PC komt POST niet door: Beeld blijft zwart, piept niet

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• wdekerf
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-06-2024

wdekerf

Moet het origineel zijn???

Topicstarter
Als ik mijn computer aanzet, dan blijft het beeld zwart. Alleen de cooler gaat draaien en voor de rest helemaal niks. Ook niet de bekende piep bij het aanzetten van de computer!!

Nu weet ik één ding en dat is dat de videokaart nog werkt! Nu heb ik alle extra's losgekoppeld en zo. Nu zet ik de pc alleen maar aan met :
- moederbord + processor
- videokaart
- geheugen
- muis + toetsenbord,

normaal gesproken met je pc nu wel opstarten, alleen gaat hij dan niet echt ver, maar bij mij doet die dus niks!!

Nu is mijn vraag:
- kan het zijn dat het geheugen kapot is?
- of de processor kapot is?
- moederbord kapot is?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen! Het enigste wat ik nog niet geprobeerd heb. Is de computer zonder geheugen laten opstarten, maar ik denk dat die het dan sowieso niet doet. De CMOS is al "gecleard" zeg maar!!

Wouter

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-07 17:39

samo

yo/wassup

probeer eens de resetknop tijdens het opstarten, dat werkt bij mij ook... :)

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Loogie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-08 07:10
Je zult echt je onderdelen even allemaal individueel moeten testen (systematisch aflopen). Ik zou beginnen met je geheugen te testen. Probeer eens een ander reepje of dit reepje in een andere computer. :)

• wdekerf

wdekerf

Topicstarter
Nee, dat werkt ook niet. Heb ik ook al een keer geprobeerd en ook het hele systeem resetten, door gewoon tijdje stroom er af te halen, maar niks hielp!!

Wouter

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
wdekerf schreef op 01 september 2004 @ 14:00:
Het enigste wat ik nog niet geprobeerd heb...
Je hebt wel meer niet geprobeerd van deze lijst:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Voordat je meer informatie geeft, blijft dit echt gokwerk.

Hoe weet je nou dat je videokaart goed is? Heb je hem getest in een andere pc? Kan je uberhaupt hardware verwisselen met een andere pc?

En je specs ontbreken ook.

En zonder geheugen testen is een goede manier om mogelijke oorzaken uit te sluiten.

[ Voor 9% gewijzigd door Voutloos op 01-09-2004 14:04 ]

{signature}

• wdekerf

wdekerf

Topicstarter
Het controleren van het geheugen, processor en moederbord, dat kan ik niet doen. Omdat het niet meer past in onze andere pc, anders had ik het al gedaan, maar bedankt voor de moeite!!

Wouter

Verwijderd

maakt je mobo geen kortsluiting met de kast ergens. je zou een andere voeding kunnen proberen anders ligt het denk ik aan je moederbord

Verwijderd

Over het algemeen.. als je geen enkele piep hoort zou het je mainboard/cpu moeten zijn maar het komt ook vaak voor dat er een onderdeel (videokaart/modem/nic etc.) kortsluiting veroorzaakt.. enne biosreset ook al geprobeerd?

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-08 08:01
wdekerf schreef op 01 september 2004 @ 14:03:
Het controleren van het geheugen, processor en moederbord, dat kan ik niet doen. Omdat het niet meer past in onze andere pc, anders had ik het al gedaan, maar bedankt voor de moeite!!
Je kan je moederbord testen door geheugen, proc of videokaart eraf te halen, zet hem dan aan en kijk of die piept. En de speaker aansluiten natuurlikj :)

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Ben nu met een soortgelijk probleem bezig.
Echt meesterlijk irritant. Normaal fix ik elke compu wel maar deze is wel erg hardnekkig.
Zelfde symptonen als de TS iig.

Wat je jezelf moet afvragen is wat je als laatste hebt gedaan? Met een softwarematige FSB clocker zitten spelen oid? Haal je CPU er eens uit,.. misschien is ie zwart :)

Doe er eens een ander mem bankje in... misschien dat dat helpt.
Als je je PC aanzet en het beeld blijft zwart. Wacht dan eens een minuutje..
Gaat hij dan niet piepen? Welk BIOS heb je? Daar kan je mbv een beep-list mee opzoeken wat er mis is...

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-07 17:39

samo

yo/wassup

Mn broer had laatst ietsa soortgelijks, was zn voeding niet goed genoeg.... Dus is dat wel in orde???

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:46
Probeer je voeding eens te vervangen, grote kans dat het daar aan ligt.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Verwijderd

Loop alle dingen in Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens na die betrekking hebben tot mobo, cpu, geheugen en voeding.

Sinds wanneer is dit zo? Wat is er veranderd/gebeurd? Specificaties?

Zonder meer input / debugging door jou, kunnen we alleen glazen bol kijken ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2004 14:33 ]

Verwijderd

Misschien handig om even te vermelden om welk systeem het gaat?

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

DeMoN schreef op 01 september 2004 @ 14:10:
Ben nu met een soortgelijk probleem bezig.
Echt meesterlijk irritant. Normaal fix ik elke compu wel maar deze is wel erg hardnekkig.
Zelfde symptonen als de TS iig.

Wat je jezelf moet afvragen is wat je als laatste hebt gedaan? Met een softwarematige FSB clocker zitten spelen oid? Haal je CPU er eens uit,.. misschien is ie zwart :)

Doe er eens een ander mem bankje in... misschien dat dat helpt.
Als je je PC aanzet en het beeld blijft zwart. Wacht dan eens een minuutje..
Gaat hij dan niet piepen? Welk BIOS heb je? Daar kan je mbv een beep-list mee opzoeken wat er mis is...
^^
Heb het vandaag btw nog opgelost.Voeding deed het wel, maar was te zwak geworden. Daarom ging de PC wel aan maar gebeurde er niks omdat hij te weinig kracht had.... kan dus ook het probleem bij de TS zijn.

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Klinkt verdacht veel op mijn probleempje die ik had
Mijn processor was naar ze grootje :)

Verwijderd

Heb ik ook zovaak....
Als ik weer eens teveel van mijn CPU-tje vraag. ;) Zou kunnen dat je CPU kaduuk is of dat ie te hoog geklokt staat.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 07:44:
Heb ik ook zovaak....
Als ik weer eens teveel van mijn CPU-tje vraag. ;) Zou kunnen dat je CPU kaduuk is of dat ie te hoog geklokt staat.
Mja maar zijn CMOS is al resetted dus dat zal wel weer op default staan :)
Of hij moet het met jumpers oid hebben ingesteld maar dat is zoooooo 2001 :P

Verwijderd

cmos batterij losnemen en de pootjes van de batterijhouder effe kortsluiten.
Even met een meetsnoertje aantikken van de + en de - pool van de houder is voldoende
( moederbord / computer zonder spanning dr op )

dan de batterrij terug zetten en weer opstarten ...

werkt altijd . in je cmos chipset word dan ALLES gewist en moet dan helemaal weer geladen worden door de eeprom / flasrom . iets wat met dat bekende jumpertje dus niet gebeurd

groet

biglift computers & repairs

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2004 08:47 ]

• wdekerf

wdekerf

Topicstarter
Allemaal bedankt in ieder geval!! Maar ik heb mijn pc gewoon maar weggebracht naar de lokale pc-boer!! Daar kunnen ze toch nog eventjes ietsjes meer dan ik kan!

Wouter

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

wdekerf schreef op 02 september 2004 @ 18:00:
Allemaal bedankt in ieder geval!! Maar ik heb mijn pc gewoon maar weggebracht naar de lokale pc-boer!! Daar kunnen ze toch nog eventjes ietsjes meer dan ik kan!
Waarom heb je dan in vredesnaam deze topic geopend :?

Als je niet van plan was tips van anderen uit te proberen, geen eigen opzoekwerk te doen en gewoon op te geven, had je beter gelijk naar die PC-Boer kunnen stappen.

GoT helpt tweakers die zichzelf helpen, doe je dat niet, dan kan GoT ook weinig voor je :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.