[ATi Multimedia Center]PC Check herkend mn Radeon niet

Pagina: 1
Acties:

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik kan eindelijk na weken wachten rommelen met mn Radeon 9800SE AiW en nu wil MMC niet werken. Ik ben daarom even de pc check gaan doen om te kijken wat er mis is.

De enige test die faalt is de Graphics Chip. Hij zegt dat ie geen radeon kaart herkend en die zit er toch echt wel in. Ik heb zowel de gewone drivers als de Omega drivers geprobeerd maar helaas... WDM drivers allemaal geinstalleerd gewoon en ook UCI (codec achtig iets) & Direct X 9c.

Is dit een bekend probleem of weet iemand waar dit aan kan liggen :?

Verdere specs :

Athlon 64 3500+
MSI K8N Neo 2 Platinum s939
4 * 512MB Crucial DDR
Windows XP + SP1

Verwijderd

Wat bedoel je met "PC check" ?
Wie is "Hij zegt dat ie geen radeon kaart herkend" ?

Wat zeggen de tools in Welke $product heb ik? ervan?
Wat zegt je apparaatbeheer ervan?
Wat zegt DirectX diagnose?

Chipset/moederbord drivers geinstalleerd? Oude videokaartdrivers verwijderd? Capturedrivers geinstalleerd?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2004 16:31 ]

• Cartman!
  • Niet online
de Pc Check in de multimedia center software van ATi dus. Mn apparaatbeheer geeft netjes ALL IN WONDER 9800 SERIES aan. Direct X ook. Oude videokaart is geen sprake van. Campture drivers heb ik geinstalleerd (dat bedoelde ikmet WDM drivers zoals hierboven stond). moederbord drivers ook in orde.

Verwijderd

Ok, ik heb zelf geen AIW's, dus vandaar dat ik dergelijke dingen niet tegenkom ;)
DirectX zegt ook dat AGP op 2x, 4x of 8x werkt - en de test doen het ook? Dan zijn iig je videodrivers en mobodrivers in orde en moet je imo het probleem zoeken in de driverset die specifiek voor de AIW's is.

• Cartman!
  • Niet online
Aldus de SMARTGart tab in mn display drivers staat AGP op 8x met FastWrites On.
De drivers voor de kaart zijn de nieuwste die ik van de ATi site heb.

De TV tuner doet het inmiddels wel, maar de PC Check geeft nog steeds aan dat ik geen radeon kaart heb... :{

• Billcruz007
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-03-2025
jah ik heb ook hetzelfde probleem als jou met mij hercules AIW 9800se.
ik heb geprobeerd andere drivers te installeren, driver cleaner en cab cleaner te draaien, maar niets helpt :( .
ik heb toen maar een clean install gedaan, en toen had ik de 4.11 drivers met catalyst center geinstaleerd en toen deed hij het wel. maar toen ging ik weer mijn omega drivers installeren want dan kan ik mijn kaart softmodden en toen kreeg ik bij al de zenders die ik al had gezocht allemaal ruis ;( . ik heb toen maar weer omega af gehaald en de originele geinstaleerd, maar dat hielp niet! ik nu heb weer met de originele drivers geen zenders.
kan jij me dan vertellen hoe jij je tuner aan de praat hebt gekregen want dat lukt mij niet en hij heeft nog steeds aan dat ik geen RADEON kaart heb.
Pagina: 1