Toon posts:

remote file editen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op de gebruikelijke manieren gezocht maar niet gevonden wat ik zocht, waarschijnlijk ook omdat ik niet precies weet welke zoektermen ik moet gebruiken...

Goed, wat ik graag zou willen is een excel sheetje ergens online opslaan en het gewoon kunnen bewerken en kunnen opslaan. Niet via ftp eerst downloaden, bewerken en weer uploaden dus maar het liefst gewoon in explorer, alsof de externe locatie een vaste schijf is. (WinXP)

nieuws: Gmail-box in Linux te mounten dankzij nieuwe software

Zoiets dus, maar dan voor windows en niet bij een duits bedrijf dat er geld voor wil zien...

Het excelsheetje is de huisrekening die we in het studentenhuis waar ik woon gebruiken... Vroeger stond hij op onze server maar die heeft plaats moeten maken voor een routertje...

Alvast bedankt!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

WebDAV is hier een mooie oplossing voor :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 01 september 2004 @ 12:20:
WebDAV is hier een mooie oplossing voor :)
Daar heb ik weleens van gehoord ja maar dan moet ik nog opzoek naar een WebDAV compatible webserver... Maar goed daar zal ik dan nu eens specifiek naar gaan zoeken...

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Je kan ook WebDrive gebruiken, dan kan je in windows ftp servers een driveletter toekennen. Als je dan een file op die virtueele drive aanpast, is het gelijk op de ftp server aangepast, dus geen gedoe met uploaden/download

[ Voor 42% gewijzigd door djexplo op 01-09-2004 12:41 . Reden: verduidelijking ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
djexplo schreef op 01 september 2004 @ 12:39:
Je kan ook WebDrive gebruiken, dan kan je in windows ftp servers een driveletter toekennen. Als je dan een file op die virtueele drive aanpast, is het gelijk op de ftp server aangepast, dus geen gedoe met uploaden/download
Bedankt voor de tip!

Heb het net even geprobeerd en het werkt wel maar vrij traag omdat WebDrive het bestand voor je gaat downloaden en uploaden. Het hele bestand dus gewoon, niet alleen de wijzigingen...

Zou dat met WebDAV ook zo zijn? Of zou dat wel sneller werken omdat die niet het hele bestand gaat down-/uploaden?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:16

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Terminal server in combinatie met published applications :?

Tijd voor een nieuwe sig..

• elevator
  • Niet online

elevator

Published applications is Citrix only en als je dat met meerdere mensen wilt aanpakken (= TS CAL's) een hele dure oplossing :P

Het is overigens inderdaad altijd zo dat Excel het hele document wil hebben en dus zal het hele document gedownload worden - wel is de techniek achter HTTP /iets/ simpeler zodat het wat vlotter zal gaan dan met FTP :)

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sorry , had er idd ff Citrix bij moeten zetten.
Maarja .. TS gaf geen budget aan, dus ging er vanuit dat een Windows2003 Enterprise server met Citrix Presentation Server en een Office 2003 licentie geen probleem zou zijn O-)

Verwijderd

Topicstarter
"studentenhuis" :)

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Studenten hebben het tegenwoordig veel breder dan arme ikke vroeger, dus dan ga ik alsnog ervan uit dat het in het budget past :+ (enneuh .. slim rom licenties ? ;) )

• elevator
  • Niet online

elevator

Ik geloof niet dat slim Citrix bevat - iig is het ook niet wenselijk voor de TS denk ik om mensen op zijn PC te laten werken (want dat doe je uiteindelijk met Excel) ipv gewoon het bestand aanbieden.

Niet iedereen deelt zijn 'privé' bestanden op een speciaal daarvoor gereserveerd domain he :+ :P

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 01 september 2004 @ 15:48:
iig is het ook niet wenselijk voor de TS denk ik om mensen op zijn PC te laten werken (want dat doe je uiteindelijk met Excel) ipv gewoon het bestand aanbieden.
precies, nu deel ik het bestand gewoon zodat anderen het kunnen aanpassen maar daar moet mijn computer dus voor aanstaan...
nu staat deze vaak niet aan als mijn huisgenoten dingen op de huisrekening willen gaan zetten... Geen ramp natuurlijk maar het zou mooi zijn als dat dus anders kan... En ik heb geen zin daar zelf een server voor op te zetten... (stroomverbruik)

WebDAV zou dus mooi zijn maar moet dus nog een server vinden die dat ondersteunt... Zal een vriend van me eens vragen of hij het op zijn servertje wil zetten...

Verwijderd

Topicstarter
een vriend van me heeft een folder op zijn server geshared mbv webdav en het werkt prima op windows 2000 maar onder winxp kan ik de folder niet als "webfolder" openen.

error: "the network location cannot be reached. for information..blabla" windows help zegt hier uiteraard niets over

na wat zoekwerk kwam ik erachter dat dit zou kunnen liggen aan het feit dat de TCP/IP netbios helper-service niet wilde starten, na deze foutmelding leek het beter te gaan maar na even wachten kreeg ik een andere foutmelding:

"a device attached to the system is not functioning."

en als ik het daarna meteen weer probeer zegt hij direct: "the network path was not found"

het rare is dus dat het met de twee xp bakken (op verschillende locaties) deze foutmeldingen krijg en met win2000 werkt het gewoon...

hoop dat iemand me verder kan helpen...

Verwijderd

Topicstarter
Echt niemand die hier eerder problemen mee heeft gehad?

Heb het nu op nog een andere computer getest, een imac met osX (10.3) en die deed het ook gewoon...
Pagina: 1