draadloos TV kijken via TFT monitor (zou het mogelijk zijn)

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rotty
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-02-2024
hallo,

Ik ben benieuwd of er mensen zijn met het zelfde probleem als ik;

Ik wil TV kijken op de slaapkamer zonder een coaxkabel te trekken naar de slpkamer en daarbij gebruikmaken van enkel een TFT scherm.

Ik heb nu bij trust de volgende apparaatjes gevonden:
COMBI TV-PC POP VIEW

Dit is een TV-Tuner waarmee je TV kan kijken op je monitor. Probleem 1 opgelost. Maar nu nog het coaxsignaal draadloos naar mijn slaapkamer sturen..

WIRELESS TELEVIEWER V2

Tja dit is eigenlijk om een VGA signaal naar je TV te sturen...

Maar ik ben benieuwd of je met een combinatie van beide kastjes mijn doel zou kunnen bereiken.

Als je nou je coax in kastje 1 stopt en vervolgens een draadje van kastje 1 naar kastje twee waarmee je het signaal kan versturen naar de ontvanger van kastje 2 (op de slpkamer) dan zou je vilgensmij klaar moeten zijn. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben ?

Of zijn er misschien TV-Tuners met een DVI-D uitgang op de ontvanger (want dan ben je helemaal klaar)

Ben benieuwd...

Gr
Edwin

**MCSA**MCSE**CCNA**VCP4**VCP5&CCNP in progress

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Je kunt niet het volledige coax signaal draadloos versturen, daarvoor is de bandbreedte van draadloos te klein. Het tunen op een zender zal voor het versturen van het draadloze signaal moeten gebeuren.
Als je nu zo'n draadloos audio/video setje neemt,die aan de ene kant aansluit op een oude vcr, en de andere kant aan je TFT. Meestal kunnen die setjes ook infrarood signalen versturen, dus heb je ook nog wat aan je afstandsbediening.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Rotty
Maar bij de meeste van die setjes heb je toch geen VGA converter erop zitten, MAW dan kan ik mijn tft toch niet aansluiten op de ontvanger ?

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:16

Reinier

\o/

MaximusTG schreef op 01 september 2004 @ 10:07:
Je kunt niet het volledige coax signaal draadloos versturen, daarvoor is de bandbreedte van draadloos te klein. Het tunen op een zender zal voor het versturen van het draadloze signaal moeten gebeuren.
Als je nu zo'n draadloos audio/video setje neemt,die aan de ene kant aansluit op een oude vcr, en de andere kant aan je TFT. Meestal kunnen die setjes ook infrarood signalen versturen, dus heb je ook nog wat aan je afstandsbediening.
Inderdaad. Volgens mij moet het dan worden:
VCR gebruiken om het coaxsignaal om te zetten naar S-video of composiet -> Trust Wireless DVD & Video viewer om het signaal naar de andere kamer te beamen -> Trust video console viewer om het signaal om te zetten naar VGA -> TFT om de ongetwijfeld flink in kwaliteit afgenomen beelden te bekijken :)

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:16

Reinier

\o/

Rotty schreef op 01 september 2004 @ 10:13:
Maar bij de meeste van die setjes heb je toch geen VGA converter erop zitten, MAW dan kan ik mijn tft toch niet aansluiten op de ontvanger ?
Volgens mij kan dat dus met de Console viewer van Trust: http://www.trust.nl/products/product.htm?artnr=12190

Weet het niet zeker, en ik heb ook geen idee of die nog ergens te koop is.

• Rotty
Ik snap niet helemaal waarom die VCR er tussen zetten; je hebt tegenwoordig toch van die kastjes met een ingebouwde tuner die het signaal al overzet naar een tvsignaal ??

Mmmm wordt allemaal wel erg lastig begrijp ik ... jammer hoor...

PS dat van trust is een hagel nieuw product:

http://nu.nl/news.jsp?n=236769&c=134

Maar goed ik zie nu dat ik dan op de kamer de remote niet kan gebruiken want dit kastje zou dan beneden staan... Dus inderdaad je zou dan een kastje moeten hebben die ook een infrarood moet kunnen versturen..

Ik denk dat ik moet wachten op een draaloos setje met bij de ontvanger een DVI uitgang die kan je geoon aansluiten op een monitor met een dergelijke input mogelijkheid.

Verwijderd

Jullie doen echt te moeilijk

http://www.sharp.nl/templ...8&pageID=2549&ProdID=1242

Kan zelfs op accu 2/3 uur draaien :)

• Rotty
Ghe.... ja das een leuk ding maar waarom denk je dat ik een TFT wil gebruiken als TV en niet gewoon een LCD-TV ... beetje kosten besparen... Adviesprijs van dat ding van jou is 1799 .....

Tja dan ik beter gewoon een LCD-tvtje kopen en een draadloos boxje...

Maar tnx voor de tip anyway...

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Rotty schreef op 01 september 2004 @ 10:34:
Ik snap niet helemaal waarom die VCR er tussen zetten; je hebt tegenwoordig toch van die kastjes met een ingebouwde tuner die het signaal al overzet naar een tvsignaal ??
Dit staat op de site die je gaf:

De installatie

De installatie gaat eigenlijk heel simpel. Er komt geen software aan de pas. Inpluggen en klaar. De batterijen gaan in de afstandsbediening. De kabel van de monitor plaats ik in de Combi PC-TV. Het bijgeleverde VGA-kabeltje gaat dan rechtstreeks van de Combi naar de pc. Jammer dat het bijgeleverde VGA-kabeltje vrij kort is, nu ben ik verplicht om het kastje bovenop de computer te zetten. Dan wordt de antenne-kabel geplaatst in de Combi PC-TV. Die moet je ook maar net in de buurt hebben. Nu nog de boxen aansluiten en de netvoedingsadapter in het stopcontact steken en het gaat beginnen.

Je zou dan dus het complete coax-signaal draadloos moeten versturen, dat kan dus gewoon niet.
De reden dat ik zei dat er een vcr tussen moet, is gewoon omdat je toch op een van de kanalen zult moeten afstemmen, en dan DAT signaal versturen.
Zoals Reinier ook zegt zal de kwaliteit niet echt om naar huis te schrijven zijn.

Waar je wel naar zou kunnen kijken, ervan uitgaand dat er een pc aan die TFT hangt, en je nog een andere redelijk snelle pc hebt, is het digitaal encoderen aan de ene kant, en dan via wifi die streamen naar de pc met de TFT eraan. Dat heb ik ook wel eens gedaan met mn laptop en vaste pc. Nadeel is wel dat je een vertraging krijgt, bij mij was dat 10 seconden, maar dat is afhankelijk van de kwaliteit die je wilt hebben.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Pagina: 1