Toon posts:

uitgang splitsen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo
ik heb hier een surroundset en door softwareproblemen kunnen mijn achterste boxen geen geluid geven. nu dacht ik om de kabel die voor mijn voorste boxen loopt te splitsen en naar de achterste boxen te laten doorlopen (parallelle schakeling dus)
nu denk ik dat ik in de problemen ga raken met het aantal ohm :( maar ik weet er het fijne niet van...
kunnen jullie me even uitleggen hoe ik dat het best splits?

tia

duif

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-02 14:03
Als je dat voor de versterker splitst, dus met een 3,5mm stereojack naar 2x3,5mm stereojack op je computer, kun je vanaf daar met 2x line-niveau naar je speakersetje. Dan heb je niks geen problemen met impendantie en wat dies meer zij.

Punctuality is the politeness of kings

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

(jarig!)
ik zou zeggen gewoon proberen en het volume niet al te hard zetten..

Wellicht zou je wat meer uit kunnen doen naar je software probleem... ben je direct van al het gedonder af.

Ik heb een SB-Live, ik heb de uitgang voor de voorste twee speakers gesplit met een t-plug-jack-ding. 1 gaat naar mijn speakers andre direct naar mijn minidisc spelren.. dan kan ik minidisc`s opnemen van PC zonder dat het geluid over de speakers aanstaat.. nooit ohm problemen gehad.

Verwijderd

Topicstarter
dat software probleem is niet op te lossen
ik heb een creative inspire digital 5500 en iedereen heeft dat probleem ermee
niemand op het creativeforum weet iets beter dan hardwarematig te splitsen

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-02 13:59
dreamscape schreef op 01 september 2004 @ 13:50:
Als je dat voor de versterker splitst, dus met een 3,5mm stereojack naar 2x3,5mm stereojack op je computer, kun je vanaf daar met 2x line-niveau naar je speakersetje. Dan heb je niks geen problemen met impendantie en wat dies meer zij.
Als je het splitst met een jack-splitter is je sourround ook weg. Uit je achterste boxen komt hetzelfde geluid als uit de voorste boxen, dus stereo (maar dan 2x)... Je kan er geen surround mee maken. Maar je hebt toch garantie als het ene softwareprobleem is?

Verwijderd

Topicstarter
dat is gewoon een eigenschap van dat product dat de software niet werkt, dus ik denk niet dat dat onder garantie valt (iedereen heeft dat probleem)
en ik wil niet perse surround, stereo is al goed genoeg:P

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-02 13:59
Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 14:05:
dat is gewoon een eigenschap van dat product dat de software niet werkt, dus ik denk niet dat dat onder garantie valt (iedereen heeft dat probleem)
en ik wil niet perse surround, stereo is al goed genoeg:P
Natuurlijk valt dit onder garantie! Als je een surroundset koopt en die werkt niet als surround is het defect en kun je het terugbrengen! Het is gewoon een productiefout en die vallen altijd onder de garantie. Maar goed, als je zelf tevreden bent met stereo...

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Je kan het mischien softwarematig verhelpen door bij Volume (Play Control) bij Opname eigenschappen wav/mp3 te selecteren. Dat hielp tenminste bij mij wel ...

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-02 14:03
LuukNouwen schreef op 01 september 2004 @ 14:00:
[...]

Als je het splitst met een jack-splitter is je sourround ook weg. Uit je achterste boxen komt hetzelfde geluid als uit de voorste boxen, dus stereo (maar dan 2x)... Je kan er geen surround mee maken. Maar je hebt toch garantie als het ene softwareprobleem is?
Als TS het geluid van zijn voorste luidsprekers naar zijn achterste luidsprekers wil halen, is het surround effect ook weg. En dat is wat hij wil, volgens mij...

Punctuality is the politeness of kings

Pagina: 1