Toon posts:

Domeinnamen administratie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mede internetfreaks...

Geen idee of ik in het goede forum zit, maar dat merken we vanzelf....

Omdat ik inmiddels rond de 40 domeinamen bezit (bij diverse verschillende registerars) lijkt het me wel handig en verstandig om dit administratief goed bij te gaan houden.

Uiteraard kan ik een excel bestandje bij gaan houden met domeinnaam, vervaldatum, registerar, etc... maar dat wil een internet liefhebber niet... Webbased rulez :P

Nu ben ik hiervoor opzoek naar een goeie webtool (php/mysql). Is er iemand die een dergelijke tool kent, of zal ik hem zelf moeten bouwen?

Alvast bedankt voor jullie suggesties...

ps. Search + Hotscripts al afgestruind...

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

MichMich, we zullen het zooitje niet voor je programmeren; en uit je huidige vraagstelling blijkt erg weinig eigen inzet (vertel ons in ieder geval even wat je zelf al had gevonden op Google enzo). Waarom transfer je trouwens niet gewoon al je domeinen naar 1 registar die een webbased interface aanbiedt zoals enom bijvoorbeeld :) Werkt perfect voor mij aangezien je centraal ook automatische renewals kunt instellen ed :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Neej, ik begrijp dat dit niet voor mij geprogammeerd gaat worden hier... En dat was ook zeker niet de bedoeling van mijn vraag.

Probleem is dat wanneer je gaat zoeken naar dit soort tools, je voornamelijk tools vind voor resellers, heel veel extra funcites maar net niet goed om gewoon een lijst van domeinen bij te houden.

Alles overzetten naar 1 registerar is makkelijker gezegd dan gedaan, en afgezien van dat het heel veel werk zou zijn is het financieel niet echt handig.

Daarnaast wil ik gewoon meer gegevens bijhouden dan wat de registerar doet.

Ik heb zelf voldoende kennes van php en mysql om iets dergelijks te bouwen. Maar voordat ik hier aan beging is het altijd even handig om te kijken of iets dergelijks al bestaat. 2 x het wiel opnieuw uitvinden is gewoon niet echt handig.

Dus mocht iemand weten dat een dergelijke tool bestaat. dan hoef ik alleen maar een naam te horen. Mocht zo'n tool niet bestaan. dan ga ik hem zelf bouwen en zal ik (indien het de moeite waard is) deze toe hier uiteindelijk ook posten.