Toon posts:

CPU level 2 Cache ECC Check?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ehm wat is dit? Zie topic. (8>
Het heeft waarschijnlijk te maken met Error Correctie maar waarom staat hij op default OFF? Heb je er wat aan om die aan te zetten en wat is het nut.
Heeft het nut op een Duron800 bijvoorbeeld?

*D

Verwijderd

Het is ietsje stabieler als je het aan hebt staan.

• Defectiv
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09-2012
Bij mij (T-bird 950 op Asus K7V-T) staat ie ook standaard op uit.

Heeft het ook nadelen? (performance hit?)

Anders zet ik em lekker aan

Verwijderd

Op donderdag 28 december 2000 14:56 schreef Defectiv het volgende:
Heeft het ook nadelen? (performance hit?)
(...)
Minimale performance-hit (niet meetbaar) -> redelijk grote stabiliteitswinst... het houdt in dat hij voor de L2-cache van de CPU Error Correction gebruikt... trouwens bij Intel KoperMijn CPU's wordt de BIOS instelling sowieso genegeerd (AMD weet ik niet maar zou best wel ook zo kunnen zijn!) en staat het hoe dan ook aan ('t zit eringebakken).

Conclusie: je bent dom (8> als je het niet aanzet... als het uit staat en er gaat een bit in de L2-cache mis is het CRASH, als het aanstaat merk je waarschijnlijk niets, behalve als het driedubbel en grof misgaat. Suc6 :)

• Defectiv
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09-2012
Hmmm. ik crash zeldzaam (en als ie gaat dan is het zo'n standaard windows crash...), dus waarschijnlijk ignored AMD het bios dus ook..

Toch zet ik em vanavond effe aan.

thnx

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem ook aangezet. Ben altijd wel in voor een stabiel systeempje?! Wie niet die Windhoos draait!? heheh
Thanks for the info! >:)

Verwijderd

Ik heb aan en uit gehad lange tijd, merkte geen verschil, kan idd aan dat negeren van de BIOS liggen. Vrij nutteloze functie IMHO, zelfs met oc-en maakt het geen donder uit, sommige beweren van wel, ik niet :)
Pagina: 1