Audio hapert als cd gebrand wordt

Pagina: 1
Acties:

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-07 15:34
Ik heb een probleem met mijn geluid. Als ik via winamp muziek afspeel en daarbij een cd ga branden, dan gaat de muziek ineens langzaam spelen en haperen. Als de cd klaar is, dan speelt de muziek weer goed.

Mijn versie van Winamp is 5.03a

Verdere pc-configuratie:

P4 2,8 ht
Creative SB Live
Sapphire 9600XT 256 MB
60 GB HDD
24x10,40 Lite-On brander

Verwijderd

hoeveel geheugen?
Hoe is alles aangesloten? schijf en brander op Primary IDE?

Altijd al last van gehad?

Veel processen draaien?

• TranceSetter
Ik heb 1024 MB-Ram PC3200

De HDD is primary IDE Master

Brander is Secundary IDE Master

Ik heb er nog nooit last van gehad. sinds maandag heb ik er last van.

Ik heb ook 29 processen draaien, dus dat valt reuze mee.

[ Voor 80% gewijzigd door TranceSetter op 01-09-2004 14:24 ]

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:04

nexhil

BAM!

toevallig een n-force 2 mobo?

[ Voor 6% gewijzigd door nexhil op 01-09-2004 14:21 ]

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
DMA aanstaan? IDE kabel niet stuk?

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:07

Haan

dotnetter

nexhil schreef op 01 september 2004 @ 14:20:
toevallig een n-force 2 mobo?
Hij heeft een P4, N-force 2 is voor AMD ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
zie hierboven, waarschijnlijk:
DMA aanstaan

• TranceSetter
De brander draait op Ultra DMA Mode 5

Verwijderd

Als je brander een burn proof protectie heeft trekt je brander alle processor kracht naar zich toe op die manier kan hij er voor zorgen dat je geen buffer underun krijgt.

Als je echter net naar een mp3 zit te luisteren dan kan het dus zijn dat die gaat haperen.

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:04

nexhil

BAM!

hantheman.tk schreef op 01 september 2004 @ 14:22:
[...]

Hij heeft een P4, N-force 2 is voor AMD ;)
8)7 ja sorry... nig niet helemaal wakker :D

Verwijderd

Ik denk dat je HD op U-DMA 5 staat en je brander en andere optische stations op U-DMA 2. ;)

Het staat verder goed dus....

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 14:34:
Als je brander een burn proof protectie heeft trekt je brander alle processor kracht naar zich toe op die manier kan hij er voor zorgen dat je geen buffer underun krijgt.

Als je echter net naar een mp3 zit te luisteren dan kan het dus zijn dat die gaat haperen.
Dat is helemaal niet wat BURN-Proof en soortgelijke technieken inhoudt. BURN-Proof heeft totaal geen CPU-kracht nodig en zal bijgevolg ook niets meer CPU-kracht vragen dan een oudere recorder zonder deze techniek. BURN-Proof is een techniek die in de chipset van de recorder zit. BURN-Proof gaat buffer underruns overigens helemaal niet tegen. Je zult er nog net zoveel hebben als met een gelijke recorder zonder BURN-Proof. Echter, BURN-Proof zorgt ervoor dat de recorder van zodra er weer data beschikbaar is (de buffer weer vol zit) netjes verder kan brander op de plaats waar het proces eerder gestopt was. Er ontstaat zo wel een kleine gap, maar die valt royaal binnen de cd-specificaties en dus zou geen enkele cd-speler problemen mogen hebben met zulke gebrande schijfjes. Bij een recorder zonder deze techniek zou je een mislukt schijfje overhouden - enkel goed voor de vuilnisbak...

Dat de mp3's haperen tijdens het brandproces, heeft dus totaal geen zaken met het wel of niet aanwezig zijn van BURN-Proof.

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-08 22:32

dlmh

Lo-Fi

Dit probleem had ik ook. Was toch echt omdat de optical drive in kwestie op PIO mode draaide, DMA aanschakelen helpt een hoop! Kijk in Device Manager (Apparaatbeheer :P) onder IDE ATA/ATAPI controller, bij je secundaire controller onder Advanced of DMA wel zeker aanstaat. Als je Application Accelerator van Intel hebt geinstalleerd kan je dit ook gebruiken om te controleren.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
idd, dma aanzetten...! op alle drives

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Als het allemaal niet werkt dan kan je nog hetvolgende proberen:

- kijk of de kaart een IRQ deelt. Als dat zo is, steek dan de kaart in een ander PCI slot (sommige PCI sloten delen een IRQ)
- verander de PCI latency in de BIOS (kan de rest van de computer langzamer maken)

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:41

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Ik heb dat probleem ook gehad, heb toen mijn netwerkkaart in een ander pci slot gestoken en het probleem was opgelost.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Pagina: 1