Freeware SNMP browser / explorer

Pagina: 1
Acties:

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 13:42

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
Op dit moment ben ik aan het experimenteren met het uitlezen van host metrics van Sun Solaris bakken via SNMP.

Ik krijg echter in de performance tool (Mercury LoadRunner) vreemde verschijnselen :

- MIB tree's worden niet compleet opgehaald
- herhaaldelijk ophalen levert verschillende tree's op
- Specifieke variabelen die wel in de MIB staan, maar niet als variabele op de host zijn gedefinieerd
- Dynamische metric worden wel gemonitord, echter alleen nullen (0) worden teruggegeven (flatline) terwijl er wel geldige waarden worden verwacht (CPU, disc i/o etc)

Ik heb geen idee waar het probleem zit.

Wat ik nu zoek is een handig tooltje (freeware) waarmee ik SNMP op hosts kan browsen. Een SNMP viewer zal ik maar zeggen.

Heeft iemand een goede tip welke tool ik daarvoor kan gebruiken ?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-02 20:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Titel edit, die brackets te pas en te onpas in titels vrotten is nergens voor nodig ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

is snmpwalk niet een 1e optie. Dan kan je redelijk snel zelf iets in elkaar zetten.
zoek in ieder geval eens op snmpwalk

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Ik kwam snmpwalk ook tegen als http://www.php.net/manual/en/function.snmpwalk.php functie in php. Als je handig bent kun je dan zelf wat inelkaar zetten. Voordeel: webbased, dus overal op het netwerk te bekijken zonder apart programma.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Het bedrijf iReasoning heeft wel een aardige tool: http://www.ireasoning.com/mibbrowser.shtml

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

* CyBeR gebruikt om snel SNMP dingen te checken in windows altijd 'GetIf' van http://www.wtcs.org/snmp4tpc/getif.htm. Onder UNIX gebruik ik SNMPwalk.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Bas_je
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-03-2025
SNMPWalk voor het doorlopen van alle SNMP waardes, als je het item weet dan gebruik je SNMPGet.......

while ( !$succeed ) { $try++ }

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

of je specificeert met snmpwalk weer een subset
Pagina: 1