Toon posts:

[explorer] renaming bestanden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
is het mogelijk om in explorer alle bestanden te voorzien van een text?. Voorbeeld:

ik heb een folder met 1000 fotos, allemaal genaamd. DSCN1000, DSCN1001...DSCN2000. Deze highres images heb ik in gerized naar tumbnail formaat, en wil u alle images voorzien van de extra toegevoegde text: "Tumb_"

Kan dit, (weet wel dat het kan in ACDC, maar dat heb ik niet)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

In Explorer kan dat niet - je zou het wel kunnen scripten met een batchfile, een ren *.jpg tumb_*.jpg zou al voldoende moeten zijn (wel testen met een backup :P )

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verder kan, als je dat wel hebt, photoshop dit soort geintjes ook wel. Daarnaast kan je natuurlijk een kort perl script schrijven, dat is bij uitstek geschikt voor dit soort zaken :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Perl?

Dan lijkt me VBscript beter geschikt aangezien het native in een Windows omgeving past :P

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 25-08 11:24

Zorro

Z

Of je download Total Commander en gebruikt dan de multi rename functie.

[ Voor 11% gewijzigd door Zorro op 01-09-2004 11:55 ]

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:08
Als het om foto's gaat, dan kan dat heel makkelijk met IrfanView. Die kan hele batch-bewerkingen uitvoeren op reeksen afbeeldingen.

Waaronder ook hernoemen dus.

Punctuality is the politeness of kings

Pagina: 1