Toon posts:

[XP] Automatish je xp laten afsluiten ( shutdown.exe )*

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik wil eigenlijk een soort program of service hebben voor dat ik inlog
dat hij het bestand shutdown overschrijft in systeem 32 |:(

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2004 14:39 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Shutdown.exe heeft een '-m' parameter waarmee je een computer op kan geven die je wilt shutdownen, psshutdown (van www.sysinternals.com) kan ook nog interessant zijn hierin :)

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Tijdschakelaar in de meterkast... gelijk het hele pand uit :P

ontopic: Wat ik me afvraag.. Hoe ga je dan updaten als je niet niet ingelogged bent?
Ik vat je verhaal niet helemaal.
Wat ele hierboven adviseerd zal best een goed programma zijn... sysinternals staat daar bekend om.
Je kan ook shutdown.exe in de Windows taskmanager gooien.

Zelf vind ik het proggie AMP WinOFF wel erg goed. Erg uitgebreid en daar kan je ook instellen welke commado's er nog uitgevoerd moeten worden net voor het afsluiten of dat hij moet afsluiten nadat er een bepaald programma klaar is (je update bijv.)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 12:14:
ik wil eigenlijk een soort program of service hebben voor dat ik inlog
dat hij het bestand shutdown overschrijft in systeem 32 |:(

Verwijderd

Jemig, en wat heb je daaraan? Voor dat je opstart, en dat hij dan al afsluit! Kortom je hebt er niks aan! Verzin gewoon een goed wachtwoord! Mogen er geen mensen op je computer komen? :O

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:56
Wat je er aan hebt, zullen we maar in het midden laten. Daar zul je ongetwijfeld je redenen voor hebben..

Is het niet mogelijk om een bat of cmd scriptje te laten lopen tijdens het opstarten van windows. Iets in de trent van:

code:
1
2
3
4
rename c:\windows\systems32\shutdown.exe c:\windows\system32\niksdoen.exe
.
.
.

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Je hebt het blaster-virus opgelopen, en nou wil je niet dat je PC steeds opnieuw opstart?
Of heb je lastige collega's die steeds je PC remote afsluiten?

>Select * FROM users WHERE clue > 0

• leon1e
  • Laatst online: 21:01
Mensen, mensen gelieve allemaal een beetje ontopic blijven. Of het nu wel of geen nut heeft maakt niet uit, als de topic starter deze wens zouden we kunnen proberen deze wens waar te maken. :)

• dmace
  • Laatst online: 31-07-2022
leon1e schreef op 01 september 2004 @ 21:32:
Mensen, mensen gelieve allemaal een beetje ontopic blijven. Of het nu wel of geen nut heeft maakt niet uit, als de topic starter deze wens zouden we kunnen proberen deze wens waar te maken. :)
Klopt, maar als we het nut begrijpen, kunnen we hem beter helpen.
Mensen die vragen hoe je systeembestanden kunt blokkeren/verknoeien moeten daar toch een goede reden voor hebben lijkt mij.

Volgens mij is het hier niet de policy om wannabe-hackers op te leiden. ;)

>Select * FROM users WHERE clue > 0

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

leon1e schreef op 01 september 2004 @ 21:32:
offtopic:
Hij heeft de TS totaal aangepast. Er stond eerst een heel verhaal... en dat verhaal was helemaal anders. Mijn antwoord en die van ele slaan nu dus ook echt op poep. Het ging over updaten e.d.
Erg jammer dat de TS nu zo geedit is dat er helemaal niks meer van dit topic klopt... het is een heel ander probleem dan de mensen hier denken... het heeft echt niks met blaster of iets te maken maar met het updaten van 40 workstations. Dit topic is nu echt gaar... er kan beter een nieuw topic geopend worden met een _duidelijke_ TS... :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

makbabak,

Dit topic ga ik sluiten - het is eigenlijk niet handig dat je nu je topicstart op deze manier aanpast want nu komt dat niet meer overheen met je topic titel en dergelijke, daarnaast is de topicstart die je nu gemaakt hebt wel erg magertjes :)

Ik ga dit topic ook sluiten - open gerust een nieuw topic maar neem daarin mee wat je zelf al geprobeerd en gedaan hebt om dit op te lossen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.