil weten met welke hoek de auto inslaat zodat ik een realistische reactie kan maken. Ik weet de bewegingsvector van de auto, nu moet ik alleen de normaal weten van de muur waar hij inslaat. Omdat ik echt een alpha-map gebruik geeft deze geen informatie hierover.
Ik dacht aan een tweetal oplossing. Ten eerste om gebruik te maken van alleen horizontale en verticale vlakken, en doormiddel van een tweede hittest te kijken welke muur wordt geraakt. Een andere oplossing was om alle hoekpunten hun coordinaten in een array op te slaan en deze te bekijken bij de inslag.
Ik ben benieuwd wat jullie ideeen zijn hierover!
Ik dacht aan een tweetal oplossing. Ten eerste om gebruik te maken van alleen horizontale en verticale vlakken, en doormiddel van een tweede hittest te kijken welke muur wordt geraakt. Een andere oplossing was om alle hoekpunten hun coordinaten in een array op te slaan en deze te bekijken bij de inslag.
Ik ben benieuwd wat jullie ideeen zijn hierover!