Hallo,
Ik heb hier een webserver geinstalleerd met :
Windows 2000 pro
apache 1.3.31
php 4.3.8
Na een paar pogingen heb ik dan alles werkend.
Ik wil nu vanuit een php script een DB connectie maken met een MS-SQL server die op een tweede computer in het netwerk draait.
Ik heb een test.php gemaakt die de volgende code bevat:
(de eigenlijke sql queries heb ik voor het gemak weggelaten omdat het script daar toch niet aan toe komt)
Ik blijf nu de melding krijgen
[quote]
Warning: mssql_connect(): Unable to connect to server 10.0.0.2:1433 in c:\website... etc
Ik heb gecontrolleerd en de username/password en naam van de dbase is OK.
Ook is vanaf de webserver de database te bereiken via telnet 10.0.0.2 1433
Bij google is niet veel over mssql te vinden.
Heeft iemand een idee of ik iets over het hoofd zie ?
Alvast bedankt
(ps: ik ben al teruggevallen naar de vorige php en apache omdat apache 2.x en php 5 helemaal niet stabiel wilde installeren)
Ik heb hier een webserver geinstalleerd met :
Windows 2000 pro
apache 1.3.31
php 4.3.8
Na een paar pogingen heb ik dan alles werkend.
Ik wil nu vanuit een php script een DB connectie maken met een MS-SQL server die op een tweede computer in het netwerk draait.
Ik heb een test.php gemaakt die de volgende code bevat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| <?php echo 'Current PHP version: ' . phpversion(); //MSSQL Host IP $db_host = '10.0.0.2:1433'; //MSSQL Username $db_user = 'user'; //MSSQL Password $db_pass = 'password'; //MSSQL Database $db_name = 'testdb'; $db_conn = mssql_connect ($db_host,$db_user,$db_pass) or die ("Could not connect to database: ".mssql_get_last_message()); ?> |
(de eigenlijke sql queries heb ik voor het gemak weggelaten omdat het script daar toch niet aan toe komt)
Ik blijf nu de melding krijgen
[quote]
Warning: mssql_connect(): Unable to connect to server 10.0.0.2:1433 in c:\website... etc
Ik heb gecontrolleerd en de username/password en naam van de dbase is OK.
Ook is vanaf de webserver de database te bereiken via telnet 10.0.0.2 1433
Bij google is niet veel over mssql te vinden.
Heeft iemand een idee of ik iets over het hoofd zie ?
Alvast bedankt
(ps: ik ben al teruggevallen naar de vorige php en apache omdat apache 2.x en php 5 helemaal niet stabiel wilde installeren)