Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122426

Topicstarter
Hallo!

een vraag of het mogelijk is om op 1 mobiele telefoon 2 nummers te hebben...dwz 2 simkaarten erin? of 1 simkaart met 2 nummers?

dit ivm zakelijk/privé nummer. ze moeten ook afzonderlijk van elkaar uitgezet kunnen worden....

zijn er mogelijkheden voor?

Hasse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Het enige wat ik zou kunnen bedenken is gewoon je SIM-kaart verwisselen. Probleem is dat je dan wel om de zoveel tijd je SIM-kaart moet wisselen, zodat je helemaal niet beschikbaar bent. Verder moet je ook een oplossing bedenken om die simkaart ergens weg te bergen, want ze zijn klein en nogal fragiel. ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-05 14:54
Al gezocht toevallig? Dan kom je deze volgens mij wel tegen:
Dual Sim oplossing voor GSM

Daar moet toch wel wat info te vinden zijn?

Maar afzonderlijk van elkaar aan/uit gaat niet werken volgens mij.

[ Voor 18% gewijzigd door dreamscape op 01-09-2004 13:53 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik denk niet dat dat mogelijk is, een simkaart kan immers maar aan 1 nummer gekoppeld zijn. En voor zover ik weet zijn er geen toestellen die 2 simkaarten ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

ene sim doorschakelen (moet je ff bij provider kijken hoe dat moet, scheelt namelijk per proverder.)

Ik schakel mijn Prive gsm door naar mijn zakelijke door op mijn prive hetvolgende in te toetsen: **21*06zakelijk# endebeltoets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

dreamscape schreef op 01 september 2004 @ 13:51:
Al gezocht toevallig? Dan kom je deze volgens mij wel tegen:
Dual Sim oplossing voor GSM

Daar moet toch wel wat info te vinden zijn?

Maar afzonderlijk van elkaar aan/uit gaat niet werken volgens mij.
bij dual sim is er steeds maar 1 simkaart actief, nooit twee tegelijk..
(hoe zou je toestel weten vanaf welk nr/rekening hij moet bellen als je iemand belt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24202

AtleX schreef op 01 september 2004 @ 13:52:
Ik denk niet dat dat mogelijk is, een simkaart kan immers maar aan 1 nummer gekoppeld zijn. En voor zover ik weet zijn er geen toestellen die 2 simkaarten ondersteunen.
Ik heb 3 nummers op mijn sim: tel,data en fax ;) , maar goed die heb ik ook al enige tijd, weet niet of het nog steeds aangeboden wordt.

• _Mystikal_
  • Laatst online: 01:24

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Anoniem: 24202 schreef op 01 september 2004 @ 21:14:
[...]

Ik heb 3 nummers op mijn sim: tel,data en fax ;) , maar goed die heb ik ook al enige tijd, weet niet of het nog steeds aangeboden wordt.
pcies. tel data en fax :P drie verschillende diensten.

Het gaat hier om 2x dezelfde dienst op 1 simkaart, wat theoretisch onmogelijk is... * _Mystikal_ heeft t vorige week toch echt zien gebeuren :| :P sta je echt raar te kijken.

Maar ik ken geen provider in Nederland bij wie het mogelijk is om 2 dezelfde diensten aan 1 simkaartnummer te koppelen. Enige oplossing is dual sim in dit geval.

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Dual sim oplossing is andersom, dus hetzelfde nummer op 2 simkaarten.
Wat TS wil is 2 nummers op 1 simkaart en dat kan niet. Tenzij je het ene nummer naar het andere doorschakelt. Het is technisch wel mogelijk geloof ik, dan heb je dus twee lijnen actief op een simkaart, maar dat wordt door geen provider in Nederland ondersteund.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-05 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Nee, voor zover ik weet kan het niet. Ik heb zelf 2 simkaarten, 1 van Vodafone en 1 van Hi en ik wissel af en toe ff om.. oude sim bewaar ik gewoon op de batterij (Siemens C55) dus past precies;)

2 nr's op 1 sim kan niet.

Twitter

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:59

job

Zeker mogelijk, maar providers willen het niet..
Maakt de boel alleen maar onnodig moeilijk.

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Canaria schreef op 02 september 2004 @ 00:34:
Dual sim oplossing is andersom, dus hetzelfde nummer op 2 simkaarten.
Wat TS wil is 2 nummers op 1 simkaart en dat kan niet. Tenzij je het ene nummer naar het andere doorschakelt. Het is technisch wel mogelijk geloof ik, dan heb je dus twee lijnen actief op een simkaart, maar dat wordt door geen provider in Nederland ondersteund.
*Slaps himself for his stupidity :P *

ik bedoel, uiteraard, het gebruiken van 2 simkaarten in 1 toestel :)

Voorzover ik weet (maar t is interessante materie om eens na te vragen bij de backoffice), is t niet mogelijk om 2x dezelfde dienst aan 1 simkaart te koppelen. Dit omdat je dan het probleem krijgt dat er in de server een simkaart zich aanmeldt, en vervolgens 2x actief moet zijn.
Dit levert imo tevens problemen op wanneer er op *exact* hetzelfde moment gebeld wordt, naar beide nummers.

Ook vormt zich een probleem met het registreren van gesprekken. 2 nummers impliceert 2 abonnementen, met 2 bundels. Die 2 abonnementen moeten beide apart gefactureerd worden, wat niet mogelijk is, omdat de gesprekken worden geregistreerd adhv het simkaart nummer.

Een volgend probleem is imo het bellen. Want welk nummer stuur je mee? Om het maar niet over doorschakelen te hebben: doorschakelen in het toestel zal op dit moment niet mogelijk zijn, omdat er een netwerk opdracht gestuurd wordt naar de server van je provider, gebaseerd op het simkaartnummer.

Iets wat waarschijnlijk geen probleem moet zijn is de voicemail. Deze kan in het netwerk door de provider zo ingesteld worden dat 1 nummer een voicemailbox heeft, en het andere nummer niet, maar standaard doorgeschakeld staat naar de voicemailbox van het andere nummer.

Anoniem: 50958

_Mystikal_ schreef op 02 september 2004 @ 00:46:
[...]

Dit levert imo tevens problemen op wanneer er op *exact* hetzelfde moment gebeld wordt, naar beide nummers.
En iets van wisselgesprek dan?
zoiets bestaat tog wel ?

Anoniem: 82206

Bij Orange UK heb je "Line 2". Dat is wat je zoekt maar het bestaat helaas niet in Nederland.

http://www.orange.co.uk/services/line_2.html

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Anoniem: 50958 schreef op 02 september 2004 @ 00:52:
[...]

En iets van wisselgesprek dan?
zoiets bestaat tog wel ?
dat bestaat inderdaad. Maar dat is het omgekeerde van het gebruiken van 2 nummers op 1 sim.

Bij wisselgesprek (ook wel 2e gesprek genoemd), ben je een gesprek aan t voeren, en krijg je een seintje dat je een ander binnenkomend gesprek hebt. Je kunt dan het eerste gesprek in de wacht zetten, en het 2e gesprek opnemen.

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Anoniem: 82206 schreef op 02 september 2004 @ 00:58:
Bij Orange UK heb je "Line 2". Dat is wat je zoekt maar het bestaat helaas niet in Nederland.

http://www.orange.co.uk/services/line_2.html
ik zie wat je bedoelt. dan moet je switchen van lijnnummer. Ok, mogelijk is het dus wel :P maar ik vermoed dat het een duur stukje techniek is :|

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-05 13:27

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Voor mij oude Siemens C35i was er een dual sim oplossing in de vorm van een converter/verlengkabeltje. Je plugde dat kabeltje in je sim aansluiting, en het flatcabletje dat eruit kwam had 2 connectoren voor de sims. Deze kon je dan plat onder de batterij leggen.

Het wisselen ging ook vrij eenvoudig: telefoon uit & aan zetten zorgde ervoor dat de andere sim kaart gebruikt werd.

Ik weet niet of zoiets ook voor andere foons bestaat. Ik kan me voorstellen dat niet alle telefoons ruimte hebben voor zo'n constructie. (mijn Samsung A800 bijvoorbeeld niet)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Anoniem: 39949

DynaMikeY schreef op 02 september 2004 @ 01:06:
Voor mij oude Siemens C35i was er een dual sim oplossing in de vorm van een converter/verlengkabeltje. Je plugde dat kabeltje in je sim aansluiting, en het flatcabletje dat eruit kwam had 2 connectoren voor de sims. Deze kon je dan plat onder de batterij leggen.

Het wisselen ging ook vrij eenvoudig: telefoon uit & aan zetten zorgde ervoor dat de andere sim kaart gebruikt werd.

Ik weet niet of zoiets ook voor andere foons bestaat. Ik kan me voorstellen dat niet alle telefoons ruimte hebben voor zo'n constructie. (mijn Samsung A800 bijvoorbeeld niet)
dan zijn ze dus niet tegelijkertijd actief
ik denk dat doorschakelen de enige oplossing is voor de TS

Anoniem: 82206

_Mystikal_ schreef op 02 september 2004 @ 01:05:
ik zie wat je bedoelt. dan moet je switchen van lijnnummer. Ok, mogelijk is het dus wel :P maar ik vermoed dat het een duur stukje techniek is :|
Can both Line 1 and 2 be used at the same time?
You can receive calls from both lines.

To make calls you will have to switch between Line 1 and Line 2.

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

ja precies (god ik moet echt gaan slapen :P ) ik vergat alleen dat stukje: om te bellen :P

Anoniem: 24202

_Mystikal_ schreef op 02 september 2004 @ 00:31:
[...]

pcies. tel data en fax :P drie verschillende diensten.

Het gaat hier om 2x dezelfde dienst op 1 simkaart, wat theoretisch onmogelijk is... * _Mystikal_ heeft t vorige week toch echt zien gebeuren :| :P sta je echt raar te kijken.

Maar ik ken geen provider in Nederland bij wie het mogelijk is om 2 dezelfde diensten aan 1 simkaartnummer te koppelen. Enige oplossing is dual sim in dit geval.
En :P , ik kan ze alledrie gebruiken voor spraak. Ze zijn dus alledrie aankiesbaar en ik kan ze dus ook alle drie gewoon beantwoorden !!!! :9

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-04 03:54

Stephane

Behhhhh

Wat je kunt doen is voor een klein bedrag per maand (na herberekening cashback kom je op 2,50 per maand) een samenbellen 500 abonnement afsluiten bij telfort, of een ondernemersabonnement waar onderling bellen onbeperkt gratis is. Je schakelt de telefoon door naar de andere lijn en hebt zo 2 lijnen te pakken ;)
Pagina: 1