[html] align="char' char=":"

Pagina: 1
Acties:

• 0528973
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-05-2013
Na de w3c specificatie gelezen te hebben van tables, viel mij de align optie char op... Echter na rondzoeken met msdn en google kan ik geen enkele referentie vinden naar browsers die deze alignment opties in een tabel cell ondersteunen...

De w3c specificatie zelf zegt ook dat er onbekend gedrag zal optreden als de UA het niet ondersteund. Na een testje met opera, firefox, ie, maxthon blijkt dat geen van deze browser de optie ondersteunen...

Iemand enig idee of deze optie ooit ondersteund gaat worden? Tabel cellen uitlijnen op een bepaald character is erg handig in een overzicht, zeker als het bijvoorbeeld gaat om de komma of punt in geldbedragen....

Pascal

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Ik heb er persoonlijk ook nog noooit van gehoord. Maar als je will uitlijnen op een , of . dan zorg je er toch ook voor dat er overal even veel 0'en staan achter de , of . :?

Stop uploading passwords to Github!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:12

crisp

Devver

Pixelated

align is sowieso deprecated; misschien komt er ooit wel eens een CSS optie voor.

Intentionally left blank

• 0528973
Hmm.... ik weet dat align deprecated is op table niveau, maar in de w3c specs, welke hier geprint voor me neus liggen staat nergens dat align op table niveau deprecated is... Mijn bron: http://www.w3.org/TR/REC-...tables.html#adef-align-TD lijkt echter niet aan te geven dat align deprecated is table cell niveau.... Misschien dat het deprecated is omdat op table en caption niveau de align property deprecated is, maar dat haal ik niet uit de tekst terug, natuurlijk heb je voor de standaard align opties in een table cell ook hele mooie CSS opties...

Ik mag dus aannemen dat er geen browsers zijn die deze optie ondersteunen? Beetje jammer, het lijkt me wel handig... En idd voor nummers ed kan je makkelijk genoeg 0 ed toevoegen waar nodig en rechts of links uitlijnen, maar als hier een optie voorbestaat dat gewoon zelf uitzoekt hoe de tekst precies uitgelijnd moet worden dan haalt me dat weer een stukje werk uit handen... Bovendien had je deze optie ook voor andere characters kunnen gebruiken...

[ Voor 28% gewijzigd door 0528973 op 01-09-2004 16:51 ]

Pascal

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:11

Pinobigbird

doesn't share food!

0528973 schreef op 01 september 2004 @ 16:44:
Hmm.... ik weet dat align deprecated is op table niveau, maar in de w3c specs, welke hier geprint voor me neus liggen staat nergens dat align op table niveau deprecated is... Mijn bron: http://www.w3.org/TR/REC-...tables.html#adef-align-TD lijkt echter niet aan te geven dat align deprecated is table cell niveau.... Misschien dat het deprecated is omdat op table en caption niveau de align property deprecated is, maar dat haal ik niet uit de tekst terug, natuurlijk heb je voor de standaard align opties in een table cell ook hele mooie CSS opties...

Ik mag dus aannemen dat er geen browsers zijn die deze optie ondersteunen? Beetje jammer, het lijkt me wel handig... En idd voor nummers ed kan je makkelijk genoeg 0 ed toevoegen waar nodig en rechts of links uitlijnen, maar als hier een optie voorbestaat dat gewoon zelf uitzoekt hoe de tekst precies uitgelijnd moet worden dan haalt me dat weer een stukje werk uit handen... Bovendien had je deze optie ook voor andere characters kunnen gebruiken...
align is alleen niet deprecated voor:
COL, COLGROUP, TBODY, TD, TFOOT, TH, THEAD, TR

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Verwijderd

<string> - Specifies a string on which cells in a table column will align (see the section on horizontal alignment in a column for details and an example). This value applies only to table cells. If set on other elements, the computed value is 'start', otherwise it is as specified.
Dit zat ook in CSS 2.0, maar niet meer in CSS 2.1 omdat het nergens ondersteund werd.

ALIGN, het attribuut, is waarschijnlijk niet deprecated voor diverse elementen omdat er toen nog geen goede CSS equivalent bestond. Inmiddels mag deze naast CELLSPACING en CELLPADDING als deprecated beschouwd worden voor elk element.

• 0528973
Bedankt, weer een mooi linkje voor mijn verzameling bookmarks...
Er zijn geen ondersteunende browser voor deze optie, helaas...

Pascal

Pagina: 1