Toon posts:

Catalogus genereren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al een gehele tijd werkend aan een opdracht en kom er maar niet uit. De bedoeling van de opdracht is:

- Er is een programma dat vanuit een database een artikelbestand genereert
- Vervolgens wordt er in een programma zoals QuarkXPress/Pagemaker/Framemaker een template gemaakt (Het liefst 1 van deze pakketen omdat deze gebruikt worden door de klanten.
- Hierin wordt vervolgens het artikelbestand geimporteerd
- Het eindresultaat: een papieren catalogus

Het programma maken is de issue niet. Dat gaat wel lukken - het maakt verder ook niet uit in welk formaat we het artikelbestand moeten genereren (XML/ASCII etc.).

Nou gaat het telkens fout bij het importeren in een opmaakprogramma. We krijgen het maar niet voor elkaar. Zo is er weinig wat het maken van tables (voor de verschillende artikelen) ondersteunt - weinig wat het importeren van XML (goed) ondersteunt..

Heeft iemand hier ervaring mee? Ideeen over hoe we dit nou nog het beste aan kunnen pakken? Het is ons na weken experimenteren en proberen nog niet gelukt. Het is natuurlijk geen doen om elke keer alsnog handmatig tables etc voor een catalogus van 1000 pagina's te maken...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2004 09:40 ]

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:31

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Serversided een PDF maken is geen optie?

Verwijderd

Topicstarter
sebastius schreef op 01 september 2004 @ 09:42:
Serversided een PDF maken is geen optie?
Er moeten meestal nog wat nabewerkingen op gedaan worden met een opmaaksoftware. Dat is met PDF niet echt handig meer lijkt me?

Verwijderd

Topicstarter
We zijn nog wat doorgegaan in InDesign omdat dat toch het meeste genoemt wordt maar doet ook niet volledig wat we willen. We proberen het nu via XML te importeren in InDesign maar helaas is ons het nog niet gelukt om daarmee ook een tabel te importeren...

Verder zou je dan eigenlijk alle tekstvakken/vakken voor plaatjes voor moeten maken en die vervolgens een tag geven in de template.. Om dit voor duizend pagina's ofzo te doen schieten we nog steeds natuurlijk weinig mee op.

[ Voor 200% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2004 12:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is me gelukt om grotendeels een werkende XML bestand te krijgen (inclusief tables/plaatjes) voor InDesign. :Y) Voor degene die het interesseert hieronder de code:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="yes"?>
<Root>
    <Kopplaatje href="file:///bla.gif"></Kopplaatje>
    <Hoofdstuk>Eerste hoofdstuk</Hoofdstuk>
    <Kopje>Een kopje zonder tabel</Kopje>
    <Plaatje href="file:///C:\plaatje1.gif"></Plaatje>
    <Hoofdstuk>Tweede hoofdstuk</Hoofdstuk>
    <Kopje>De tabel:
    - <aid:table xmlns:aid="http://ns.adobe.com/AdobeInDesign/3.0/">
    - <aid:tbody>
    - <aid:tr>
      <aid:td>Dit</aid:td> 
      <aid:td>is</aid:td> 
      <aid:td>een</aid:td> 
      <aid:td>test</aid:td> 
      </aid:tr>
    - <aid:tr>
      <aid:td /> 
      <aid:td>Test gelukt!!</aid:td> 
      </aid:tr>
      </aid:tbody>
      </aid:table>
    </Kopje>
    <Plaatje href="file:///C:\plaatje2.gif"></Plaatje>
</Root>

Vervolgens kun je dit positioneren door middel van Paragraph styles te maken en deze te koppelen aan een XML tag.

Het is me nog niet gelukt in de pakketten waar ik het eigenlijk in zou willen (QuarkXPress/Framemaker/Pagemaker). Deze ondersteunen simpelweg XML importeren nog niet eens. Als hier nog goede ideeen voor zijn hoor ik ze graag? (Misschien een plugin die wij ondanks grote zoektoch niet zelf konden vinden? Voor de windows versies.)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2004 16:17 ]

• TWolf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-01 22:22

TWolf

www.AniWay.nl

Quark 6 moet XML kunnen importeren. Ik kan het hier even niet testen, maar volgens hun website wel. Zie hier.

Daarnaast zijn er XTensions verkrijgbaar, waaronder hier.

Promoot Anime, wordt lid van AniWay!

Verwijderd

Topicstarter
TWolf schreef op 01 september 2004 @ 16:21:
Quark 6 moet XML kunnen importeren. Ik kan het hier even niet testen, maar volgens hun website wel. Zie hier.
Dat had ik dus ook gelezen.. Maar in de praktijk blijkt het bij mij anders :? (anders heb ik toch echt ff ergens fout/misgekeken). Het enige wat ik kan vinden is een optie om een XML te openen en zo een XML bestand te maken.. Maar kan niks in QuarkXPress waardoor ik een XML in een template document kan importeren.
Daarnaast zijn er XTensions verkrijgbaar, waaronder hier.
Deze link werkt niet

Verwijderd

Topicstarter
Heeft verder nog iemand ideeen?

Ik zit helemaal vast en kan verder helemaal niks vinden...

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:49

TeeDee

CQB 241

Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 08:47:
Heeft verder nog iemand ideeen?

Ik zit helemaal vast en kan verder helemaal niks vinden...
Link werkt wel.
Afaik heeft TechnoDesign wel een goede XML + Table import functie in hun verschillende Xtensions.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• TWolf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-01 22:22

TWolf

www.AniWay.nl

Promoot Anime, wordt lid van AniWay!

Pagina: 1