Canaria schreef op 02 september 2004 @ 00:34:
Dual sim oplossing is andersom, dus hetzelfde nummer op 2 simkaarten.
Wat TS wil is 2 nummers op 1 simkaart en dat kan niet. Tenzij je het ene nummer naar het andere doorschakelt. Het is technisch wel mogelijk geloof ik, dan heb je dus twee lijnen actief op een simkaart, maar dat wordt door geen provider in Nederland ondersteund.
*Slaps himself for his stupidity

*
ik bedoel, uiteraard, het gebruiken van 2 simkaarten in 1 toestel
Voorzover ik weet (maar t is interessante materie om eens na te vragen bij de backoffice), is t niet mogelijk om 2x dezelfde dienst aan 1 simkaart te koppelen. Dit omdat je dan het probleem krijgt dat er in de server een simkaart zich aanmeldt, en vervolgens 2x actief moet zijn.
Dit levert imo tevens problemen op wanneer er op
*exact* hetzelfde moment gebeld wordt, naar beide nummers.
Ook vormt zich een probleem met het registreren van gesprekken. 2 nummers impliceert 2 abonnementen, met 2 bundels. Die 2 abonnementen moeten beide apart gefactureerd worden, wat niet mogelijk is, omdat de gesprekken worden geregistreerd adhv het simkaart nummer.
Een volgend probleem is imo het bellen. Want welk nummer stuur je mee? Om het maar niet over doorschakelen te hebben: doorschakelen in het toestel zal op dit moment niet mogelijk zijn, omdat er een netwerk opdracht gestuurd wordt naar de server van je provider, gebaseerd op het simkaartnummer.
Iets wat waarschijnlijk geen probleem moet zijn is de voicemail. Deze kan in het netwerk door de provider zo ingesteld worden dat 1 nummer een voicemailbox heeft, en het andere nummer niet, maar standaard doorgeschakeld staat naar de voicemailbox van het andere nummer.