Toon posts:

Dually met 2 verschillende types cpu mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al wat gezocht op google, tweaker,s andere sites, maar negrens vond ik een sluitend antwoord:

ik ben van plan een 4u servertje aan te schaffen, en er steekt momenteel 1 slot 1 P2 300 in, de fsb van het moederbord is maximaal zo een 66mhz, etc, dat heb ik al allemaal nethjes opgezocht.

Echter,

is het mogelijk om naast die p2 ook nog bv een celeron 433 slot 1 in te planten? Hier vond ik nu niet zo 123 een antwoord op.

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Gewoon proberen, en anders beide op 300mhz draaien.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Niet mogelijk, zelfde CPU types op gelijke snelheid :)

Celeron en P2 zal afaik ook niet gaan dus.

Verwijderd

Topicstarter
ok, dan mag deze weer toe, toch weer een aanvullinkje voor de searchftie zullen we maar zeggen :). Ik dacht het al , maar was niet geheel zeker...

• Sjeng
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Er doen inderdaad nogal wat spookverhalen de ronde dat je processoren opvolgend etc moeten zijn maar veel daarvan is schromelijk overdreven. 2 processoren van hetzelfde type, bijvoorbeeld p2 300 werken gewoon als je deze samen in een moederbord stopt. Het moeten echter wel 2 dezelfde processoren zijn!

Twee volledig verschillende processor architecturen met elkaar in 1 bord gaat niet werken. Maw wat jij wil gaat niet lukken denk ik zo. Ook niet als jedezelfde FSB etc instelt.

Welk moederbord betreft het? Misschien is het makkelijker een 2e processor erbij te kopen voor een paar euro.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ironisch genoeg werkt het vaak wel, alleen gaat meen ik windows nogal over de zeik (linux vangt het meestal wel af).
Je zou er beter een 450MHz P2 naast kunnen zetten, die op 66mhz te draaien komt. Liefst mix 'n match je geen celly met p2, tenzij de celly gelijke of lagere mhz heeft en in het 1e slot kan (de 2e cpu moet minstens de specificaties van cpu 1 hebben wil je met redelijke kans windows stabiel kunnen krijgen)

Verwijderd

Topicstarter
het zou gaan om een siemens servertje primergy 460, met een intel 440FX chipset.

os zou denk ik debian worden, er steekt nu dus 1 P2 300 in , maar heb sowieso al gezien dat een Celly beter presteert voor hetgeen ik ermee wil doen. Het maximum wat er standaard op past is dacht ik een celeron slot 1 op FSB 66, en eventueel met convertor een celeron 733 of 766 met fsb 66.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:40

Shuriken

Life is all about priorities

Volgens mij ondersteund de x86 structuur alleen Symetric Multi Processing en niet Assymetric.

Daarnaast loop je tegen andere verschillen aan. De celeron heeft maar 128kb cache de P2 512kb. En de steppings zijn anders.

Je kan het natuurlijk proberen maar de kans dat het stabiel gaat draaien is wel erg klein.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

En het kan dus wel. Twee verschillende cpu's van verschillende Snelheden in 1 dual plank, als de CPU cores maar ongeveer hetzelfde zijn.

Stel je hebt een p2 350 @ 66 Mhz en een p2 300 @ 66 Mhz. Als je deze samen in dual vrot zal de P2 350 zich gaan gedragen als een p2 300. Dit komt doordat de multiplier van de p2's downwards unlocked is :)

Zorg er dus wel voor dat je twee keer p2 of twee keer celli hebt, maar dus geen mis want dat zal el niet lekker werken. :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Pagina: 1