Toon posts:

[3DMax] 3dmax file converteren naar jpg of bmp?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte medetweakert,

Ik zou jullie graag willen vragen hoe ik een bewegend 3dmax file, kan converteren naar .jpg of .bmp of moet het misschien een .gif zijn omdat het en bewegend logo betreft.

Ik heb namelijk een 3d-logo gemaakt, maar dit moet gebruikt worden in een website. Dit logo moet natuurlijk wel blijven bewegen op de site.

Het logo is op zich heel eenvoudig. Het betreft een sphere met daaromheen, bewegende tekst (dit is mijn eerste poging voor 3dMax, en mag niet klagen).

Ik heb uiteraard al gezocht binnen GoT/Google, maar kom daar alleen het omgekeerde tegen.

Ik hoor graag van jullie.

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-05 14:27
Voor een animatie op een website kan je je frames van je animatie wegschrijven naar .bmp en vervolgens met Image Ready van Photoshop er een .gif van maken.

Maar bewegende .gifjes zijn nu niet echt mooi (256 kleuren palet).

Dus je zou er ook voor kunnen kiezen om die .bmptjes om te zetten naar .jpgjes en in Flash te laden (of Flash zelf de boel laten optimaliseren) en een Flash-logo op je site gebruiken.

offtopic:
ik vind bewegende logo's persoonlijk erg afleidend/irritant op websites, maar voor een intro-pagina gaat 't nog wel :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eens een poging wagen (zodra ik vanmiddag thuis ben).

Dat bewegen, dat valt op zich wel mee. Het is ook meer bedoelt voor een site op ons intranet.

Andere suggesties, zijn natuurlijk altijd welkom :)

@Litoki:

Heb gekeken of het mogelijk was. Echter nergens iets kunnen vinden binnen 3ds max 6 om mijn *.max file te converteren naar bovengenoemde file soorten. Zijn er nog meer suggesties?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2004 23:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Misschien verdient het een klein schopje :?

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Je zult een MAX file niet rechtstreeks kunnen converteren naar een bewegende GIF. Je zult eerst hetgeen je gemaakt hebt moeten renderen. Hoe je moet renderen kun je wel vinden in de helpfile. Als je per se GIF wil gebruiken kun je je logo gewoon renderen als een AVI of Quicktime en dan importeren in Imageready.

Zoals LiToKi al zegt lijkt het me niet zo'n goed idee om een GIF te gebruiken (zowieso geen bewegende logo's eigenlijk) maar misschien is het een idee om je MAX bestand in te laden in Swift 3D. Met dat programma kun je flash SWF's maken van 3D animaties.

Ook zijn er plug-ins voor 3D Max om een animatie te renderen naar een SWF bestand, maar ik weet zo niet meer hoe die plugin heet, want ik heb hem al heel lang niet meer (nog in versie 4.2 ofzo)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks. Had al zo'n voorgevoel dat ik Litoki niet helemaal begreep. Zal nog eens mijn oog laten vallen op het render gedeelte.

Kwam gisteren al iets tegen over renderen en BMP.

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Meen je dit nou serieus? Renderen naar BMP, is dat nou zo moeilijk? F9 in max?
Kom op dit is toch té basic? Of begrijp ik het nou verkeerd?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Verwijderd

Topicstarter
XLerator schreef op 02 september 2004 @ 13:39:
Meen je dit nou serieus? Renderen naar BMP, is dat nou zo moeilijk? F9 in max?
Kom op dit is toch té basic? Of begrijp ik het nou verkeerd?
He sorry for being a n00b. ;) :P

Verwijderd

Het lijkt me echt verstandig om een paar tuts door te nemen in 3dsmax zelf

help > tutorials

scheelt je een hoop ellende denk ik:)

Verwijderd

Topicstarter
Nou om eerlijk te zijn, heb ik nooit begrepen, dat met renderen bedoelt werd, het omzetten naar een ander bestandsvorm (volgens mij heet dat converteren). Maar dat kan natuurlijk aan mij liggen.

Ik dacht namelijk dat met renderen, het uitvlakken (glad maken van de oneffenheden) in een plaatje/film bedoelt werd? Klopt dat?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2004 14:12 ]

• LiToKi
Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 14:11:Ik dacht namelijk dat met renderen, het uitvlakken (glad maken van de oneffenheden) in een plaatje/film bedoelt werd? Klopt dat?
Ik begreep je niet verkeerd hoor :), maar wist niet dat je zo'n newbie was :).

Maak eens een bol en druk eens op 'render' (knop met theepot, kan niet missen). De tijd die tussen jouw klik en het uiteindelijke plaatje zit wordt door je computer besteed aan een proces genaamd 'renderen'. Je pc rekent dan de scene uit met oppervlaktes, materialen, licht e.d. mensen van 't vrouwelijk geslacht noemen dit 'tekenen' heb ik gemerkt :P

Je moet dus je logo renderen naar .bmp'tjes. En volg Cobonwebs' raad op :). Dit is heel erg basic.

Verwijderd

@Snowy
heheh nee nee,

renderen is het eindresultaat zeg maar...
het vlak of glad maken wat jij bedoelt is waarschijnlijk gewoon MeshSmooth of Smooth..

om te renderen klik render en dan krijg je een menu waar je dingen als formaat kan aanpassen (en nog veel meer leuke dingen maar daar ben je nog niet aan toe, denk ik zo..)

ik wil eventueel wel uitleggen wat jij precies moet doen om je logo tot gif-je om te vormen, geef maar even je mailadres als je dat wilt :)

Verwijderd

Topicstarter
@tafh

Heb ook inderdaad gebruik gemaakt van de tutorial, anders had ik dit hele figuur niet eens aan de praat gekregen 8)7

Zal thuis eens de F9 toets gebruiken. en inderdaad meer de tutorial raadplegen. Maar als je mij wilt mailen, doe dit dan eerst naar mijn werk, dan geef ik je daar vandaan wel mijn prive.

Arno.Nijkamp@rabobank.com

Verwijderd

je hebt mail hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks. Heb er erg veel aan gehad. Na een paar keer proberen, lijkt het wel kinderspel. Bestand is nu idd naar avi omgezet. Nu nog ff converteren.

@Litoki

Wanneer je je bestand rendert naar bmp of jpg, dan wordt er voor elke frame een foto aangemaakt. Is het nou de bedoeling in bijv. Photoshop of Flash, om elk fotootje als een nieuwe layer aan te brengen, of is er nog een andere manier?

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 18:56
Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 08:49:
[...]

Thanks. Heb er erg veel aan gehad. Na een paar keer proberen, lijkt het wel kinderspel. Bestand is nu idd naar avi omgezet. Nu nog ff converteren.

@Litoki

Wanneer je je bestand rendert naar bmp of jpg, dan wordt er voor elke frame een foto aangemaakt. Is het nou de bedoeling in bijv. Photoshop of Flash, om elk fotootje als een nieuwe layer aan te brengen, of is er nog een andere manier?
Als je meer interactief bezig wil kun je beter flash gebruiken. Wil je een leuk gifje maken kun je image ready gebruiken.
Zie hier wat tutorials. http://www.lynda.com/prod...ir3cd/sample_content.html

http://hawvie.deviantart.com/

• LiToKi
Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 08:49:
[...]

@Litoki

Je avi converteren naar bmptjes? Je kan beter meteen naar .bmp wegschrijven, scheelt je moeite. En als je geen uncompressed avi hebt gebruikt, anders ben je dan meteen al kwaliteit kwijt...

En zoals HawVer al zei; in ImageReady kan je een serie plaatjes omzetten naar een gif. En Flash voor wat mooiers/interactievers.

Laat ook ff 't eindresultaat zien als je wilt :).

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal mijn best doen :D

Verwijderd

Topicstarter
Heb een sampletje:

Hmmm linkje werkt niet. Ff de GoT faq lezen :+

Linkje wil niet werken. Kom niet op mijn eigen webspace bij Planet (ikzelf wel via ftp, maar jullie niet)

[ Voor 139% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2004 13:11 ]

Pagina: 1