Floppie doorgebrand, mischien meer??!

Pagina: 1
Acties:

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-04 10:18
mijn vader heeft vorige week de a-open a600 kast gekocht bij mycom!
hij heeft volgens mijn aanraden er een amd 64-3000+ ingedaan met een msi k8t neo fsr moeder bord en een radeon 9200 256mb, omdat hij veel met fotos werkt en niet aan spelletjes doet. hij heeft er nog een duallayer van sony en een dvd reader van asus erin en het moet gaan draaien op xp home die hij legaal heeft gekocht in verband met zijn werk. maar toen heeft een vriend van mij alles in elkaar gezet maar blijkbaar de floppie stroom aansluiting er niet goed ingedaan en toen we hem aanzette kwam er opeens rook vandaan en trokken we de stekker eruit :'( . daarna deed hij het niet meer en wij dachten dat het aan de voeding lag dus wij naar mycom nieuwe voeding, deden ze verder niet moeilijk over zoals het hoort! thuis aangekomen alles weer in elkaar gezet ZONDER floppie en hij ging niet meer aan!? toen heeft die vriend van mij een ander videokaart en voeding erin gezet hij deed het maar een keer!

mijn vraag: is het mogelijk dat niet alleen de de floppie is doorgebrand maar ook het moederbord en andere dingen want het zag er zo niet naar uit!! :'( ik ga vandaag alles weer vervangen maar ik vraag het me toch af zodat ik het niet opnieuw doe!? als er iets onduidelijk is vraag maar raak ik ben in de buurt!!

link aopen a600 review: http://www.pcstats.com/ar...cfm?articleid=1524&page=1

alvast bedankt!!! :+

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Trek eens alles van de voeding af behalve het moederbord, werkt het dan wel?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Ik begin me af te vragen wat er met die voeding in de H600 aan de hand is, ik heb ook een ontploft voeding gehad bij deze kast (nog steeds onduidelijk waardoor).

[rml][ Voeding ontploft] enkele onderdelen defect[/rml]

In ieder geval, brandt het lampje op moederbord?

• LooP
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2024
Hmm dure hobby heb je.
Ik heb geen antwoord maar leef met je mee :/

• DaannO
Trek eens alles van de voeding af behalve het moederbord, werkt het dan wel?[/quote]

nope hebben we al geprobeerd: we hebben de usb er ook al uitgehad en de firewire de aanknop aan de voorkant eruit gehaald de fans eraf gehaald maar hij ging gewoon weg niet aan?!

hereiam: hij heeft geen lampje en als hij hem heeft wat ik niet gezien heb doet hij het niet: http://silverapp1.mycom.n...uctID=57365&productType=1

[ Voor 27% gewijzigd door DaannO op 01-09-2004 13:16 ]

Verwijderd

Brandt het lampje op je mobo nou wel of niet?

• DaannO
LooP schreef op 01 september 2004 @ 13:13:
Hmm dure hobby heb je.
Ik heb geen antwoord maar leef met je mee :/
nee valt wel mee valt allemaal nog onder de garantie en daar doen ze verder gelukkig niet moelijk over!

Verwijderd

Brandt het lampje op je mobo nou wel of niet? >:)

• DaannO
Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 13:20:
Brandt het lampje op je mobo nou wel of niet? >:)
heeft geen lampje en als hij het heeft doet hij het niet!!! zit nu op te zoeken of hij een lampje heeft meer denk van niet dus. en er staat stroom op de kabel(duhh) mochte jullie het je afvragen?? maar is bij jouw ook die aopen voeding doorgebrand?!@

gevonden heeft het niet: http://www.qualitron.com/product_images/MS04K8T-FSR.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door DaannO op 01-09-2004 13:26 ]

Verwijderd

Aopen voeding was bij mij ook doorgebrand (rook uit achterkant), ik kreeg toen een Chieftec 350W terug :9 Daarom vraag ik me af of het geen productie-/ontwerpfout is in die voeding, mobo was bij mij iig nog wel goed (en de rest ook).

Maar als je geen lampje ziet branden, dan staat er of geen voeding op het mobo (stekker klikt in mobo???) of het mobo is gewoon defect.

• DaannO
Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 13:27:
Aopen voeding was bij mij ook doorgebrand (rook uit achterkant), ik kreeg toen een Chieftec 350W terug :9 Daarom vraag ik me af of het geen productie-/ontwerpfout is in die voeding, mobo was bij mij iig nog wel goed (en de rest ook).

Maar als je geen lampje ziet branden, dan staat er of geen voeding op het mobo (stekker klikt in mobo???) of het mobo is gewoon defect.
nee maar er is geen lampje op de mobo dus je weet nooit of het aan staat zegmaar kijk maar op de link van hier boven mijn vorige react!!! jah ik begin nu ook te denken aan een ontwerp fout maar de kast is wel supr mooi!!!

Verwijderd

Ik zie nu dat de LED'jes bij dit mobo op een optionele D-bracket zitten. Is deze bij jouw meegeleverd (je hebt denk ik de K8T Neo series???).

• DaannO
Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 13:37:
Ik zie nu dat de LED'jes bij dit mobo op een optionele D-bracket zitten. Is deze bij jouw meegeleverd (je hebt denk ik de K8T Neo series???).
niet dat ik weet zou wel moeten heb je misschien een link voor me hoe dat eruit moet zijn want misschien ben ik het dan wel tegen gekomen: gewoon nieuw in doos gekocht dus zal wel moeten toch?! ps jah ik heb de neo serie

[ Voor 4% gewijzigd door DaannO op 01-09-2004 13:39 ]

Verwijderd

Ik zag het in de handleiding van het mobo staan.

hier te downloaden:
http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=496&kind=1

dit is hem:
Afbeeldingslocatie: http://www.3dnews.ru/documents/5811/d-bracket.jpg

rechts zitten dus 4 diagnose-led's die een combinatie kunnen vormen en op die manier een bepaalde error aangeven (die terug te vinden is in de manual, pagina 20 en 21)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2004 13:43 ]

• DaannO
Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 13:40:
Ik zag het in de handleiding van het mobo staan.

hier te downloaden:
http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=496&kind=1

dit is hem:
[afbeelding]

rechts zitten dus 4 diagnose-led's die een combinatie kunnen vormen en op die manier een bepaalde error aangeven (die terug te vinden is in de manual, pagina 20 en 21)
jah die zit erbij sorry ik wist effe niet waar je het over hebt!!! heb net telefoontje gekregen dat hij het mobo heeft ingeruild en de delux versie!!! heeft terug gekregen wat ik weer supr vind van mycom!!! ik ga zo maar is naar hem toe om te helpen!! die leds hebben we er niet ingedaan omdat we al genoeg usb`s hadden maar moeten we misschien toch maar is doen?! bedankt jongens!!!
Pagina: 1