Toon posts:

Problematiek waterkoeling RX800

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag beste lezer!

Ik maak me zorgen.. ;(

Afgelopen maandag heb ik een blokje voor mij RX800Pro aangeschaft. :*)
De WaterChill VGA cooler - VGA01/P1
Prachtig mooi ding, alleen er is een nadeel. |:(
Voor degenen onder jullie die bekend zijn met de RX800Pro...
De ijzeren rand rondom de keramisch drager van de gpu belet mijn waterblok van "volledig" contact met de core van de gpu.
En dat is toch best wel zonde! :/
Heb samen met de verkoper een nieuwe kaart en vga waterblok geprobeerd, idem dito.. :(
Erg vervelend, niet dat de gpu slecht gekoeld wordt... integendeel!
Maar toch, ik zou graag het maximale uit mijn asetek vga koeler willen halen.
Begrijpelijk, toch? ;)
Nu ben ik op zoek naar een ander vga koelblok, heb allerlei fora afgespeurt, google werkt niet mee, dus vraag ik jullie! :Y)
Ik zou ik het zéér op prijs stellen als je mij verder zou kunnen helpen, alle hulp en opties zijn welkom!
Ik zoek een vga koelblok die misschien wél past binnen de ijzeren ring, deze moet beschikken over die 10mm aansluiting (met evt. 10mm elbowfittings) anders kom ik in de knoei met mn flow :+
Mag wel wat kosten hoor... :*)

Bij voorbaat dank!

P.S.
Foto van mn nieuwe systeem (met specs uiteraard!) komt op mn opgegeven homepage te staan.
Mn huidige systeem is er ook te bewonderen

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2004 10:32 ]

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

kan je niet een klein stukje van die rand rondom je core (dat vlakje in het midden) afhalen, zodat het totaal lager komt te liggen....?

http://specs.tweak.to/16495

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-02 16:14
HeefStan schreef op 01 september 2004 @ 10:28:
kan je niet een klein stukje van die rand rondom je core (dat vlakje in het midden) afhalen, zodat het totaal lager komt te liggen....?
Of sloop de shim er totaal af?
Had ik ook gedaan bij mijn 9800pro (heb nu dus ook x800xt pe) en zelfs met 9800xt bios destijds heb ik gewoon een nieuwe gekregen van de rma :Y)
dus met die voided warranty valt het allemaal wel mee.
Btw, die shim erafhalen is heel simpel, gewoon een mesje eronder zetten en op ale hoeken ietsie omhoog drukken, dan op een willekeurige hoek gewoon omhoog wippen en klaar is kees :)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

shim is dus dat dingetje rondom de core waar ik het om had, en de core is dat metaal achtige plaatje in het midden (sorry als ik je beledig met deze uitleg, maar je weet nooit he ;))

de shim er afhalen ging bij mij anders niet zo simpel, dus ik heb hem lekker laten zitten....ik heb er een klein stukje af-geschuurd.

:X :X _WEL_ opletten met de restjes van je shim, die geleiden stroom :X :X

[ Voor 12% gewijzigd door HeepH op 01-09-2004 11:19 ]

• Dekaasboer
  • Laatst online: 09-02 21:47
haal dan bij de bauwmarkt een dun plaatje koper dat wel binnen de shim past en zet dat tussen de core en de koeler.

Lol, dat ik daar niet eerder op gekomen ben, ga het dalijk ook zelf doen! :P

http://axrotterdam.blogspot.nl

• El Snorro
  • Laatst online: 09-02 16:14
HeefStan schreef op 01 september 2004 @ 11:18:
shim is dus dat dingetje rondom de core waar ik het om had, en de core is dat metaal achtige plaatje in het midden (sorry als ik je beledig met deze uitleg, maar je weet nooit he ;))
Waarom zou je mij beledigen met die uitleg?
Ik weet het verschil wel tussen core en shim hoor :Z :?

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

dat was ook niet tegenover jouw bedoelt, maar tegenover de TS.

sorry :>

dat van dat koperplaatje vind ik niet zo'n goed id, omdat het toch een extra contactlaag tussen core en koeler is, en dus nooit echt zo goed kan werken,omdat er tussen core en koper, en koper - rest van koeler een extra laagje lucht komt

[ Voor 62% gewijzigd door HeepH op 01-09-2004 11:28 ]

• Dekaasboer
  • Laatst online: 09-02 21:47
HeefStan schreef op 01 september 2004 @ 11:26:

dat van dat koperplaatje vind ik niet zo'n goed id, omdat het toch een extra contactlaag tussen core en koeler is, en dus nooit echt zo goed kan werken,omdat er tussen core en koper, en koper - rest van koeler een extra laagje lucht komt
Beetje koelpasta er tussen natuurlijk, als je zorgt dat het koperplaatje volledig vlak is moet het lukken.

Probeer het anders gewoon es, het zal zoiezo beter zijn dan 1mm dikke koelpasta.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Verwijderd

Topicstarter
Hehey!
ThnX poeple!! :*)

Ik heb inmiddels contact gehad met een maat van me, die wil het waterblok wel bewerken op de draaibank, dat is zn werk }:O
Probleem opgelost! :z
Was dat niet mogelijk geweest had ik zeker een hoop steun gehad aan de door jullie verschafte info.
Hartelijk dank voor het meedenken, top!

Foto's worden gepost zodra het boeltje af is, paar weekjes denk ik :7

Verwijderd

Topicstarter
Dekaasboer schreef op 01 september 2004 @ 11:23:
haal dan bij de bauwmarkt een dun plaatje koper dat wel binnen de shim past en zet dat tussen de core en de koeler.

Lol, dat ik daar niet eerder op gekomen ben, ga het dalijk ook zelf doen! :P
Hahahahaha, clever! 8)
Opzich heel logisch inderdaad...

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 13:33:
[...]

Hahahahaha, clever! 8)
Opzich heel logisch inderdaad...
Shim eraf kost 10x minder en is veel sneller dus waarom moetlijk doen als het makkelijk kan :)

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-01 01:28

Hazuki

On my Suzuki

Ik heb op m'n 9800 ook de shim eraf gehaald, piece of cake :) En mocht ie ooit retour moeten, dan plak je em er gewoon weer op met een paar druppeltjes superlijm, niemand die het ooit merkt.

Koekie?

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-02 22:41

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

meen ook eens op rage3D gelezen te hebben, dat met tandflosdraad of anders dik visdraad of iets dergelijks het heel makkelijk gaat doordat je dat een zagende beweging kan maken, zonder iets anders cruciaals te mollen...

(er willen wel eens wat layers van de meerdere laags printplaat meekomen)

Safety First met deze dure krengen... ;)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Verwijderd

Heb ik dan zo'n uniek blokje? Bij m'n DangerDen Radeon-blokje is er gewoon een raakvlak wat binnen de shim valt. Heb wel een 9800Pro, maar die zal niet veel groter zijn, toch?
Pagina: 1