Als ik de computer opstart (Dell 500L) krijg ik zoals gewoonlijk het windows 98 scherm. Die balk onder in beeld begint met lopen, maar op een gegeven moment loopt ie niet meer en start ie pas door na +/- 10 minuten. Als ik de computer reset terwijl dit gebeurt kom ik in de veilige modus. Als ik dan de computer vanuit veilige modus opnieuw start, start ie wel in 1 keer door. In windows zelf al een keer bij msconfig (onder opstarten) alle onnodige troep uitgezet. Wat kan dit zijn??? Alvast bedankt
Verwijderd
waarschijnlijk is het ding vergeven van de spyware.
probeer eens ad-aware te draaien.
en spybot
probeer eens ad-aware te draaien.
en spybot
Verwijderd
misschien te maken met de snelheid van je pc. Kijk eens bij processen wat er daar allemaal staat misschien zijn er toch programma's die bij het opstarten automatisch opstart. Virusscanners bijvoorbeeld kunnen ook lang duren bij het opstarten. Ook kan het zijn dat als je geen internet verbinding hebt dat dan sommige programma's langer duren met het opstarten.
Het rare aan mijn probleem is is dat het nog gebeurt in DOS. Wat betreft spy-ware ook al ad-aware gedraait maar kan niks vinden ook met spysweeper niet.
in de bios? misschien eens kijken naar de schijf. waarscheinlijk staat ie op cable select. dus gaat ie eerst zoeken naar schijven die er niet zijn je kunt iig eventjes kijken.
dat is iig wel hardware matig dus de kast moet je eventjes open maken.. als je et niet durf kijk iemand lief aan die et wel kan haha
dat is iig wel hardware matig dus de kast moet je eventjes open maken.. als je et niet durf kijk iemand lief aan die et wel kan haha
[ Voor 28% gewijzigd door wvdburgt op 01-09-2004 10:08 ]
AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl
Er is idd laatst geheugen verwisseld wij zijn van 64 mb naar 128 mb gegaan. Maar ik zal vanavond als ik thuis ben ff proberen ander geheugen er in te zetten. Het is gebeurt nadat we de videokaart en geheugen hebben verwisselt. Maar of het nou door het geheugen of door de videokaart kan komen weet ik dus niet
vanavond kan ik dat pas testen.
vanavond kan ik dat pas testen.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2004 11:41 ]
Verwijderd
Uhh.. Netwerk adapter vertraagt ook,
en in combinatie met Spyware is dat dodelijk...
Misschien eens overwegen om over te stappen op XP en als dat niet draait een offerte aan laten meten bij een computerboer.
Misschien dat er wel een update is voor je software zodat alles weer recht gezet wordt en de pc iets sneller doorstart.
Suc7
en in combinatie met Spyware is dat dodelijk...
Misschien eens overwegen om over te stappen op XP en als dat niet draait een offerte aan laten meten bij een computerboer.
Misschien dat er wel een update is voor je software zodat alles weer recht gezet wordt en de pc iets sneller doorstart.
Suc7
Verwijderd
Leuke reacties zover,
Misschien kun je ff uitleggen waar de pc zo traag is, tijdens post of net voor windows98.. of laat iig weten wat er opdat moment op t beeld staat.
Alsje het zo stelt kan het namelijk van alles zijn, Is het altijd al zo geweest of meer iets van de laatste tijd?
Misschien kun je ff uitleggen waar de pc zo traag is, tijdens post of net voor windows98.. of laat iig weten wat er opdat moment op t beeld staat.
Alsje het zo stelt kan het namelijk van alles zijn, Is het altijd al zo geweest of meer iets van de laatste tijd?
Het is gebeurt nadat we de videokaart en geheugen hebben verwisselt. Maar of het nou door het geheugen of door de videokaart kan komen weet ik dus niet, daar kan ik vanavond naar kijken.
Het scherm waar windows 10 minuten blijft hangen in het scherm met die wolken en die window met daar onder Microsoft windows 98 en daar weer onder die blak die --------------> zo loopt. Als je op esc drukt krijg je alleen een zwartscherm met knipperent: _
Het scherm waar windows 10 minuten blijft hangen in het scherm met die wolken en die window met daar onder Microsoft windows 98 en daar weer onder die blak die --------------> zo loopt. Als je op esc drukt krijg je alleen een zwartscherm met knipperent: _
Heb je een statisch IP of een dynamisch IP op die bak?
Zet em eens statisch als dat een mogelijkheid is in jouw netwerk situatie.
Trek anders die hele Netwerkkaart er eens uit en boot dan eens. Win98 is hier erg gevoellig voor en ik geef je een grote kans dat het hier aan kan liggen.
Zet em eens statisch als dat een mogelijkheid is in jouw netwerk situatie.
Trek anders die hele Netwerkkaart er eens uit en boot dan eens. Win98 is hier erg gevoellig voor en ik geef je een grote kans dat het hier aan kan liggen.
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Als het inderdaad pas is sinds het installeren van nieuwe/andere hardware zou ik eerst daar naar kijken.
Wat ook veel voorkomt is dat als de w98 bak aan een netwerk hangt de bindings niet goed staan en het dus lang duurt voor het netwerk gevonden word.
Wat ook veel voorkomt is dat als de w98 bak aan een netwerk hangt de bindings niet goed staan en het dus lang duurt voor het netwerk gevonden word.
If it is alive it can be killed
Verwijderd
Waarschijnlijk heb je de oude apparatuur dus nog wel liggen ?
Probeer dan eens eerst het oude geheugen en de nieuwe videokaart etc, zo kun je vrij simpel uitpuzzelen of het aan je nieuwe apparatuur ligt.
Bedankt voor de extra info, zo kunnen we ook veel beter een oplossing verzinnen.
Probeer dan eens eerst het oude geheugen en de nieuwe videokaart etc, zo kun je vrij simpel uitpuzzelen of het aan je nieuwe apparatuur ligt.
Bedankt voor de extra info, zo kunnen we ook veel beter een oplossing verzinnen.
Verwijderd
Alles vertraagt, software, drivers, adware. Ook drivers van hardware. Kijk voor de zekerheid of je de drivers van je vorige videokaart eraf hebt gegooid (grondig, gebruik desnoods speciale tools van ati of nvidia) Kijk in apparaatbeheer (in veilige modus) of items als je videokaart er niet dubbel instaan.
Nog een paar dingen die je kunt proberen
-verwijder onnodige bestanden en je internetcache met een programma als
Supercleaner
-controleer je geheugen met memtest op fouten
-druk in windows op CTR+ALT+DEL en kijk welk(e) programma('s) veel geheugen gebruik(t)/(en) daar kan het evt ook aan liggen
-check vooral je bios instellingen. misschien staat het geheugen op een verkeerde "snelheid", laadt je sommige dingen dubbel, heb je verkeerde irq instellingen etc.
-kijk ook in "apparaatbeheer" of er nergens een vraagteken ofzo staat
Nog een paar dingen die je kunt proberen
-verwijder onnodige bestanden en je internetcache met een programma als
-controleer je geheugen met memtest op fouten
-druk in windows op CTR+ALT+DEL en kijk welk(e) programma('s) veel geheugen gebruik(t)/(en) daar kan het evt ook aan liggen
-check vooral je bios instellingen. misschien staat het geheugen op een verkeerde "snelheid", laadt je sommige dingen dubbel, heb je verkeerde irq instellingen etc.
-kijk ook in "apparaatbeheer" of er nergens een vraagteken ofzo staat
Pagina: 1