[Office 2000] Visual C++ Runtime Libary Runtime Error*

Pagina: 1
Acties:

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:12
Hallo allemaal,

Het volgende probleem speelt ineens op:

Iemand bij ons start 's morgens Outlook op, zodra hij zijn PC heeft aangezet.
Op het moment dat Outlook volledig is opgestart, krijgt de gebruiker de volgende foutmelding:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Microsoft Visual C++ Runtime Library:

Runtime error:

Program:
C:\Program~1\Micros~2\Office\Outlook.exe

This application has requested the runtime to terminate it in an unusual way. Please contact... bla bla bla

Dit is ineens van de één op andere dag gekomen. En alleen Outlook heeft er problemen mee.

De volgende bewerkingen / zoekacties heb ik al verricht:

- Gezocht op tweakers: http://gathering.tweakers...&data[xFILTERS]=#hitstart

Op een van de resultaten staat het downloaden van de runtime drivers. Als ik zoek op runtime bij Microsoft, krijg ik een stel directx versies te zien, die ik dan moet downloaden. Of dit verschil maak, betwijfel ik ten zeerste...

- Gezocht met dezelfde search string op Microsoft website. Hier kreeg ik alleen meldingen over deze error in combinatie met Frontpage en Money 2004.
De hier aangeboden oplossingen hebben echter geen verschil gemaakt.

- Office opnieuw geïnstalleerd ( Office 2000 )
- Outlook los opnieuw geïnstalleerd

Updates uitvoeren van de Office gaat niet, want dan krijgen wij problemen met de koppeling van een bepaalde access database en Word. ( vanwege de stijl waarin het is geprogrammeerd ( niet door ons btw )).

Het gaat om een systeem met de volgende specs:

Compaq EVO D530CMT
Win2K incl. SP4
Office 2000 ( zonder updates, reden -> zie boven )
PC hangt in een domein
Office installatie is een netwerkinstallatie

Andere programma's die geïnstalleerd staan:

- Norton AntiSpam 2004
- Exact voor Windows

Wie o wie kan mij met dit probleem uit de brand helpen ??

[ Voor 4% gewijzigd door nextware op 01-09-2004 15:54 ]

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 14:15
is het toevallig niet een profiel gebonden probleem.

wat ik bedoel te zeggen is als je inlogt als een andere gebruiker, en je start dan outlook op, heb je dan nog steeds hetzelfde probleem?

Zoiets heb ik ook al eens bij de veren gehad, en toen was het profiel weggooien, en opnieuw aanmaken de oplossing.

succes, en laat even weten of het gelukt is!

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• nextware
Grolsch schreef op 01 september 2004 @ 16:10:
is het toevallig niet een profiel gebonden probleem.

wat ik bedoel te zeggen is als je inlogt als een andere gebruiker, en je start dan outlook op, heb je dan nog steeds hetzelfde probleem?

Zoiets heb ik ook al eens bij de veren gehad, en toen was het profiel weggooien, en opnieuw aanmaken de oplossing.

succes, en laat even weten of het gelukt is!
Dit is niet de oplossing. We hadden idd al getest of het bij andere gebruikers hetzelfde is. Dit blijkt dus inderdaad hetzelfde. Iedere gebruikers ( zelfs domainadmins ) hebben dit probleem..

Verwijderd

Je moet de runtime bestanden van MS visual C++ hebben, zoals staat aangegeven

Helaas kan ik je daar niet mee verder helpen,(gelukkig heb ik meer verstand van netwerken)

Misschien outlook ff opnieuw installen en evt ff scannen op virussen

suc6

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je al eens getest of dit probleem mét alle updates van Office weg is?? Wat staat er in de event-logs?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:08
Ik verplaats het topic even naar "Software Algemeen" omdat het bijna zeker om een outlook probleem gaat.

• nextware
sanfranjake schreef op 01 september 2004 @ 21:09:
Heb je al eens getest of dit probleem mét alle updates van Office weg is?? Wat staat er in de event-logs?
Zoals eerder vermeld kan ik office niet updaten, omdat we dan problemen krijgen met de koppeling tussen een database en Word. Dit werkt dan niet meer :(

Het rare is, dat ik alle eventlogs ( sys, app en sec ) helemaal niks kan vinden.. Er staat dus totaal geen enkele melding over een error met Outlook in wat voor type dan ook..

• nextware
OK.. oplossing is gevonden:

Het blijkt, dat de oorzaak te zoeken is in het pakket Norton AntiSpam.

Uit diverse artikelen op gevonden websites / fora is gebleken, dat, wanneer er meerdere profielen op een systeem staan, Norton AntiSpam problemen heeft met het installeren van de taakbalk van AntiSpam in Outlook.

De enige oplossing is om Norton AntiSpam te verwijderen.. Wat wij dus niet gaan doen, omdat we dan weer overspoeld worden met Spam.

Gekeken op de website van Symantec voor eventuele updates van Norton AntiSpam, maar die zijn er dus niet..

Dus we blijven voorlopig maar even werken met Norton AntiSpam en deze foutmelding. Binnenkort gaan we toch over naar Web- en Mailmarshall.

In ieder geval dank aan iedereen voor de geboden hulp _/-\o_
Pagina: 1