Hallo allemaal,
Ik heb een gek probleem. Met onderstaande functie verklein ik jpg'jes. Dit werkt op server 1 prima. Op server 2 daarentegen krijgt de thumbnail die door deze functie wordt gecreeerd aan de rechter zijde en de onderkant een zwarte rand van 1 pixel.
Ik heb al ipv. imagecreatetruecolor gebruik gemaakt van ImageCreate maar dan zijn thumbnail inclusief ongewenste rand van belabberde kwaliteit.
server 1 (werkt goed)
php versie = 4.3.8
GD versie = 2.0.23 compatible
server 2 (ongewenste rand)
php versie = 4.3.3
GD versie = 2.0.15 compatible
Ik hoop niet dat het 'm zit in het versie verschil tussen De GD libraries ! Het is voor mij hoogst waarschijnlijk niet mogelijk om de php versie te updaten.
Kan iemand mij misschien helpen ? Heeft iemand dit probleem ook (gehad). Ik heb geen idee hoe dit komt. Ik zal aan deze werkwijze moeten vasthouden ivm. een naderende deadline.
vriendelijke groet en alvast bedankt,
Beimkirche
Ik heb een gek probleem. Met onderstaande functie verklein ik jpg'jes. Dit werkt op server 1 prima. Op server 2 daarentegen krijgt de thumbnail die door deze functie wordt gecreeerd aan de rechter zijde en de onderkant een zwarte rand van 1 pixel.
Ik heb al ipv. imagecreatetruecolor gebruik gemaakt van ImageCreate maar dan zijn thumbnail inclusief ongewenste rand van belabberde kwaliteit.
server 1 (werkt goed)
php versie = 4.3.8
GD versie = 2.0.23 compatible
server 2 (ongewenste rand)
php versie = 4.3.3
GD versie = 2.0.15 compatible
Ik hoop niet dat het 'm zit in het versie verschil tussen De GD libraries ! Het is voor mij hoogst waarschijnlijk niet mogelijk om de php versie te updaten.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| function save($save="") { //save thumb if (empty($save)) $save=strtolower("./thumb.".$this->img["format"]); /* change ImageCreateTrueColor to ImageCreate if your GD not supported ImageCreateTrueColor function*/ $this->img["des"] = imagecreatetruecolor($this->img["lebar_thumb"],$this->img["tinggi_thumb"]); //$this->img["des"] = ImageCreate($this->img["lebar_thumb"],$this->img["tinggi_thumb"]); @imagecopyresized ($this->img["des"], $this->img["src"], 0, 0, 0, 0, $this->img["lebar_thumb"], $this->img["tinggi_thumb"], $this->img["lebar"], $this->img["tinggi"]); //JPEG imageJPEG($this->img["des"],"$save",$this->img["quality"]); } |
Kan iemand mij misschien helpen ? Heeft iemand dit probleem ook (gehad). Ik heb geen idee hoe dit komt. Ik zal aan deze werkwijze moeten vasthouden ivm. een naderende deadline.
vriendelijke groet en alvast bedankt,
Beimkirche
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2004 10:45 ]