Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] Laptop in de auto aansluiten middels een omzettertje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een omzetter die van 12V boordspanning van een auto (aansteker aansluiting) een voltage van 1.5 tot 12V kan maken. Het stekkertje aan de andere kant past in de aansluiting van mijn laptop. Dit apparaatje kan maximaal 1000mA leveren.

Mijn laptop's voeding gebruikt darentegen normaal 19V en de voeding heeft een capaciteit van 5A. Is het toch mogelijk mijn apparaatje te gebruiken voor mijn laptop in de auto aan te sluiten, of kan dit schade veroorzaken of werkt de laptop daar gewoon niet goed mee?

Ben een beetje een leek op dit gebied ;)

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Je zou het kunnen proberen, ik denk niet dat je je laptop ermee kapot maakt, hoogstens zekering van de omvormer. Ik denk echter niet dat het gaat werken.
Waarom niet?
-> laptop wil 19V, omvormer geeft 12V. Het is mogelijk dat de laptop dit nog accepteert maar ik betwijfel het.
-> laptopvoeding geeft max 5A, omvormer max 1A, dat is 95W tegen 12W, ik denk dat de laptop aan 12W absoluut niet voldoende heeft.

Als je graag de laptop op de accu wil laten werken dan is het beter om gewoon met een kabeltje uit de sigaretteaansteker te werken (dus zonder omvormer ertussen). Bij lopende motor is de spanning normaal tegen de 14V (soms zelfs hoger) en een sigaretteaansteker levert zonder problemen 20A (hangt wel van de zekering af). Vanwege de lagere spanning is er nog geen zekerheid, maar je hebt wel meer kans dat het werkt.

[ Voor 45% gewijzigd door Maasluip op 01-09-2004 12:30 ]

Signatures zijn voor boomers.

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-11 00:11

M14

Maasluip schreef op 01 september 2004 @ 12:25:

Als je graag de laptop op de accu wil laten werken dan is het beter om gewoon met een kabeltje uit de sigaretteaansteker te werken (dus zonder omvormer ertussen). Bij lopende motor is de spanning normaal tegen de 14V (soms zelfs hoger) en een sigaretteaansteker levert zonder problemen 20A (hangt wel van de zekering af). Vanwege de lagere spanning is er nog geen zekerheid, maar je hebt wel meer kans dat het werkt.
Dit zeker NIET doen!

De spanning is niet stabiel. Met een beetje pech help je je laptop omzeep. Dat wil je denk ik niet riskeren.

De enige mogelijkhied is een schakelende voeding. Deze maakt van 12V= 19V=. Deze zijn zelf te maken, maar dat is alles behalve eenvoudig. Daarbij zal het niet goedkoop zijn om het zelf te maken.

Ik wil absoluut niet flauw zijn, maar ik denk dat je beter een adapter kunt kopen. Het vermogen wat je in je eerst post gaf, is dat wat je 230V adapter leverd, of wat de laptop nodig heeft? :)

Ergens op je laptop (achterkant / onderkant) staat aangegeven wat ie nodig heeft. Kun je die waardes eens geven? Misschien dat er hier iets geschikts tussen staat: http://www.it-factor.nl/catalog/index.php?cPath=210_218

[ Voor 15% gewijzigd door M14 op 01-09-2004 12:41 ]

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:36

WouterG

Dit is geen ondertitel

Of je koopt een 12 naar 230 voeding. Te koop bij de kijkshop volgens mij.

Verwijderd

voor 30 tientjes heb je een 12v - > 220 omvormer voor in de auto bij office centre...
er bestaan 2 versie (verschillend in vermogen)... zwaar zat voor je laptop en een stuk veiliger...

Succes