Floppydrive laat Windows herstarten

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:02
Ik probeer een kleine driver voor een ethernetkaart op een andere computer
te kopieren via een diskette, maar wat ik ook probeer, ik krijg geen gegevens op
de diskette.

Aangezien mijn vorige drive al 8 jaar oud was, heb ik ongeveeer 1 maand terug
een nieuwe fdd gekocht.

Het formatteren lukt dan nog wel, maar zodra ik een zipje op een diskette (maakt
niet uit wat voor diskette) wil kopieren (450kb), dan wordt het scherm zwart en
Windows (XP) start opnieuw.

Er is maar weinig aan een diskdrive wat je zelf kunt verhelpen lijkt me, maar ik kan
zeggen dat het volgende wel in orde is:
- Kabel zit goed
- Diskdrive in de bios aanwezig
- Wordt normaal herkend onder Windows (XP)

Wat kan dit zijn?

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

Andere diskettes geprobeerd, andere kabel ?

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:02
Ik zie net dat je de kabel al goed had. Ik heb dat namelijk ook eens gehad dacht dat de kabel goed zat maar zodra ik ging kopieeren ging het finaal mis.

[ Voor 84% gewijzigd door dennismaus op 01-09-2004 14:01 ]

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
- Kan je wel opstarten via een diskette (b.v. win98 bootdisk) ?
- Zet in windows uit dat hij restart na fout (Systeemeigenschappen, Geanvanceerd, Opstart - herstelinstellingen) , wat voor fout melding geeft hij dan ?

[ Voor 19% gewijzigd door djexplo op 01-09-2004 14:10 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Snowwie
djexplo schreef op 01 september 2004 @ 14:08:
- Kan je wel opstarten via een diskette (b.v. win98 bootdisk) ?
- Zet in windows uit dat hij restart na fout (Systeemeigenschappen, Geanvanceerd, Opstart - herstelinstellingen) , wat voor fout melding geeft hij dan ?
Ik heb dit gedaan, de drive blijft op 87% hangen, de muispointer staat bewegingsloos, en de computer reageert totaal nergens meer op. Ook Ctrl-alt-del
is geen optie. Het enige wat zojuist werkte was de aan -en uit knop.

Mijn YouTube Channel

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik heb dit gedaan, de drive blijft op 87% hangen, de muispointer staat bewegingsloos, en de computer reageert totaal nergens meer op. Ook Ctrl-alt-del
is geen optie. Het enige wat zojuist werkte was de aan -en uit knop.
Dit duid erop dat het geen irq of ander hardwareconflict is.

Waarschijnlijk is de diskette drive kapot, en vraagt deze even te veel stroom aan de voeding waardoor de hele computer vast gaat zitten.

Dus het wordt testen met een andere diskettedrive om te kijken of de moederbord controller wel goed functioneerd.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Snowwie
djexplo schreef op 01 september 2004 @ 14:41:
[...]

Dit duid erop dat het geen irq of ander hardwareconflict is.

Waarschijnlijk is de diskette drive kapot, en vraagt deze even te veel stroom aan de voeding waardoor de hele computer vast gaat zitten.

Dus het wordt testen met een andere diskettedrive om te kijken of de moederbord controller wel goed functioneerd.
Dat is best mogelijk want er zitten 3 harde schijven en 1 dvd brander in de computer. De voeding is 350 watt. Verder zitten er nog 3 van die grote (voeding)
ventilatoren in die de Hd's koel houden.

Mijn YouTube Channel

Pagina: 1