WPA en Windows 98 mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Ik heb hier een test machine waar ik Windows 98 i.c.m WPA aan de gang wil krijgen. Ik gebruik hiervoor een Linksys Wireless-G kaartje die dit ondersteund, en waarmee we het ook werkend gekregen hebben onder Windows 2000.

Ik heb de laatste drivers en firmware draaien. Het probleem is dat WEP wel wil werken maar ik nergens wat kan vinden over WPA in 98. Iemand enig idee of dit uberhaupt mogelijk is en zo ja hoe?

Alvast bedankt.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ben niet thuis in de materie, maar dit vond ik op de frontpage:
http://www.tweakers.net/meuktracker/4326
Nu zijn zowel de Linksys WPC54G als de WRT54G 802.11g compliant, maar hou er rekening mee dat WPA alleen onder Windows XP out-of-the-box wordt ondersteund met een update. Als je bijv. in Windows 98 van WPA gebruik wilt maken, moet je nog een client van Funk aanschaffen voor zo'n 50 dollar.

• m33p
Schopje!

Weet iemand of het ook mogelijk is dmv van bijv. een patch of iets dergelijks? En dan bedoel ik dus niet een client zoals hierboven, dis wil ik als laatste optie gebruiken.

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-05 17:33
Ja het kan met bijv Odyssey: http://www.funk.com/radius/wlan/wlan_radius.asp
Iets anders zou ik niet weten.

[ Voor 14% gewijzigd door soganta op 03-09-2004 13:30 ]

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

Inmiddels nog iemand die hier wat meer van weet?

Ik heb net een draadloos netwerkje up & running gekregen. Ik heb WPA ingesteld voor de beveiliging, maar nu zwerft er hier ook nog ergens een W98 laptopje rond. Als ik toch bezig ben kan ik die ook nog wel in het netwerk hangen. Maar als ik dit topic lees begrijp ik dat dit niet standaard ondersteund wordt en dat er dus extra, betaalde, software nodig is?

Great minds think alike!

• m33p
Niet echt een post met inhoud, maar ik heb in ieder geval geen goede oplossing kunnen vinden...
Pagina: 1