Ik heb een webpagina in XHTML die aan browsers die het ondersteunen netjes wordt verstuurd met het "application/xhtml+xml" mimetype. Op deze pagina maak ik gebruik van wat Javascript om een formulier uitbreidbaar te maken. Dit script werkt prima in IE en Gecko browsers, alleen Opera laat een steekje vallen. Door bepaalde zaken NIET en andere Half uit te voeren.
Het is mij bekend dat Opera < 7.5 <script>-tags negeert in XHTML documenten, (dus getest met 7.54).
De code van het script, dat overigens hier in werking is
Wanneer ik de pagina als 'text/html' verstuur is het probleem weg. Dat is echter niet de bedoeling (in principe hoef ik Opera niet te ondersteunen, maar ik zou wel graag willen dat het in elke browser functioneert). Wat ik me afvraag is:
• of iemand hier een oplossing voor weet
• danwel weet welke methoden etc niet worden ondersteund door Opera, zodat ik de boel kan herschrijven.
PS, Crisp: Het nieuwe GOT menu gaat ook kapot in Opera wanneer je als xhtml/xml verstuurt. Ik weet niet of dat de bedoeling wordt, maar dat je het weet
Het is mij bekend dat Opera < 7.5 <script>-tags negeert in XHTML documenten, (dus getest met 7.54).
De code van het script, dat overigens hier in werking is
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| function addcountry()
{
/* create data arrays */
/* die komen dus uit een PHP-script */
var selectValues = new Array <?php echo $selectValues; ?>;
var selectNames = new Array <?php echo $selectNames; ?>;
/* create selectbox */
var paragr=document.getElementById("countries");
var dropdown = document.createElement('select');
dropdown.setAttribute('name', 'country[]');
/* default option */
var option = document.createElement('option');
option.setAttribute('selected', 'selected');
option.setAttribute('value', '---');
var text = document.createTextNode('Please Select...');
option.appendChild(text);
dropdown.appendChild(option);
/* create country options */
for (var i=0; i<selectValues.length; i++)
{
var option = document.createElement('option');
option.setAttribute('value', selectValues[i]);
var text = document.createTextNode(selectNames[i]);
option.appendChild(text);
dropdown.appendChild(option);
}
/* append to document */
paragr.appendChild(dropdown);
} |
Wanneer ik de pagina als 'text/html' verstuur is het probleem weg. Dat is echter niet de bedoeling (in principe hoef ik Opera niet te ondersteunen, maar ik zou wel graag willen dat het in elke browser functioneert). Wat ik me afvraag is:
• of iemand hier een oplossing voor weet
• danwel weet welke methoden etc niet worden ondersteund door Opera, zodat ik de boel kan herschrijven.
PS, Crisp: Het nieuwe GOT menu gaat ook kapot in Opera wanneer je als xhtml/xml verstuurt. Ik weet niet of dat de bedoeling wordt, maar dat je het weet
Regeren is vooruitschuiven